تهیه پیش نویس لایحه احیای حقوق عامه تا سرانجام آذر 1400

به گزارش بازی های فکری، رئیس پژوهشکده حقوق عمومی و بین الملل پژوهشگاه قوه قضاییه از تهیه پیش نویس لایحه احیای حقوق عامه تا انتها آذر ماه سال جاری(هفته پژوهش) اطلاع داد.

تهیه پیش نویس لایحه احیای حقوق عامه تا سرانجام آذر 1400

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه قوه قضائیه، دکتر حامد نیکونهاد ضمن گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره شهدای هفتم تیر به ویژه شهید بهشتی، به بیان بعضی اقدامات و فعالیت های پژوهشی پژوهشکده حقوق عمومی و بین الملل پرداخت و اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه حقوق عمومی، بحث حقوق عامه و مسائل مربوط به آن است.

وی اضافه نمود: متاسفانه در زمینه حقوق عامه در کشور قانون جامعی نداریم و همین مساله موجب تشدد آرای قضایی شده است و در این حوزه با فقر ادبیات تخصصی و فقدان فقه نظری روبرو هستیم.

رئیس پژوهشکده حقوق عمومی و بین الملل پژوهشگاه قوه قضاییه، ادامه داد: بر همین اساس موضوع حقوق عامه در اولویت آنالیز ها و مطالعات پژوهشگاه قوه قضاییه و پژوهشکده حقوق عمومی و بین الملل نهاده شد و با حضور صاحبنظران و اندیشمندان حقوقی شامل قضات، اساتید دانشگاه و وکلای دادگستری، ابعاد مختلف این موضوع آنالیز شد.

وی بعلاوه به تشکیل کارگروه تخصصی حقوق عامه اشاره نمود و گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده در امسال مسابقه شبیه سازی و بعلاوه همایش بین المللی با حضور نمایندگان کشور های اسلامی در ارتباط با موضوع حقوق عامه برگزار خواهیم کرد.

نیکونهاد از تهیه پیش نویس لایحه احیای حقوق عامه به وسیله پژوهشکده حقوق عمومی و بین الملل اطلاع داد و گفت: پیش نویس این لایحه تا سرانجام آذر ماه امسال (هفته پژوهش) نهایی و ارائه می گردد.

رئیس پژوهشکده حقوق عمومی و بین الملل پژوهشگاه قوه قضاییه تأکید کرد: با توجه به اینکه در زمینه حقوق عامه آیین دادرسی خاصی وجود ندارد و نحوه مشارکت در این زمینه هم تعیین نیست، تهیه لایحه آن بسیار مشکل است.

نیکونهاد بعلاوه به شیوع ویروس کرونا و چالش های حقوق ناشی از آن اشاره نمود و اضافه نمود: از ابتدای شیوع ویروس کرونا، در حوزه بین المللی و داخلی چالش های حقوقی ناشی از این ویروس مورد رصد نهاده شد و چند گزارش پژوهشی کاربردی هم در این راستا تهیه شد که مجموعه این گزارش ها بزودی در قالب یک کتاب منتشر خواهد شد.

رئیس پژوهشکده حقوق عمومی و بین الملل پژوهشگاه قوه قضاییه ادامه داد: این امر که دادستان ها به صورت خاص برای روبرو قضایی با کاستی ها و کوتاهی دستگاه ها در مدیریت کرونا چه کاری می توانند انجام دهند و بعلاوه بعد از کرونا چه معضل یا معضلاتی گریبانگیر دستگاه قضا خواهد شد در پژوهش های پژوهشکده حقوق عمومی مورد آنالیز نهاده شده و در سرانجام تمام پژوهش ها هم پیشنهادات کاربردی ارائه شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 تیر 1400 بروزرسانی: 24 تیر 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1030

به "تهیه پیش نویس لایحه احیای حقوق عامه تا سرانجام آذر 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه پیش نویس لایحه احیای حقوق عامه تا سرانجام آذر 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید