تغذیه روحی دانش آموزان در دوره 12 ساله مدرسه

به گزارش بازی های فکری، تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تعلیم و تربیت را بزرگترین فرصت جامعه برای شکل دادن به شخصیت انسان ها و پرداختن به هویت آنان دانست.

تغذیه روحی دانش آموزان در دوره 12 ساله مدرسه

پانزدهمین نشست گفتگوی هفته با هدف ایجاد ارتباط و تعامل دو سویه بین وزارت آموزش و پرورش و سایر دستگاه ها در بستر شبکه آموزش دانش آموزی (شاد) برگزار گشت.

محسن حاجی میرزایی در این نشست با بیان اینکه بدون شک تعلیم و تربیت بزرگترین فرصت یک جامعه برای ساختن آینده است اظهار کرد: این موضوع بزرگترین فرصت جامعه برای شکل دادن به شخصیت انسان ها و پرداختن به هویت آنان همچنین آماده کردن آنان برای حضور فعال در یک زندگی جمعی است.

وی ادامه داد: بدون تردید تحقق اهداف این جهان و آن جهان در گرو بهره مندی موثر از این فرصت طلایی برای شکل دادن به زندگی انسان هاست.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: بهترین این فرصت در اختیار آموزش و پرورش است به جهت اینکه سنین افراد سنین یادگیری، شکل گیری و تاثیرپذیری است. نسل نو در این دوره با استقبال خانواده ها به دست نظام تعلیم و تربیت سپرده می شوند و در یک فرصت 12 ساله در اختیار ما هستند تا از نظر روحی تغذیه شوند و دانش و آگاهی لازم را برای زندگی خود کسب کنند.

حاجی میرزایی گفت: شاید یکی از مهم ترین سوالاتی که باید به آن بیاندیشیم این است که از این ظرفیت اساسی و مهم تا به امروز جقدر استفاده کردیم؟ نکته دیگر این است که این ماموریت بزرگ منحصر در آموزش و پرورش نیست و مجموعه نهادهای متعددی درگیر تربیت نسل نو هستند.

وی با بیان یک سوال مهم که تا چه حد مجموعه این تحرکات هم افزا بوده و مجموعه تلاش ها در کنار همدیگر به شکل گیری یک تربیت منسجم کمک کرده است، یکی از مهمترین این نهادها را نهاد تعلیم و تربیت دینی و حوزه های علمیه دانست و افزود: بیشترین نزدیکی بین کار ما و ماموریت های حوزه ها وجود دارد لذا سوال مهم این است که فعالیت و ترکیب این دو نهاد در کنار همدیگر تا چه حد هم افزا است؟

وزیر آموزش و پرورش با تاکید براینکه نسل ما در معرض مخاطرات بسیار جدی است و به سرعت پدیده های جدید آرامش جامعه را در معرض خطر قرار می دهد گفت که این مخاطرات تعادل های روحی را دچار نوسان و کاستی می کند لذا عرصه تعلیم و تربیت است که باید کمک کند دانش آموزان بتوانند روی پای خود بایستند و در برابر مخاطرات مواجهه فعال و هوشمندانه داشته باشند.

حاجی میرزایی در ادامه به همکاری های مشترک آموزش و پرورش و حوزه عملیه اشاره کرد و گفت: با وجود تلاش های اجرا شده احساس می کنم از تمام ظرفیت های موجود استفاده نکردیم شاید به جای تعبیر همکاری نیازمند یک نگرش واحد هستیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 737

به "تغذیه روحی دانش آموزان در دوره 12 ساله مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغذیه روحی دانش آموزان در دوره 12 ساله مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید