وزیر خارجه عراق: تهران و ریاض نخستین مقصدهای سفر خارجی ام هستند

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، فؤاد حسین وزیر خارجه عراق با رئیس کمیته سازمان ملل در امور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وزیر خارجه عراق: تهران و ریاض نخستین مقصدهای سفر خارجی ام هستند

بر اساس این گزارش، وی در جریان این دیدار تأکید کرد که ترکیه باید به حاکمیت ملی عراق احترام گذاشته و حملات خود را متوقف سازد.

وزیر خارجه عراق در بخش دیگری از سخنان خود از تهران و ریاض به عنوان نخستین مقصدهای سفر خارجی خود یاد کرد.

وی در این باره تأکید کرد: دولت جدید عراق برای اتخاذ سیاستی متوازن در قبال کشورهای مختلف تلاش می کند.

اظهارات وزیر خارجه عراق درباره سفر قریب الوقوعش به تهران درحالی است که پیشتر یک پایگاه عرب زبان از تصمیم مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق برای سفر به ایران خبر داده بود.

در همین ارتباط، ر وزنامه العربی الجدید چاپ انگلیس اعلام کرده بود که نخست وزیر عراق قصد دارد به چند کشور از جمله ایران، آمریکا و عربستان سفر کند.

این رسانه عرب زبان به نقل از یک مقام عراقی تأکید کرده بود: الکاظمی قصد دارد در نخستین سفر دوره ای خود به کشورهای مختلف حمایت آنها از بغداد در سایه بحران اقتصادی کنونی را جلب کند.

این مقام عراقی همچنین گفته بود که الکاظمی تلاش خواهد کرد تا در سفرهای مذکور حمایت های سیاسی و اقتصادی طرف های مختلف از دولت خود را جلب کند.

مقامات عراقی درحالی قصد دارند به ایران سفر کنند که ایالات متحده آمریکا تا به امروز فشارهای فراوانی را برای قطع روابط میان تهران و بغداد انجام داده است.

با تمامی اینها، مقامات دولت بغداد صراحتاً اعلام کرده اند که در عرصه سیاست خارجی مناسبات متوازنی را با طرف های مختلف برقرار خواهند کرد و زیر بار قطع روابط با همسایگان نمی فرایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 401

به "وزیر خارجه عراق: تهران و ریاض نخستین مقصدهای سفر خارجی ام هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه عراق: تهران و ریاض نخستین مقصدهای سفر خارجی ام هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید