نفت، صادرات نفت ونزوئلا رکورد زد

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران- صادرات نفت ونزوئلا ماه میلادی گذشته که مشتریان از ضرب الاجل آمریکا برای پایان تجارت با کاراکاس استفاده کرده و محموله های بیشتری خریداری کردند، به بالاترین میزان در پنج ماه اخیر افزایش یافت.

نفت، صادرات نفت ونزوئلا رکورد زد

به گزارش خبرنگاران، واشنگتن به مشتریان شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا بین اکتبر تا نوامبر مهلت داده تا به معاملاتی که با وجود تحریمهای آمریکا مجاز به انجام آنها و دریافت نفت ونزوئلا بودند، انتها دهند. به همین دلیل شماری از مشتریان ونزوئلا در سپتامبر آخرین محموله هایی که می توانستند از این کشور دریافت کنند را خریداری کردند.

طبق آمار و اسناد، مجموعا 24 محموله حامل 600 هزار بشکه در روز نفت و سوخت از بنادر شرکت PDVSA در سپتامبر عزیمت کردند که بالاترین رکورد ثبت شده از آوریل بوده است.

بیش از 40 درصد از این محموله ها به مقصد هند و سایرین به مقصدهای دیگر در آسیا و خاورمیانه در حرکت هستند. صادرات به اروپا ثابت بود و در حدود 60 هزار بشکه در روز ایستاد. حتی اگر افزایش صادرات سپتامبر در نظر گرفته شود، میانگین صادرات نفت ونزوئلا در سه ماهه سوم امسال 503 هزار بشکه در روز بوده که پایینترین میزان در بیش از 70 سال گذشته و 11 درصد پایینتر از میانگین صادرات سه ماهه دوم به شمار می رود.

صادرات سپتامبر شامل عزیمت نفتکش ماکسیمو گورکی حامل دو میلیون بشکه نفت سنگین برای یک مشتری ناشناس در فجیره امارات متحده عربی است.

بر اساس گزارش رویترز، یک محموله مشابه نفت ونزوئلا در نفتکش ایرانی هورس بارگیری شده و در روزهای آینده عزیمت خواهد کرد.

ایران و ونزوئلا که هر دو تحت تحریمهای آمریکا قرار دارند، امسال همکاریهایشان را افزایش داده و خشم واشنگتن را برانگیخته اند.

ونزوئلا که با کمبود شدید بنزین روبرو است، تحت قراردادهای سواپ نفت با سوخت، واردات میعانات، بنزین و دیزل را در سپتامبر به 156 هزار بشکه در روز افزایش داد که سه برابر حجم واردات اوت بود.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 565

به "نفت، صادرات نفت ونزوئلا رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت، صادرات نفت ونزوئلا رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید