4 میلیون کارت ملی هوشمند تا انتها سال صادر می گردد

به گزارش بازی های فکری، سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از برگزاری جلسه این کمیسیون با وزیر راه و شهرسازی درباره سامانه املاک و اسکان اطلاع داد و گفت: کمیسیون اصل نود بعلاوه جلسه ای با وزیر کشور درباره آخرین شرایط صدور کارت ملی هوشمند و نارضایتی های مردم نسبت به تعویق در صدور کارت ملی برگزار کرد.

4 میلیون کارت ملی هوشمند تا انتها سال صادر می گردد

علی خضریان در مصاحبه با ایسنا در شرح جلسه امروز کمیسیون اصل نود گفت: این جلسه به منظور آنالیز آخرین شرایط سامانه املاک و اسکان و با توجه به شروع فصل بودجه و پیش بینی های مالیاتی در بودجه سال 1401 و وابسته بودن موضوع اخذ مالیات از خانه های خالی به سامانه املاک و اسکان و با حضور وزیر راه و شهرسازی، مسئولان ارشد سازمان امور مالیاتی، شرکت ثبت اسناد و املاک، شرکت پست و سایر دستگاه های ذیربط برگزار گردید.

وی اضافه نمود: ابتدا وزیر از آخرین شرایط سامانه، گزارشی ارائه کرد. بعلاوه آماری درخصوص اندازه مشارکت مردم در خوداظهاری املاک و واحد ها در این سامانه و در زمان موعد مقرر به اطلاع اعضای کمیسیون رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم توضیح داد: از آنجایی که اتصال دستگاه های مرتبط نظیر وزارت علوم، شهرداری کلانشهرها، آموزش و پرورش، وزارت نیرو و توانیر، سازمان ثبت و حتی سازمان امور مالیاتی هنوز به سامانه املاک و اسکان به صورت کامل انجام نشده، مقرر شد وزارت راه و شهرسازی ظرف یک هفته با برگزاری جلسات هماهنگی مقدمات اتصال این سازمان ها را به سامانه جامع فراهم کند. بعلاوه موضوع تبلیغات برای تشویق مردم به ثبت نام در این سامانه و آگاهی بخشی برای عواقب عدم مشارکت و خوداظهاری را نیز در برنامه قرار داده و درخصوص آن به کمیسیون گزارشی ارائه دهد.

وی با اشاره به اینکه مهلت قانونی ثبت نام در سامانه اسکان و املاک به خاتمه رسیده است، گفت: از آنجایی که مهلت ثبت نام در سامانه یکبار تا خاتمه آذرماه تمدید شده، احتیاج است پس از فراخوان با تصمیم شورای هماهنگی مالی سران قوا، یکبار دیگر فرصت ثبت نام در این سامانه مهیا گردد، لذا مقرر شد وزیر این موضوع را نیز پیگیری و مراتب را به کمیسیون گزارش کند.

سخنگوی کمیسیون اصل نود اضافه نمود: در بخش دیگری از این جلسه، آخرین شرایط صدور کارت ملی هوشمند و نارضایتی های مردم نسبت به تعویق در صدور کارت ملی و عدم دریافت خدمات وابسته به کارت ملی به وسیله بعضی سازمان ها با حضور وزیر کشور مورد آنالیز نهاده شد.

خضریان توضیح داد: در این جلسه رئیس سازمان ثبت احوال کشور نیز گزارشی در مورد اندازه ثبت نام مردم و افراد در انتظار دریافت کارت ملی هوشمند ارائه کرد و براساس این گزارش تا به امروز 9 میلیون نفر منتظر دریافت این کارت هستند و مسائل و مسائل مرتبط با این تاخیر مورد واکاوی نهاده شد. البته در بعضی از گزارشات یکی از دلیل های تاخیر صدور کارت ها موضوع تحریم مطرح شده بود، اما در جلسه تعیین شد بخش اعظم تاخیر در صدور کارت موضوع عدم اختصاص اعتبارات به وزارت کشور است.

وی اظهار داشت: قرار بر این شد در دولت سیزدهم و با توجه به کوشش های اجرا شده و هماهنگی های انجام شده با سایر ارگان ها تا خاتمه سال حدود 4 میلیون کارت و به طور میانه ماهیانه 1.5 میلیون کارت ملی هوشمند صادر گردد و کمیسیون اصل نود نیز بر این فرایند نظارت نماید. بعلاوه براساس قول وزیر کشور تا خاتمه شهریور سال 1401 نیز مقرر شد 6 میلیون کارت دیگر صادر و تحویل مردم گردد تا آمار مردم در انتظار دریافت کارت به روزرسانی گردد و کمیسیون این فرایند را به طور جدی و مستمر پیگیری نموده و گزارشات فرایند اجرای آن را مورد آنالیز قرار خواهد داد.

منبع: فرارو
انتشار: 24 بهمن 1400 بروزرسانی: 24 بهمن 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1282

به "4 میلیون کارت ملی هوشمند تا انتها سال صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 میلیون کارت ملی هوشمند تا انتها سال صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید