احتمال امتیاز دادن ارمنستان به جمهوری آذربایجان قوت گرفت

به گزارش بازی های فکری، ایرنا نوشت: نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان سه شنبه بیان کرد که کشورش ممکن است در مورد مسأله قره باغ امتیازاتی بدهد.

احتمال امتیاز دادن ارمنستان به جمهوری آذربایجان قوت گرفت

با ما سفر کنید و با تور ارزان ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

به گزارش خبرگزاری تاس روسیه، پاشینیان گفت: ارمنستان ممکن است در مورد موضوع قره باغ امتیازاتی بدهد، در صورتی که آذربایجان نیز آمادگی انجام عمل مشابه را داشته باشد.

نخست وزیر ارمنستان پیش تر در سفری به قره باغ با مسئولان سیاسی و نظامی این منطقه ملاقات و گفت وگو نموده بود.

در همین رابطه جیهون بایرام اف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان با اشاره به درگیری های نیروهای این کشور و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ، گفت: نیروهای ارمنستان باید از سرزمین های اشغال شده جمهوری آذربایجان خارج شوند و این یک خط قرمز برای کشورمان است و به مبارزه در این زمینه تا تحقق این مهم ادامه خواهیم داد.

بایرام اف عصر سه شنبه در نشست خبری مشترک با مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در باکو، اضافه نمود: با وجود این که از سال 1994 میلادی شاهد موضع غیرسازنده ارمنستان در مذاکرات حل مسالمت آمیز مناقشه قره باغ بودیم، اما از سال 2018 میلادی از سوی مقامهای سیاسی و نظامی جدید این کشور لطمه جدی به این مذاکرات وارد شد.

بامداد ششم مهرماه جاری درگیری میان نظامیان ارمنستان و جمهوری آذربایجان در مرزهای مشترک دو کشور از سر گرفته شد.

پس از درگیری های نظامی چند روزه ماه جولای (اواسط تیر) بین نیروهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان که منجر به تلفات جانی از هر دو طرف شد، جنگ لفظی و بعضی تحرکات دیپلماتیک به تنش در منطقه قفقاز دامن زد و بروز برخورد نظامی میان این دو کشور را قابل پیش بینی نموده بود.

در سال 1994 میلادی، به دنبال درگیری های چهارساله نظامی دو کشور، بعضی دولت های اروپایی و منطقه برای انتها دادن به منازعات ارضی میان باکو و ایروان وارد عمل شدند و انتها با میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، آتش بس میان طرفین مناقشه برقرار شد، اما کوشش های بین المللی برای حل مسالمت آمیز این مناقشه تا به امروز نتیجه ای نداشته است.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 505

به "احتمال امتیاز دادن ارمنستان به جمهوری آذربایجان قوت گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال امتیاز دادن ارمنستان به جمهوری آذربایجان قوت گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید