بهانه تازه برای بسته نگه داشتن در ورزشگاه ها در ایران

به گزارش بازی های فکری، طبق اعلام رییس ستاد مقابله با کرونا در ورزش ورود تماشاگران به ورزشگاه باز هم به تعویق افتاده است و معلوم نیست چه زمانی این اتفاق رخ می دهد.

بهانه تازه برای بسته نگه داشتن در ورزشگاه ها در ایران

مساله ورود تماشاچیان به استادیوم هر روز پیچیده تر می شود و آن طور که پیداست اراده ای خارج از محدوده ورزش وجود دارد تا استادیوم ها همچنان خالی بمانند. روز سه شنبه دکتر نوروزی، رییس ستاد مبارزه با کرونا در ورزش گفت: وزارت کشور به تازگی اعلام نموده است که وزارت ورزش باید یک سامانه برای بلیت فروشی و ورود تماشاگران طراحی و به سامانه امید وزارت کشور متصل کند. در نتیجه حداقل یک ماه فراوری این سامانه زمان می برد. خبری که دکتر نوروزی اعلام نموده عکس چیزی است که دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر به وسیله مجری اعلام شد.

در این برنامه از قول وزارت بهداشت گفته شد این وزارت دیگر برای ورود تماشاچیان به استادیوم مجوز موردی صادر نمی کند و مساله ورود تماشاچیان به استادیوم به عهده فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است. پیش از این اعلام شده بود وزارت بهداشت مخالف ورود تماشاچیان به استادیوم به علت بیماری کروناست. طرفداران فوتبال از زمان شیوع بیماری کرونا تنها یک بار پیروز شدند وارد استادیوم شوند که برمی شود به یک ماه قبل و ملاقات هفته پنجم استقلال و نساجی و هفته ششم پرسپولیس و صنعت نفت آبادان که به صورت محدود اجازه ورود به طرفداران داده شد و حواشی متعددی به وجود آورد. از هفته بعد همین مجوز نصفه و نیمه هم لغو شد تا انتظار طرفداران طولانی تر شود.

هفته گذشته رسانه ها از نامه ای رونمایی کردند که فیفا برای فدراسیون فوتبال ایران ارسال نموده و در آن خواهان حضور تماشاچیان زن در همه بازی های فوتبال ایران از جمله بازی های ملی، لیگ قهرمانان آسیا و لیگ داخلی شده است. در این نامه فیفا فدراسیون فوتبال ایران را تهدید نموده است که در صورت برآورده نشدن این خواسته مجازات هایی در انتظار ساختار فوتبال کشور است.

بسیاری از کارشناسان و منابع خبری مدعی شدند علت تعلل مقامات در اجازه ورود تماشاچیان به استادیوم همین نامه فیفاست و مسائلی نظیر شیوع بیماری کرونا بهانه است. در حال حاضر در کشور تقریبا تمام فعالیت هایی که با تجمع سر و کار دارد به صورت عادی جریان دارد و حتی سینما ها با وجود فضای بسته حق دارند با تمام ظرفیت کار نمایند. در چنین شرایطی عدم اجازه ورود تماشاچیان به استادیوم هیچ معنایی ندارد.

حال با اعلام خبر ورود وزارت کشور به مساله باز شدن در استادیوم ها معلوم شده این قصه سر درازی دارد و احتمالا همان طور که گزارش های قبلی متذکر شده بود عزم مشخصی برای ممنوعیت ورود تماشاچیان به استادیوم ها وجود دارد. دکتر نوروزی در رابطه با اینکه بالاخره نهاد تصمیم گیر کدام است، گفت: باید بدانیم که ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش در سطح کلان تر دخالت ندارد و تصمیم گیر نیست و صرفا می تواند پیگیر ماجرا باشد.

اینکه چرا بعد از این همه مدت تازه وزارت کشور به این نتیجه رسیده که باید سامانه ای طراحی شود تا بلیت فروشی از آن طریق انجام شود جای سوال دارد. به نظر می رسد در حال حاضر که هیچ بهانه منطقی برای ممنوعیت برگزاری بازی با حضور تماشاچیان وجود ندارد طراحی سامانه ای که یک ماه زمان می برد یک بهانه تازه برای به تعویق انداختن باز شدن در های استادیوم ها به روی طرفداران است.

به نظر می رسد تا مساله ورود زنان به استادیوم در سطوح بالای حاکمیت رفع نشود چنین سنگ اندازی هایی ادامه پیدا خواهد نمود. با تمام این تفاسیر مقامات بالاخره باید مستقیما با مساله ورود زنان به استادیوم روبرو شوند و تصمیم نهایی را بگیرند. یا باید مجوز ورود را صادر نمایند و به این ترتیب سایر طرفداران را معطل بازی های سیاسی ننمایند یا صراحتا اعلام نمایند چنین اجازه ای هرگز صادر نخواهد شد و تبعات آن را نیز بپذیرند.

منبع: فرارو
انتشار: 30 دی 1400 بروزرسانی: 30 دی 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1256

به "بهانه تازه برای بسته نگه داشتن در ورزشگاه ها در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهانه تازه برای بسته نگه داشتن در ورزشگاه ها در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید