تایید نهایی 31 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان اردبیل

به گزارش بازی های فکری، معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: 31 هزار نفر از متقاضیان نهضت ملی مسکن در این استان تایید نهایی شده است.

تایید نهایی 31 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان اردبیل

محمد زارع حسین زاده گفت: 93 هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن در استان اردبیل ثبت نام کردند که بعد از پالایش 31 هزار نفر برای خانه دار شدن تایید نهایی شدند که 27 هزار نفر آن مربوط به اردبیل و بقیه مربوط به شهرستان های استان هستند و تا به امروز از این تعداد زمین مورد نیاز برای چهار هزار واحد تامین شده است.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه تا به امروز پنج هزار و 800 نفر آورده خود را واریز کردند، می گوید: احداث مسکن برای ثبت نام کنندگان نهضت ملی مسکن منوط به پرداخت آورده متقاضیان است. در واقع این طرح تقاضا محور است و هرچه تعداد بیشتری از متقاضیان آورده خود را پرداخت کرده باشند، تعداد واحد بیشتری احداث می شود.

او از تامین 100 هکتار زمین برای ساخت واحدهای مربوط به نهضت ملی در تمام شهرستان های استان در مرحله نخست این طرح خبر داد و گفت: تمام زیرساخت های لازم از قبیل آب ، برق ، گاز و زمین مورد نیاز برای احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن فراهم شده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل در شهرهای کوچک ساخت واحدهای ویلایی در دستور کار قرار گرفته و در مرحله اول در شهرستان گرمی ساخت 18 واحد ویلایی آغاز شده است.

زارع حسین زاده همچنین درباره ثبت نام متقاضیان مجرد اعم از زنان مجرد بالای 35 سال و مردان مجرد بالای 23 سال گفت: با اخذ تعهد مبنی بر تأهل بودن در زمان تحویل، ثبت نام از متقاضیان اجرا شده و واگذاری ها به این افراد هم انجام می شود.

او می گوید: متولی ساخت مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر بنیاد مسکن و در شهرهای بالای 100 هزار نفر، اداره کل راه وشهرسازی است که و با همکاری و هم افزایی این دو دستگاه تعهدات ساخت مسکن در استان اردبیل محقق می شود.

زارع حسین زاده با بیان اینکه در استان اردبیل سالانه 15 هزار و 800 واحد مسکن و تا چهار سال آینده 63 هزار واحد مسکن احداث می شود، گفت: پنج هزار و 800 واحد مسکن در این استان با تامین زمین مورد نیاز در دست اجرا و ساخت است که امسال 540 واحد تکمیل شده و تحویل متقاضیان خواهد شد.

خبرنگاران اردبیل اردبیل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آبان 1401 بروزرسانی: 26 آبان 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1491

به "تایید نهایی 31 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان اردبیل" امتیاز دهید

2 کاربر به "تایید نهایی 31 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان اردبیل" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید نهایی 31 هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید