10 انیمیشن و فیلم ترسناک درباره ارواح

به گزارش بازی های فکری، هر فیلم ترسناک درباره ارواح همواره موردتوجه مخاطبان بوده است. با این حال برخی فیلمها بسیار بهتر از باقی از این سوژه استفاده میکنند. نوع مواجهه این آثار با این موضوع به هر شکل که باشد، شخصیت های چنین فیلم ترسناکی همواره راهی برای ارتباط با ارواح مییابند.

10 انیمیشن و فیلم ترسناک درباره ارواح

بعد از پیروزیت بسکمک از این آثار، مثل محصول پیروز سال 2023 با من حرف بزن که یک فیلم سینمایی ترسناک درباره ارواح بود، مخاطبان مشتاق دیدنی فیلمهایی درباره روح هستند. فهرست زیر شامل 10 فیلم ترسناک درباره ارواح است.

10) ورونیکا (Verónica)

  • کارگردان: پاکو پلازا
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.2 از 10
  • سال انتشار: 2017

ورونیکا اثر پاکو پلازا یک فیلم اسپانیاییزبان است که ماجرای دختر 15سالهای به همین نام را دنبال میکند. این دختر پس از مرگ پدرش همراه مادر و سه خواهر و برادر دیگرش در منطقهای واقع در مادرید زندگی میکند. در یک شب که کسوف اتفاق میافتد، ورونیکا و دوستانش یک جلسه احضار روح برای دسترسی به عزیزان مردهشان برگزار مینمایند که منجر به تسخیر ورونیکا از طریق یک روح خبیث میگردد.

ورونیکا اقتباسی آزاد از یک واقعه حقیقی در همان منطقه به تاریخ 1991 است که در آن استفانیا گوتیرز لازارو پس از یک جلسه احضار روح به شکل مرموزی میمیرد. ورونیکا از طریق بعضی منتقدان به عنوان ترسناکترین فیلم نتفلیکس شناخته میگردد و دنبالهای نیز از آن بزودی در ماه آینده منتشر خواهد شد.

9) اویجا: منشأ شیطان (Ouija: Origin of Evil)

  • کارگردان: مایک فلاناگان
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.2 از 10
  • سال انتشار: 2016

اویجا: منشأ شیطان به کارگردانی و تدوین مایک فلاناگان پیشدرآمدی است بر اویجا و بیوهای به نام آلیس (الیزابت ریزر) را دنبال میکند که مادر دو فرزند است. او تخته اویجایی را وارد جلسات احضار روح تقلبیاش میکند تا تنها با روحی که در نهایت کوچکترین دخترش دوریس (لولو ویلسون) را تسخیر میکند ارتباط برقرار سازد. اویجا: منشأ شیطان به عنوان ناجی این مجموعه فیلمها شناخته میگردد. این فیلم امیدی ایجاد کرد که پیشدرآمدها و دنبالههای ترسناک بعدی میتوانند از نسخه اصلی بهتر عمل نمایند.

8) موذی (Insidious)

  • کارگردان: جیمز وان
  • امتیاز IMDb به فیلم: 6.8 از 10
  • سال انتشار: 2010

موذی ساخته جیمز وان و لی وانل داستان خانواده لمبرت را پس از نقل مکانشان به خانهای تازه تعریف میکند. پسر آنها، دالتون، به شکلی ناگهانی به کما میرود. از پس سرخوردگیهای بسیار و وقتی هیچ پیشرفت پزشکیای حاصل نمیگردد، و بعلاوه دیدن شبحی در خانه این خانواده با یک احضارنماینده روح به نام الیس (لین شای) ارتباط برقرار مینمایند. الیس به آنها میگوید که دالتون در دوردستها- دوزخی برای روحهای عذابکشیده مردگان- گیر افتاده و آنها باید او را بیرون بکشند.

موذی یکی از بزرگترین فرنچایزهای ترسناک است که دو دنباله به نامهای قسمت دوم محصول 2013 و در قرمز محصول 2023 و بعلاوه دو پیشدرآمد با عناوین قسمت سوم فراوری 2015 و در نهایت آخرین کلید محصول 2018 را دارد.

7) پارانورمن (ParaNorman)

  • کارگردان: سم فل و کریس باتلر
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7 از 10
  • سال انتشار: 2012

پارانورمن ساخته سم فل و کریس باتلر یک انیمیشن استاپ-موشن در ژانر کمدی-ترسناک است. در پارانورمن نورمن بابکاک 11 ساله (کودی اسمیت-مکفی) میتواند با مردهها سخن بگوید و هیچکس تقریبا او را باور نمیکند. پس از اینکه او تصوری ترسناک از مردم شهر که از طریق طلسمی به مقابله با او میپردازند را از سر میگذراند و صحبت با روح دایی بزرگش، او باید مسئولیت حفاظت از شهر را در برابر طلسمی 300ساله برعهده بگیرد.

پارانورمن نامزد اسکار برترین انیمیشن شد و نگاهی تازه به مسئله مرگ ارائه کرد که آن را مناسب دیدن در خانواده میکند.

6) ترسناک ها (The Frighteners)

  • کارگردان: پیتر جکسون
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.1 از 10
  • سال انتشار: 1996

ترسناکها یک فیلم ترسناک-کمدی و فراطبیعی ساخته پیتر جکسون است که داستان معماری به نام فرانک بنیستر (مایکل جی. فاکس) را دنبال میکند. فرانک پس از این که همسرش را در یک سانحه تصادف از دست میدهد، به توانایی دیدن، شنیدن و برقراری ارتباط با دنیا مردگان نائل میگردد. هنگامی که فرانک یک روح خبیث را دیدار میکند که میتواند به مردگان و زندگان آسیب برساند و علت مرگ همسرش هم بوده، درمییابد که باید جلوی این روح خبیث را بگیرد تا آدمهای بیشتری کشته نشوند.

5) احضار (The Changeling)

  • کارگردان: پیتر مداک
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.2 از 10
  • سال انتشار: 1980

احضار یک فیلم ترسناک درباره ارواح ساخته پیتر مداک است. این فیلم داستان جان راسل (جرج سی. اسکات) آهنگسازی اهل نیویورک را دنبال میکند که با نقل مکان به عمارتی تازه احساس میکند که این عمارت از طریق ارواح تسخیر شده است. او با روح پسری که ناعادلانه کشته شد ارتباط میگیرد و قصد میکند تا راز مرگ پسر و مردی که امروز خودش را جای این پسر جا میزند را دریابد.

فیلمنامه احضار براساس تجربیات ادعاشده نویسنده فیلم راسل هانتر است. این فیلم یک کالت کلاسیک است و از آن به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فیلمهای کانادایی یاد میگردد.

4) موروثی (Hereditary)

  • کارگردان: آری آستر
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.3 از 10
  • سال انتشار: 2018

موروثی ساختا آری آستر داستان انی گراهام (تونی کولت) و خانوادهاش را پس از مرگ مادر مرموزش الن دنبال میکند. هنگامی که انی با جوآن (ان داود) در یک گروه درمانی دوست میگردد، جوآن انی را متقاعد میکند که در یک جلسه احضار روح شرکت کند که منجر به آزاد شدن یک شیطان میگردد تا در پی میزبان تازهاش بگردد. در تمام این مدت رازهای خانواده یکییکی برملا میشوند و انی در نهایت چیزی در خصوص مادرش میفهمد که معماها را حل میکند.

از موروثی به عنوان ترسناکترین و آزاردهندهترین فیلم از زمان جنگیر نام برده میگردد و تا قبل از همه چیز، همه جا، در یک لحظه پرفروشترین فیلم کمپانی A24 بود. فیلم از طریق منتقدان هم بسیار تحویل گرفته شد ونمایش درخشان تونی کولت بسیار موردتحسین نهاده شد.

3) با من حرف بزن (Talk to Me)

  • کارگردان: دنی فیلیپو و مایکل فیلیپو
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.2 از 10
  • سال انتشار: 2023

با من حرف بزن یک فیلم ترسناک درباره ارواح ساخته برادران دنی و مایکل فیلیپو است. این فیلم داستان میا (سوفی وایلد) که در حال سوگواری برای مرگ مادرش است را روایت میکند. در یک مهمانی میا و دوستانش از یک دست مرده که توانایی تسخیر یک روح را دارد استفاده مینمایند، اما به یک شرط؛ اگر آنها پیروز به برقراری رابطه تا قبل از 90 ثانیه نشوند، ممکن است آن روح تا ابد آنها را احاطه کند. وقتی این قانون پیروی نمیگردد، میا آغاز به داشتن تصوراتی درباره ارواح میکند؛ از جمله یکی که او باور دارد مادرش است و در ادامه جان دوستاتش را به خطر میاندازد.

با من حرف بزن فیلم ترسناک تازه کمپانی A24 است و تا به امروز بسیار موردتوجه نهاده شده است. بازیها در فیلم به خصوص نمایش سوفی وایلد موردتحسین همگان بوده و جلوههای ویژه فیلم هم موردتوجه نهاده شده است.

2) احضار (The Conjuring)

  • کارگردان: جیمز وان
  • امتیاز IMDb به فیلم: 7.5 از 10
  • سال انتشار: 2013

وقتی صحبت از فیلم ترسناک درباره ارواح می گردد، احضار ساخته جیمز وان به خاطرمان میآید. داستان زوج شیطان شناسی به نامهای اد (پاتریک ویلسون) و لورین وارن (ورا فرمیگا) را تعریف میکند که در خصوص فعالیتهای ماورالطبیعی تحقیق مینمایند. خانواده پرون این زوج را پس از تجربه چند اتفاق ماورالطبیعی در خانهشان به استخدام درمیآورند. لورین درمییابد که خانه خانواده پرون در گذشته متعلق به یک جادوگر بوده و این زوج کوشش مینمایند تا از شر ارواح خلاص شوند.

احضار بر اساس ماجراهای واقعی رخداده برای اد و لورین است. فرنچایز این فیلم از بزرگترینها در ژانر ترسناک به شمار میرود.

1) حس ششم (The Sixth Sense)

  • کارگردان: ام. نایت شیامالان
  • امتیاز IMDb به فیلم: 8.2 از 10
  • سال انتشار: 1998

حس ششم هم فیلم ترسناک روحی و هم یک تریلر روانشناختی ساخته ام. نایت شیامالات است. فیلم داستان یک روانشناس کودک به نام مالکولم کرو (بروس ویلیس) را دنبال میکند که در کوشش برای کمک به تازهترین بیمارش کول (هیلی جوئل اسمنت) است. کول ادعا میکند که توانایی دیدن و ارتباط با مردگان را دارد. او کوشش میکند تا به مادر نگرانش لین (تونی کولت) از تواناییاش بگوید اما مادرش او را باور ندارد. مالکولم هم کوشش میکند تا به کول کمک کند که با کمک به روحها باعث گردد آنها کارشان را تمام نموده و با آرامش گذر نمایند.

حس ششم به عنوان برترین فیلم شیامالان شناخته میگردد. فیلم بعلاوه نامزد شش جایزه اسکار شد.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 مهر 1402 بروزرسانی: 15 مهر 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1620

به "10 انیمیشن و فیلم ترسناک درباره ارواح" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 انیمیشن و فیلم ترسناک درباره ارواح"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید