نگرانی پنتاگون از استقرار نیروهای روسی در مرز اوکراین

به گزارش بازی های فکری، فارس نوشت:جان کربی سخنگوی پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اتهام زنی های واشنگتن و بعضی کشورهای اروپایی به روسیه درباره تحولات اوکراین را تکرار کرد.

نگرانی پنتاگون از استقرار نیروهای روسی در مرز اوکراین

به گزارش شبکه ان بی سی نیوز، این مقام آمریکایی مدعی شد که طی دو هفته گذشته تعداد نظامیان روسیه ای مستقر در منطقه کریمه واقع در نزدیکی مرز اوکراین به طرز ادامه داری افزایش یافته است و تعداد این نیروها از سال 2014 و زمانی که روسیه کریمه را به خود ملحق کرد، بیشتر شده است.

جان کربی روز دوشنبه (دیروز) در نشست خبری در مقر پنتاگون این اظهارنظر را عنوان کرد اما درباره ادعای خود مبنی بر حضور نظامیان روسیه به تعداد دقیق نیروها اشاره ای نکرد.

هفته گذشته یک سخنگوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی شده بود که حدود 80 هزار نظامی روسیه در امتداد مرز با اوکراین مستقر شده اند و 40 هزار نفر از این نظامیان در منطقه کریمه استقرار یافته اند.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه (دیروز) ادعا کرد که هم اکنون بیش از 100 هزار نظامی روسیه در مناطق مرزی با اوکراین حضور دارند.

سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: به طور کلی آنچه که من می توانم به شما بگویم این است که ما همچنان شاهد هستیم که این تجهیز و افزایش نیرو ادامه دارد و این مایه نگرانی ماست.

جان کربی ادامه داد: به طور کلی، طی چند هفته اخیر ما همچنان شاهد هستیم که نیروها در کریمه اشغال شده در مرز با اوکراین افزایش یافته است.

سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه اخیرا در اظهاراتی درباره تقویت نیروهای نظامی این کشور گفته بود که این اقدامات مسکو بخشی از رزمایش های نظامی در برابر اقدامات تحریک آمیز آمریکا و ناتو بوده است.

سخنگوی پنتاگون در سخنان روز گذشته مدعی شد که استقرار اخیر نظامیان روس در مناطق مرزی با اوکراین، قطعا عظیم تر از زمان الحاق کریمه به روسیه است.

وی اضافه کرد: ما از روسیه می خواهیم نیات خود را واضح تر نشان دهد. ما باور نداریم که این تجیهز نیروها برای امنیت و ثبات مناطق مرزی با اوکراین و قطعا در کریمه اشغال شده، مفید باشد. ما ادعای روس ها را درباره اینکه این اقدامات تنها برای اقدامات تمرینی است، شنیده ایم. برای ما دقیقا قصد انجام این اقدامات، روشن نیست.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم روز گذشته درباره اوضاع در مناطق مرزی روسیه و اوکراین به شدت ابراز نگرانی کرد.

بورل درباره ادعای حضور نظامیان روسیه در مناطق مرزی اوکراین حزف زد و مدعی شد: این بالاترین میزان استقرار ارتش روسیه در مرزهای اوکراین تا به حال بوده است. بسیار روشن است وقتی که تعداد بسیاری نظامی مستقر می کنید، این باعث نگرانی است چرا که یک جرقه ممکن است اینجا یا آنجا اتفاق بیافتد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنان روز گذشته خود مدعی شد که 150 هزار نظامی روسیه در مرزهای اوکراین حضور دارند اما یکی از مقام های اتحادیه اروپا ساعتی بعد از این سخنان بورل، اظهارات او را تصحیح کرد و تعداد ادعایی نظامیان روسیه در مرزهای اوکراین را 100 هزار نفر خواند.

در بحبوحه تنش های اخیر میان روسیه، اوکراین، آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی، کریستیان کوین سفیر آمریکا در اوکراین گفت که واشنگتن احتمال افزایش حضور نظامی خود در اوکراین در صورت احتیاج را بازبینی می نماید.

وی اضافه کرد که دولت بایدن اخیرا بسته یاری های امنیتی 125 میلیون دلاری به اوکراین را اعلام نموده که شامل بودجه آموزش، تجهیز و مشاوره به ارتش اوکراین است.

بر اساس ادعای کوین، اوکراین احتیاجمند یاری آمریکا است تا با آن چیزی که هجوم مورد حمایت روسیه در دونباس (واقع در مناطق شرقی اوکراین) خواند، مقابله کند.

اوکراینی ها هفته گذشته روسیه را به استقرار نیروهای نظامی در اطراف مرزهای مشترک متهم نموده و مدعی شدند روس تباران شرق اوکراین تحت حمایت روسیه به صورت سیستماتیک، آتش بس در شرق اوکراین را نقض می نمایند.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 927

به "نگرانی پنتاگون از استقرار نیروهای روسی در مرز اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی پنتاگون از استقرار نیروهای روسی در مرز اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید