نارضایتی شدید روسیه از مواضع نخست وزیر ارمنستان

به گزارش بازی های فکری، خبرگزاری دولتی روسیه به نقل از یک منبع دیپلماتیک گزارش کرد که روسیه از اظهارات اخیر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان ناراضی است.

نارضایتی شدید روسیه از مواضع نخست وزیر ارمنستان

به گزارش فارس، خبرگزاری دولتی روسیه غروب دوشنبه به وقت تهران گزارش کرد که روسیه از اظهارات نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان در خصوص این کشور به شدت ناراضی است.

به گزارش خبرگزاری تاس یک منبع دیپلماتیک روس که مایل به افشای نام خود نبود گفت که روسیه به شدت از این اظهارات ناراضی است و آن ها را غیر قابل قبول می داند.

پاشینیان در گفت و گو با نشریه ایتالیایی مدعی شد که روسیه در حال دور شدن از قفقاز جنوبی است. پاشینیان وابستگی امنیتی به یک کشور را اشتباه راهبردی خواند.

بر اساس این گزارش، روسیه با کوشش ها و پادرمیانی خود توانست به جنگ دوم قره باغ کوهستانی بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان پایان دهد و هم اینک نیز در مسیر برطرف تنش بین این دو کشور واقع در قفقاز جنوبی کوشش های مستمری دارد.

این منبع دیپلماتیک در ادامه گفت که روسیه به عنوان نزدیک ترین همسایه و دوست ارمنستان، قصد ترک این منطقه را ندارد و ارمنستان نیز نباید به ابزار غرب برای بیرون راندن روسیه تبدیل گردد.

به گفته این مقام روس، کرملین روابط با ارمنستان را در حوزه های امنیتی و مالی نه به عنوان وابستگی یک کشور به کشور دیگر، بلکه به عنوان یک شراکت برابر و دوجانبه می بیند.

این منبع دیپلماتیک بعلاوه ادعاها مبنی بر بی تفاوتی روسیه به حمله جمهوری آذربایجان به خاک جمهوری ارمنستان را بی اساس خواند.

این در حالی است که وزارت خارجه روسیه اخیرا در بیانیه ای اظهار داشت که ارمنستان یکی از نزدیک ترین متحدان و شریک راهبردی در قفقاز جنوبی است. این بیانیه به مناسبت بیست و ششمین سالگرد امضای معاهده دوجانبه دوستی، همکاری و یاری متقابل بین مسکو و ایروان منتشر شده است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: در چنین روزی در سال 1997، معاهده دوستی، همکاری و یاری متقابل بین روسیه و ارمنستان به امضا رسید.این سند شروع مرحله مدرن روابط بین دولتی بود. ارمنستان و روسیه توافق کردند که دوستی و همکاری چندجانبه را تقویت نمایند. برای تامین امنیت هم در قفقاز جنوبی و هم در سراسر دنیا با یکدیگر همکاری نمایند.

منبع: فرارو
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1613

به "نارضایتی شدید روسیه از مواضع نخست وزیر ارمنستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نارضایتی شدید روسیه از مواضع نخست وزیر ارمنستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید