گزیده نقدهای فیلم آنچارتد؛ پرجنب وجوش با فیلم نامه ای ضعیف

به گزارش بازی های فکری، اقتباس سینمایی آنچارتد پس از بیش از یک دهه تلاش در جهت تولید آن، نقدهای نسبتا ضعیفی دریافت کرده است. این فیلم که بر اساس سری مجموعه بازی های ویدیویی آنچارتد ساخته شده است، داستان یک جستجوگر گنج به نام ناتان دریک را دنبال می کند که برای حل معماهای تاریخی به سراسر جهان سفر می کند.

گزیده نقدهای فیلم آنچارتد؛ پرجنب وجوش با فیلم نامه ای ضعیف

بازی های آنچارتد که از طریق استودیوی ناتی داگ و مخصوص پلی استیشن ساخته شده اند، نه تنها از نظر تجاری بسیار پیروز بوده اند، بلکه به دلیل بالا بردن استانداردهای صنعت بازی در زمینه داستان گویی، انیمیشن، طراحی و بسیاری از عناصر دیگر مورد تحسین قرار گرفته اند. چنین فیلمی ماز طریقی برای بازیکنان و طرفداران این بازی خوش ساخت، مایه سرافکندگی است.

فیلم آنچارتد برای اولین بار در سال 2008، یک سال پس از انتشار اولین بازی ویدیویی این مجموعه، وارد مراحل تولید شد. در آن زمان و در ابتدا مارک والبرگ قرار بود نقش ناتان دریک را بازی کند اما پس از گذشت چند سال و عدم تناسب سن او و این شخصیت، تام هالند برای ایفای این نقش انتخاب شد و والبرگ نقش ویکتور سالیوان را بر عهده گرفت. در این فیلم که یک داستان ریشه ای مربوط به قبل از روایات بازی را دنبال می کند، ناتان و ویکتور در کنار هم تلاش می کنند تا قبل از دشمنانشان به گنجی افسانه ای دست پیدا کنند.

کارگردان آنچارتد، روبن فلیشر است که از سال 2001 در هالیوود فعالیت دارد. او بیشتر به خاطر کارگردانی اولین فیلم بلند خود، سرزمین زامبی ها و دنباله آن، سرزمین زامبی ها: شلیک نهایی شناخته می شود. وی هم چنین کارگردانی فیلم های 30 دقیقه یا کم تر، جوخه گانگستر و ونوم را نیز بر عهده داشته است.

فیلم آنچارتد تا به امروز امتیاز 42 را از منتقدان سایت راتن تومیتوز دریافت نموده است. این امتیاز مطمئنا می توانست کم تر از این باشد و طرفداران این بازی ویدیویی انتظار بیشتری از این فیلم داشتند. فیلم آنچارتد به یک پروژه نسبتا معمولی و بی جان تبدیل شد که تنها نقطه قوت آن بازیگران بودند اما حتی این ویژگی نیز از نظر منتقدان جای بحث دارد.

گزیده نظرات منتقدان درباره فیلم آنچارتد

لیز شنون میلر از کانسکوئنس

امتیاز: 75 از 100

فیلم آنچارتد هرگز هم تراز آثار ماجراجویانه کلاسیک مانند فیلم های اسپیلبرگ نخواهد بود اما مغایرت چندانی هم با این آثار ندارد و حتی در لحظاتی هیجان انگیز و منحصر به فرد است.

تاد گیلچریست از رپ

امتیاز: 70 از 100

روبن فلیشر از زمانی که با سرزمین زامبی کار خود را در هالیوود آغاز کرد، استعداد خود در زمینه ساخت فیلم های مهیج را نشان داد اما این فیلم علی رغم حضور بازیگرانی مانند تام هالند و مارک والبرگ نشانی از آن آثار اولیه ندارد.

مایکل اوسالیوان از واشنگتن پست

امتیاز: 63 از 100

فیلم ترکیبی ناملموس از فیلم های سرقت محور، ماموریت غیرممکن و گنجینه ملی است.

اوون گلایبرمن از ورایتی

امتیاز: 60 از 100

آنچارتد فیلمی پر جنب و جوش با فیلم نامه ای ضعیف و کسل کننده است اما بازیگرانی ماهر دارد که البته انتظار بیشتری از آنان می رفت.

مایکل دی آنجلو از ای وی کلاب

امتیاز: 58 از 100

آنچارتد از نظر شباهت به فیلم های اکشن ماجراجویی کلاسیک، مانند متنی است که به زبان دیگری ترجمه شده و سپس از طریق شخص دیگری دوباره ترجمه شده است، همین قدر گیج کننده، مبهم و بی سر و ته.

مایک لاسال از سنفرانسیسکو کرونیکل

امتیاز: 50 از 100

آنچارتد از ترکیب انرژی بالا و برون گرای هالند و انرژی مرموز و درون گرای والبرگ بهره می برد اما باز هم راه به جایی نمی برد.

امی زیملر از آبزرور

امتیاز: 50 از 100

آنچارتد مانند سریع و خشمگین 9 هیچ معنا و هدفی ندارد اما تماشای آن سرگرم کننده است و گاهی اوقات حتی با وجود بازی ضعیف والبرگ نیز واقعا جالب به نظر می رسد.

کتی والش از لس آنجلس تایمز

امتیاز: 50 از 100

آنچارتد خوب و به اندازه کافی سرگرم کننده است. برخی از لحظات از داستان بازی ها الهام گرفته شده اما برخی دیگر کاملا مبهم و بی جهت هستند. داستان به طرز عجیبی خنثی و بدون جریان و ریسک پذیری شخصیت ها نیز ناچیز است. به نظر می رسد فیلم، پروژه ای با پتانسیل بسیار زیاد است که هرگز به طور کامل به اوج خود نمی رسد و زمانی که باید اوج بگیرد، تلو تلو می خورد.

جیک کول از آسوشیتدپرس

امتیاز: 50 از 100

فیلم آنچارتد هرگز به تعادل مدنظر خود نمی رسد. والبرگ که زمانی برای ایفای نقش هالند انتخاب شده بود، نقش سالی را مانند یک فرد بزرگ تر سرکش و نه چندان آگاه (در زمینه فناوری) بازی می کند. آن ها فاقد هماهنگی لازم هستند و فیلم نامه نیز چندان سرحال نیست و دست بازیگران را بسته است.

برایان ترویت از یواس ای تودی

امتیاز: 50 از 100

این فیلم اثری ناپیروز است که استعداد و مهارت و مجذوب کنندهیت قابل توجه تام هالند را هدر می دهد.

تیم گرایرسون از اسکرین دیلی

امتیاز: 50 از 100

تام هالند و مارک والبرگ زوجی دوست داشتنی هستند که فیلم های فوق العاده ای در کارنامه خود دارند اما این اقتباس از بازی ویدیویی آنچارتد در نهایت بسیار ضعیف به نظر می رسد و تا حد زیادی سعی در تقلید از گنجینه ملی و مهاجمان صندوقچه گمشده دارد اما اصلا پیروز نیست.

برایان تالریکو از سایت راجر ایبرت

امتیاز: 50 از 100

چگونه یک فیلم که بر اساس یک بازی ویدیویی ساخته شده بی روح تر از خود بازی است؟ نقطه ضعف دنیای بازی که مدت هاست بر سر آن بحث وجود دارد فقدان عناصر انسانی است اما فیلم روبن فلیشر حتی پوچ تر و بی روح تر از فرانچایزی است که بر اساس آن ساخته شده است.

جسی هسنجر از پیست

امتیاز: 50 از 100

آنچارتد زمان زیادی را صرف ارائه نکات ناچیز برای آن چه که نیست، به جای آن چه که هست، می کند. این فیلم با وجود بودجه بالای خود، به هیچ وجه یک اثر ایده آل نیست.

فرانک شک از هالیوود ریپورتر

امتیاز: 50 از 100

این فیلم دارای لوکیشن های واقعی و فوتوژنیک و سکانس هایی اکشن و هیجان انگیز است.

مارشال شفر از پلی لیست

امتیاز: 50 از 100

فیلم فلیشر موسیقی خوب، اکشنی مجذوب کننده و ستارگانی مناسب دارد اما این کارگردان علی رغم وفاداری خود به لحن داستان بازی ها نمی تواند درزهای فیلم نامه نامناسب فیلم را به طور کامل بپوشاند.

دیوید ارلیش از ایندی وایر

امتیاز: 42 از 100

شاید اگر بازی های آنچارتد این قدر با عناصر اسپیلبرگی آمیخته نمی شد، رویکرد ضعیف فیلم نسبت به بازی ها به چشم نمی آمد و شخصیت ها کم تر مورد سرزنش قرار می گرفتند.

می عبدالبکی از اسکرین رنت

امتیاز: 40 از 100

آنچارتد فیلمی ضعیف و بی هویت است.

رابرت کوجر از پلیگان

امتیاز: 40 از 100

داستان آنچارتد حتی با وجود شخصیت های قابل تحملش، هم چنان فاقد ریسک، پیچش های شگفت انگیز یا ماجراجویی هایی است که آدرنالین خون را برانگیزند.

نیک سملین از امپایر

امتیاز: 40 از 100

آنچارتد فیلمی است که بر اساس یک بازی ساخته شده که خود بازی از فیلم هایی الهام گرفته شده که بسیار بهتر از این فیلم هستند. این اثر فیلمی قابل تحمل است اما می توانست بسیار بهتر باشد.

رابی کالین از تلگراف

امتیاز: 40 از 100

هیچگونه خطر و ریسکی در داستان فیلم احساس نمی شود و فیلم نامه نیز اصلا بامزه نیست و روندی خشک و نامناسب ندارد.

پیتر بردشاو از گاردین

امتیاز: 40 از 100

این فیلم یک اکشن ماجراجویانه ضعیف محسوب می شود که صرفا در جهت فروش در گیشه ساخته شده است.

راجر مور از مووی نیشن

امتیاز: 38 از 100

بازی هالند به عنوان یک جیب بر جوان و متصدی بار که تبدیل به یک ماجراجو شده، گواه این است که او بازیگری فراتر از شخصیت مرد عنکبوتی به شمار میرود اما خود فیلم چندان چنگی به دل نمی زند.

در بیشتر موارد، به نظر می رسد منتقدان از بازی هالند در نقش ناتان دریک استقبال نموده اند اما برخی هم از انتخاب او انتقاد نموده اند. هالند که به تازگی در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست نقش یک دانش آموز دبیرستانی را بازی نموده است، خیلی جوان به نظر می رسد و به نظر نمی تواند دنیای آرام و خسته کننده ناتان را به خوبی به تصویر بکشد و انگار رابطه او با ویکتور سالیوان با بازی والبرگ، از روی اجبار است. با این حال، بیشتر منتقدان، بازیگران زن فیلم را با وجود نقش کوتاهشان تحسین نموده اند. امیدواریم پس از مدت زمان زیادی که برای ساخت فیلم صرف شده، آنچارتد حداقل مورد استقبال مخاطبان عمومی قرار بگیرد.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1356

به "گزیده نقدهای فیلم آنچارتد؛ پرجنب وجوش با فیلم نامه ای ضعیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزیده نقدهای فیلم آنچارتد؛ پرجنب وجوش با فیلم نامه ای ضعیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید