برنامه دولت برای کاهش قیمت مرغ ؛ مرغ مقرون به صرفه می گردد؟ ، مصرف مرغ کاهش یافت

به گزارش بازی های فکری، دبیر کانون انجمن صنفی فراوریکنندگان مرغ گوشتی کشور در واکنش به صحبت های وزیر کشور درباره برطرف کمبود مرغ در روزهای آینده گفت: یک تعداد جوجه و تخم مرغ نطفه دار وارد شده است که با ورود آنها به سالن های مرغداری می توان پیش بینی کرد یک اندازه افزایش فراوری داشته باشیم و قیمت مرغ کمی پایین تر بیاید.

برنامه دولت برای کاهش قیمت مرغ ؛ مرغ مقرون به صرفه می گردد؟ ، مصرف مرغ کاهش یافت

خبرنگاران- مرضیه ثمره حسینی: وزیر کشور دیروز بیان نمود مشکل کمبود مرغ در سطح کشور به زودی رفع خواهد شد. احمد وحیدی با بیان اینکه جوجه ریزی در مقطعی کاهش یافته بود که منجر به کمبود مرغ در کشور شد، پیش بینی کرد یک تا دو هفته آینده، مسائل رفع گردد.

وی بعلاوه در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت مرغ بالا است، بیان نمود: این مسئله دغدغه جدی دولت است و در پی تدابیر لازم برای کاهش و واقعی سازی قیمت مرغ هستیم.

چرا قیمت مصوب مرغ رعایت نمی گردد؟

مرغ تازه در بازار و قصابی های سطح شهر همچنان بالاتر از قیمت مصوب فروخته می گردد. قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم 73 هزار تومان است که در قصابی های سطح شهر بین 85 تا 100 هزار تومان است.

صاحب یکی از قصابی های مرکز شهر درباره اینکه چرا قیمت مصوب مرغ رعایت نمی گردد؟ به خبرنگاران گفت: تعزیرات به ما می گوید باید مرغ را 73 هزار تومان بفروشیم در حالی که ما خودمان مرغ را 84 هزار تومان خریداری کنیم و باید آن را حداقل 90 هزار تومان بفروشیم تا ضرر نکنیم.

وی اضافه کرد: مرغدار می گوید برایش نمی صرفد که مرغ را به ما مقرون به صرفه تر بفروشد. برای خرید مرغ دولتی هم باید از صبح تا بعد از ظهر در میدان اصلی اسیر شویم که ما وقتش را نداریم برای همین ما خیلی مرغ کامل نمی آوریم و بیشتر مرغ قطعه بندی می آوریم.

مرغ مقرون به صرفه می گردد؟

دبیر کانون انجمن صنفی فراورینمایندگان مرغ گوشتی کشور در واکنش به صحبت های وزیر کشور درباره رفع کمبود مرغ در روزهای آینده به خبرنگاران گفت: در روزهای اخیر در زمینه فراوری اتفاق خاصی نیفتاده جز اینکه تعدادی جوجه و تخم مرغ نطفه دار وارد شده است که در مرحله ورود به مرغداری ها است و با ورود آنها به سالن های مرغداری می توان پیش بینی کرد یک میزان افزایش فراوری داشته باشیم و قیمت مرغ کمی پایین تر بیاید.

پرویز فروغی در ادامه با بیان اینکه نمی توان انتظار داشت که قیمت مرغ به سرعت کاهش یابد، اضافه کرد: متاسفانه مسائل فراورینمایندگان که به صورت زنجیروار از سال گذشته به سال جاری منتقل شد همچنان برقرار است و تدبیری برای آن نشده است.

دبیر کانون انجمن صنفی فراورینمایندگان مرغ گوشتی کشور ادامه داد: به جای اینکه مشکل کمبود نقدینگی مرغداران رفع گردد تا آنها بتوانند فراوری نمایند اقداماتی مانند واردات جوجه و تخم مرغ نطفه دار صورت گرفته است که به نوعی پاک کردن صورت مسئله است چرا که با ورود جوجه و تخم مرغ نطفه دار به سال های مرغداری، بعد از مدتی دوباره شاهد ازدیاد فراوری خواهیم بود که این موضوع باعث زیان فراورینمایندگان داخلی می گردد.

فروغی با بیان اینکه مسائل فراوری خیلی زیاد شده است، ادامه داد: در حال حاضر افزون بر اینکه مرغداران نقدینگی کافی برای فراوری ندارند با ورود به فصل تابستان و گرمای هوا خیلی از استان های جنوبی کشور قادر به جوجه ریزی نیستند و نمی توانند فراوری نمایند و این مسائل باعث می گردد بعضی از فراورینمایندگان از چرخه فراوری خارج شوند و کاهش فراوری بیشتر گردد.

دبیر کانون انجمن صنفی فراورینمایندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه با وجود این مسائل سال جاری سطح فراوری مرغ کاهش یافته است، اضافه کرد: در کنار کاهش سطح فراوری، مصرف مردم هم کمتر شده است.

فروغی ادامه داد: هر چند به خاطر اینکه گوشت قرمز گران شده و خیلی ها توان خرید گوشت 500 هزار تومانی را ندارند، مردم خرید مرغ را ترجیح می دهند اما خرید مرغ به قیمت های فعلی نیز از توان بعضی خانوارها خارج است و بر این اساس مصرف هم کمتر شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1586

به "برنامه دولت برای کاهش قیمت مرغ ؛ مرغ مقرون به صرفه می گردد؟ ، مصرف مرغ کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه دولت برای کاهش قیمت مرغ ؛ مرغ مقرون به صرفه می گردد؟ ، مصرف مرغ کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید