خبرنگاران هند خواهان اتصال بندر چابهار به کریدور شمال -جنوب شد

به گزارش بازی های فکری، تهران- خبرنگاران- وزیر امور خارجه هند پنجشنبه شب با طرح پیشنهادی ، قرار دریافت بندر چابهار در راستا حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب را خواهان شد.

خبرنگاران هند خواهان اتصال بندر چابهار به کریدور شمال -جنوب شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور دهلی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از ایندیا اکسپرس، اس جایشانکار وزیر امور خارجه هند در سخنرانی خود در روز چابهار در اجلاس دریایی هند با ارائه پیشنهاد گنجاندن بندر چابهار به کریدور شمال- جنوب ابراز امیدواری کرد که کشورهای عضو درگیر در این کریدور در خصوص گسترش عضویت در این پروژه توافق نمایند.

جایشانکار در ادامه اضافه نمود: تغییر در نقطه اتکای رشد مالی جهانی به سمت آسیا فرصت های بی سابقه ای برای ارتباطات در منطقه ایجاد می نماید.

وی اظهار کرد که بزرگداشت روز چابهار توسط هند نشان دهنده تعهد قوی آن در افزایش ارتباطات منطقه ای است.

وزیر امور خارجه هند خاطر نشان کرد که کریدور حمل و نقل بین المللی شمال- جنوب یک پژوه دالان اصلی تجاری است که در آن هند برای ایجاد یک کریدور مالی با 12 کشور همکاری می نماید.

موافقتنامه کریدور حمل ونقل بین المللی شمال - جنوب در شهریور ماه 1379 در سن پترزبورگ به امضای وزرای حمل و نقل سه کشور ایران، هند و روسیه رسید.

کریدور شمال - جنوب مهمترین حلقه تجارت بین آسیا و اروپا می باشد که در مقایسه با راستاهای سنتی از نظر مسافت و زمان تا 40 درصد کوتاهتر و از نظر هزینه تا 30 درصد ارزانتر می باشد.

کریدور شمال - جنوب همچنین یکی از راستاهای مهم ترانزیتی در آسیای میانه است و کشورهای در راستا این راه گذر هر یک با تشکیل اتحادیه و انعقاد قراردادهای همکاری در رقابتی همه جانبه به توسعه و تجهیز بنادر، جاده ها، ترمینال و راستاهای ریلی خود می پردازند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 805

به "خبرنگاران هند خواهان اتصال بندر چابهار به کریدور شمال -جنوب شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هند خواهان اتصال بندر چابهار به کریدور شمال -جنوب شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید