علی اف برای ارمنستان شرط گذاشت

به گزارش بازی های فکری، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری آذربایجان گفت، کشورش برای آتش بس آماده است اما حل و فصل مسالمت آمیز این رویارویی مرگبار را وابسته به اقدامات طرف مقابل دانست.

علی اف برای ارمنستان شرط گذاشت

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

با تشدید تنش ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر قره باغ که صدها کشته بر جای گذاشته و خطر ورود قدرت های منطقه ای از جمله ترکیه و روسیه هم به آن وجود دارد، وزیر خارجه آمریکا دیداری با وزرای خارجه دو طرف داشت تا راهکار دیپلماتیک برای این درگیری را آنالیز کند.

در همین حال الهام علی اف، رئیس جمهوری آذربایجان در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت کشورش برای زمین گذاشتن سلاح هایش آماده است. علی اف گفت: ما برای موافقت با آتش بس آماده ایم.

او چنین اقدامی را به خروج ارمنستان از آنچه سرزمین های مرزی اشغالی توصیف کرد، مشروط دانست. دو آتش بس پیشین در جریان حدود چهار هفته نبرد مرگبار بی نتیجه مانده اند.

باکو بابت آنچه ادعا می گردد تلفات غیرنظامی در این درگیری باشد، مورد انتقاد بین المللی قرار گرفته است. ساختمان های مسکونی و حتی یک کلیسای معروف هدف آتش قرار گرفته اند. جمهوری آذربایجان تاکید می نماید ارمنستان هم اقدامی مشابه انجام می دهد. رئیس جمهوری باکو تاکید دارد که این خرابی عامدانه نیست.

الهام علی اف گفت: ما علنا گفتیم که تلافی خواهیم کرد اما در میدان نبرد. ما غیرنظامیان را نمی کشیم. ما اماکن مذهبی را هدف نمی گیریم.

او همچنین درباره جانبداری بعضی کشورها گفت: موضع ما این است که تمام کشورهای منطقه باید از مشارکت مستقیم در این درگیری دور بمانند. ما کاملا با بین المللی سازی این درگیری مخالفیم. ما به مزدور نیازی نداریم. همه این ها اخباری جعلی با هدف تخریب وجهه کشور ما و تضعیف شجاعت سربازان در میدان نبرد است.

رئیس جمهوری آذربایجان درباره کوشش مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا برای گفت وگو با طرفین درگیر گفت: هر انگیزه ای به منظور خاتمه دادن به خصومت از حمایت ما برخوردار است. موضع صریح رئیس جمهور ترامپ مورد حمایت من و همچنین مردم آذربایجان است.

صحبت های علی اف در حالی مطرح می گردد که ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی آدینه، ارمنستان را مورد ستایش قرار داد و به جمهوری آذربایجان اشاره ای نکرد. علی اف بار دیگر در پاسخ به اینکه آیا یک راه چاره مسالمت آمیز را امکان پذیر می داند، گفت: قطعا اطمینان دارم اما این به طرف مقابل بستگی دارد.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 539

به "علی اف برای ارمنستان شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی اف برای ارمنستان شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید