شرایط دوگانه ساخت سریال ها در دوران کرونا

به گزارش بازی های فکری، یک کارگردان باسابقه با اشاره به شرایط دوگانه ساخت پروژه های تلویزیونی در دوران کرونا، می گوید: پروژه های تلویزیونی وقتی تعطیل می شوند، هزینه ها بالا می رود و تلویزیون باید هزینه ها را تقبل کند اگر هم تعطیل نکنند آسیب ها و عوارض جدی برای عوامل و خصوصا بازیگران وجود دارد.

شرایط دوگانه ساخت سریال ها در دوران کرونا

مسعود آب پرور در گفت وگو با خبرنگاران درباره شرایط کاری بازیگران در دوران کرونا عنوان نمود: سر صحنه فیلمبرداری 50 ـ 60 نفر در کنار هم کار می نمایند و هر چقدر هم که پروتکل ها را رعایت نمایند، آسیب پذیرترین قشر نسبت به این بیماری، بازیگران هستند؛ زیرا در مقابل دوربین و در کنار هم مجبورند ماسکشان را بردارند و نمی توانند همواره ماسک داشته باشند. اغلب هم دیده ایم تعداد زیادی از کسانی که درگیر کرونا می شوند از قشر بازیگران هستند.

او درباره رعایت پروتکل های بهداشتی در جریان ساخت پروژه های تلویزیونی، اضافه کرد: همه، تلاششان را می نمایند تا پروکل ها را رعایت نمایند زیرا از بیماری خودشان و اطرافیانشان می ترسند اما این بیماری ناگزیر است و ناگاه اتفاق می افتد.

آب پرور درباره شرایط سختی که بیماری کرونا برای صنعت تصویر به وجود آورده است، عنوان نمود: این تجربه را تا به امروز کسی نداشته و الان همه خالی الذهن هستند و در شرایط معلقِ چه کنم، چه کنم قرار دارند. طبیعی است که مدیران و مسوولان دوست دارند آنتن خالی نماند و در شرایطی که مردم را به ماندن در خانه تشویق می نمایند اوقات فراغت مردم باید پر گردد. یکی از عوامل سرگرم نماینده، دیدن فیلم و سریال است و از این جهت مجبور هستند ساخت کارهای تلویزیونی را پیگیری نمایند.

او اضافه کرد: این دوگانگی برای ساخت پروژه ها وجود دارد و چاره ای هم نیست. فیلم های سینمایی و پروژهای نمایش خانگی تحت امر دستورات وزارت ارشاد و سریال ها هم تحت امر تلویزیون هستند. پروژه های تلویزیونی وقتی تعطیل می شوند، هزینه ها بالا می رود و تلویزیون باید هزینه ها را تقبل کند اگر هم تعطیل ننمایند این آسیب ها و عوارض وجود دارد.

این کارگردان با بیان اینکه موقعیت کنونی بسیار پیچیده، عجیب و تصمیم دریافت درباره اش سخت است، با ابراز خوشحالی از اینکه در این دوران سخت، فیلم یا سریالی در دست ساخت ندارد، در عین حال می گوید، اگر مجبور بودم در این شرایط کار کنم با خرد جمعی به یک تصمیم درست می رسیدم و در کنار سایرین تصمیم اتخاذ شده را عملی می کردم.

مسعود آب پرور کارگردانی سریال هایی همچون هوش سیاه، عملیات 125، سرزمین رویاها و معما را بر عهده داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 729

به "شرایط دوگانه ساخت سریال ها در دوران کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط دوگانه ساخت سریال ها در دوران کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید