برترین مراکز خرید استانبول که در سفر می توانید تماشا کنید

به گزارش بازی های فکری، 14 تا از برترین مراکز خرید استانبول با قیمت مناسب

زمانی که افراد به شهر ها و یا کشورهای مختلف سفر می نمایند، خرید اجناس یکی از خاطرات به یاد ماندنی آنها تلقی می گردد که خاطرات ان همیشه باقی خواهد ماند. اگر قصد دارید به ترکیه سفر کنید از همی ن الان به شما تبریک می گویم، چرا که دارید وارد دنیایی از رنگ ها می شوید از تماشا زیبای ها رلذت می برید. در این مطلب می خواهیم با برترین مراکز خرید استانبول آشنا شویم. مراکز خرید و فروشگاههای استانبول تنوع بسیار زیادی داشته و در صورت سفر با تور استانبول امکان بازدید از تمامی آنها وجود خواهد داشت.

برترین مراکز خرید استانبول که در سفر می توانید تماشا کنید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

مهم ترین جاذبه های گردشگری در ترکیه عبارتند از: بازار عظیم و بازار ادویه و اگر در شهر سفر کوتاهی داشته باشید نمی توانید از فرش فروشی ها و یا بازار چای آن عبور نموده و خریدی انجام ندهید.

ترکیه دارای طیف متعددی از صنایع مختلف دستی است و استانبول هسته و مرکز اصلی این صنایع به تعداد می رود

شما هر محصولی را که بخواهید در استانبول یافت می شود، از سرامی ک گرفته تا تخته نرد های چوبی و دمپایی، نمدی های رنگارنگ و بامزه و دیگر محصولات بیتعدادی که نمی توان به تمامی آنها اشاره نمود.

از دیگر جاذبه های ترکیه غذا فروشی های متعدد آن می توان اشاره نمود، که تستر های بسیاری را از نقاط مختلف جهان به مرکز این شهر زیبا می کشاند.

از آنجایی که ترکیه یکی از مراکز مهم توریستی جهان به تعداد می رود و بسیاری از برندهای شناخته شده جهان شعبه های بسیاری در شهرهای مختلف آن و مخصوصاً استانبول برپا نموده اند، بنابراین شما با مراجعه به برترین مراکز خرید استانبول برندهای معروف و به روز جهان را مشاهده خواهید کرد.

1-بازار عظیم استانبول Grand Bazaar

شاید کمتر کسی در خاورمی انه و حتی جهان باشد که با بازار عظیم استانبول آشنایی نداشته باشد. مهمترین مرکز خرید در ترکیه که یکی از برترین مراکز خرید استانبول هم بتعداد می آید، فعالیت خود را در قرن 15 می لادی شروع نموده است و شکل مدرن یک بازار قرون وسطی را به خود گرفته است .

اگر قصد دارید از این مرکز خرید بازدید کنید حداقل یک روز خود را برای این کار اختصاص دهید چرا که قرار است وارد فضای بسیار عظیمی شوید که احتمالاً در آن گم خواهید شد.

زمانی که وارد بازار می شوید مغازه های بیتعدادی که چیزی در حدود 4 هزار عدد است در محوطه بازار قرار گرفته است و شما هرچه که دلتان بخواهد می توانید در این بازار پیدا کنید.

این بازار عظیم حدود 61 خیابان را در بر گرفته و قبل از ورود به آن نقشه راهنما را در دست داشته باشید. اگرچه با وجود فروشگاه های برند و لوکس جهان افرادی پیدا می شوند که تمایل به خرید از این فروشگاه ها را دارند اما انتخاب اول 90 درصد گردشگران که به ترکیه سفر می کنند بازار عظیم استانبول است.

بر اساس مطالعات اجرا شده تا قبل از شیوع بیماری کرونا هر ساله 100 می لیون بازدید از این مرکز خرید صورت می گرفته است که در سال 2014 رتبه نخست را از این بابت به دست آورد .

اگر قصد دارید به بازار عظیم استانبول مراجعه کنید مطلع باشید که این مرکز خرید عظیم در روزهای یکشنبه تعطیل می باشد و در روزهای آدینه و شنبه اوج شلوغی در بازار را مشاهده خواهید کرد، بنابراین در ایام هفته که بازدید کمتری از این بازار صورت می گیرد مناسب ترین وقت خرید است.

در این بازار همه نوع کالایی می توان پیدا کرد، صنایع دستی از قبیل پارچه هایی که که از آسیای میانه به بازار عظیم وارد شده تا فرش های دستباف ترکی و جواهرات و طلا که همگی در این مرکز خرید مهم استانبول پیدا می شود.

ادرس:Main entrance off Beyazıt Square, Yeniçeriler Caddesi, Beyazıt

2- بازار ادویه مصر از برترین مراکز خرید استانبول

بازار ادویه مصر از مهم ترین و برترین مراکز خرید استانبول به تعداد می رود و در قرن هفدهم به وسیله مصریان ساخته شده است. از آن جایی که دولت عثمانی مالیات های سنگینی را وضع نموده، بعد از گذشت مدتی تحت مالکیت عثمانی در آمد. در این بازار بیش از 80 مغازه وجود دارد که به فروش اجناس مختلف از قبیل انواع ادویه ها، می وه های خشک ،آجیل، محصولات غذایی ویژه ترکیه می پردازند. بنابراین می توان گفت بازاری یک طرفه برای گردشگران و افراد محلی است که تمایل دارند طعم اصیل ترکی را خریداری کنند.

اگر در پی سماق، سولفات یا همان فلفل حلب هستید و از سوی دیگر دیگر تمایل دارید طعم عسل های اصیل ترکی را بکشید، حتماً این مرکز خرید استانبول را نباید فراموش کنید.

با توجه به اینکه بسیاری از مردم استانبول بعد از تعطیلی شغل هایشان در غروب به این مرکز خرید مراجعه می کنند، شلوغی بیش از حدی را در این منطقه مشاهده خواهید کرد.

بنابراین پیشنهاد می شود اگر قصد خرید دارید، حتماً و حتماً در فاصله صبح تا ظهر از بازار ادویه مصر بازدید کنید.

ادرس Off Ragıp Gümüşpala Caddesi, Eminönü

3- بازار آراستا Arasta Bazaar از برترین مراکز خرید استانبول

بازار آراستا یکی از برترین مراکز خرید استانبول که مناسب برای افرادی است که به هنر و فرهنگ علاقه ویژه ای دارند. این بازار در پشت مسجد آبی یا همان مسجد سلطان احمد در مرکز شهر قدیمی قرار گرفته است.

زمانی که این بازار تاسیس شد مغازه هایی که در حومه مسجد قرار داشتند صرفاً برای این اقدام به خرید و فروش کردند که با عایدی حاصله بتوانند هزینه های مسجد را به صورت جداگانه متقبل شوند، اما امروزه فعالیت ها کاملاً تجاری شده و بر پایه گردشگری صورت می گیرد.

بسیاری از افراد به علت شلوغی هایی که در بازار عظیم وجود دارد ترجیح می دهند خرید های خود را از مرکز خرید دیگر انجام دهند. بنابراین می توان گفت این بازار با محیط کوچک، آرام و دنج محل بسیار مناسب برای خرید تلقی می شود. اگر علاقه مند به خرید کاشی مخصوصا کاشی های معاصر و کهن هستید تمامی این محصولات را می توانید در این بازار پیدا کنید

ادرس:Küçük Aya Sofya Caddesi, Sultanahmet

4- علی محدین حاجی بکیر Ali Muhiddin Hacı Bekir

بیشتر افراد در جهان علاقه مند هستند تا غذاها و شیرینی های مخصوص هر شهر را امتحان کنند. یکی از این مراکز خرید علی محدین حاجی بکیر از برترین مراکز خرید استانبول است. زمانی که وارد این مرکز خرید می شوید بسته های رنگارنگ و طراحی هایی که بر روی شیرینی ها و آبنبات ها اجرا شده توجه را به طرز شگرفی به خود جلب می کند و امکان ندارد فردی دست خالی این محل را ترک کند.

اغلب آبنبات های اصیل ترکی در این محل پخته می شود، بنابراین می توان نتیجه گرفت که جای مناسبی برای خرید سوغاتی باشد. ضروری است بدانید خالق اصلی آن در سال 1777 شیرینی ها و نبات های سلطان عثمانی را تهیه می نموده است و پس از آن نسل به نسل چرخیده .

لوکوم ها از اصلی ترین محصولاتی هستند که مشتریان تمایل زیادی به خرید آن دارند و پس از آن بادام روکش دار و حلوای پر از پسته در رده های بعدی قرار دارند.

ادرس Hamidiye Caddesi, Sirkeci

5- بازار کادیکوی استانبول Kadıköy Market

بدون شک هر مرکز خریدی لذت خاص خود را به همراه دارد. بازار کادیکوی یکی از قدیمی ترین مراکز خرید ترکیه به تعداد می رود، که در اطراف خیابان بغداد که عظیمترین خیابان ترکیه است قرار گرفته و محل مورد علاقه بیشتر افرادی است که به استانبول سفر می کنند.

زمانی که وارد این بازار می شوید مغازه های زیادی را مشاهده خواهید کرد که به فروش غذاهای تازه دریایی، سبزیجات، می وه جات و …مشغول هستند. البته باید بیان داشت این بازار تنها مختص به فروش محصولات غذایی نمی باشد، بلکه اگر احتیاج به صابون، شامپو و دیگر محصولات بهداشتی داشتید مغازه های زیادی در این بازار پیدا خواهید کرد.

برای رسیدن به این مرکز خرید در استانبول هم می توانید از راستا آبی استفاده کنید و هم ایستگاه مترو که در نزدیکی بازار کادیکوی استفاده کنید.

ادرس Off Rıhtım Caddesi & Damga Sokak, Kadıköy

6- خیابان استقلال استانبول Istiklal Caddesi

انتها می رسیم به منطقه ای که در نزد ایرانیان بسیار محبوب است و با نگاهی ساده خواهید فهمی د که بسیاری از افرادی که در خیابان استقلال قرار دارند چه افراد و چه کسبه همگی ایرانی هستند.

خیابان استقلال از برترین مراکز خرید استانبول، بسیار عظیم و طویل است و تا می دان تکسیم امتداد دارد. سالیان نه چندان دور کسبه و بوتیک های کوچک در آن فعالیت می کردند، اما امروزه مرکز برندهای روز جهان و ترکیه شده و بسیاری از رستوران های بین المللی هم در این منطقه قرار دارند ومحل بسیار مناسب برای گردشگران به تعداد می رود .

ادرس Istiklal Caddesi, Beyoğlu

7- بازار زنان Womens Bazaar

بازار زنان از برترین مراکز خرید استانبول در منطقه فاتح قرار گرفته است، یک مکان بسیار محبوب برای افرادی که علاقه مند به خرید مواد غذایی هستند. بیشتر مواد غذایی از قبیل گوشت، مرغ، بوقلمون، ماهی، زیتون و انواع پنیرهای محلی و خیلی اجناس دیگر در این مرکز خرید پیدا می شوند. بنابراین بسیاری از افرادی که قصد دارند به پیک نیک و یا مسافرت بروند، مواد مورد احتیاج خود را در اینجا تهیه می کنند.

یکی از دلایل محبوبیت این مرکز خرید استانبول رستورانهای واقع شده در این محله است. انواع کباب های لذیذ را در اینجا می توانید می ل کنید، بنابراین اگر قصد بازدید از این بازار را دارید پیشنهاد می شود برنامه خود را طوری تنظیم کنید که ناهار را در بازار زنان بگذرانید.

دسترسی به بازار هم بسیار آسان است و کمتر از یک کیلومتر با ایستگاه مترو فاصله دارد.

ادرس Itfaiye Caddesi, Fatih

8- قهوه مهمت افندی Kurukahveci Mehmet Efendi

امکان ندارد که به قهوه علاقه مند باشید و نام قهوه مهمت افندی را نشنیده باشید. اگر قصد دارید به هر کجای ترکیه و یا استانبول سفر کنید، باید در این منطقه ترمز کنید و یک فنجان قهوه معروف آن را امتحان کنید. شما با محبوب ترین فراوری کننده قهوه ترکی که از سال 1777 وارد این تجارت شده است، طرف هستید.

انواع مختلفی از قهوه های ترکی در بسته بندی های متفاوت قرار گرفتند که می توانید آنها را برای سوغاتی انتخاب کنید و اگر به قهوه غلیظ علاقه ندارید، قهوه های پودر شده که مخصوص اسپرسو ساز ها آسیاب شده است و عمدتا فرانسوی می باشند، تهیه کنید. این محل در پشت بازار ادویه فروشی مصری قرار گرفته که می توانید با یک تیر دو هدف بزنید و از هر دوی آنها بازدید کنید.

آدرس Tahmis Sokak 66, Eminönü

9-tahtakale از برترین مراکز خرید استانبول

به بازار Tahtakaleبروید، از برترین مراکز خرید استانبول که در قسمت غربی بازار ادویه مصر قرار گرفته تماشا کنید. عمده فعالیتهای که در این بازار انجام می شود شامل فروش ظروف سنتی ،منسوجات، ظروف آشپزخانه همانند قاشق و چنگال و کارد و چاقو است.

بسیاری از ساکنین استانبول برای خرید روکش های بالش، برس، قابلمه به این مرکز خرید در استانبول مراجعه می کنند، اما بدون شک با مشاهده بسیاری از محصولات پی خواهید برد که محل مناسبی را برای خرید سوغاتی انتخاب نموده اید.

فقط باید به فکر تهیه وسایل نقلیه باشید تا آنها را سالم به محل سکونت خود برسانید بدون آنکه صدمه به شما وارد شود.

ادرس Tahtakale Caddesi, Eminönü

10- محله چوکور جوما استانبول Çukurcuma

محله چوکور جوما یکی از محل های پرطرفدار و از برترین مراکز خرید استانبول به تعداد می آید. اگر شما به طبیعت علاقه مند هستید و یا دوست دارید وقت خود را صرف جمع آوری اجناس قدیمی کنید، این به شخصیت شما بر می شود. اما این محل مناسب افراد که علاقه شدیدی به عتیقه جات و وسایل آنتیک دارند.

محله چوکور جوما در شرق خیابان استقلال قرار گرفته است و همه نوع وسیله قدیمی می توانید در مغازه های آن پیدا کنید؛ از قبیل مبلمان های قرن 19 می لادی، لباس های قدیمی و کتاب های که در اثر زمان به رنگ زرد در آمده اند.

از آنجایی که که بسیاری از کوچه و پس کوچه های این محله شیب دار هستند و ممکن است در هنگام قدم زنی تعادل خود را از دست دهید ،بهتر است کفش های مناسبی را به پا کنید.

11- مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی استانبول Citys Nisantasi

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی استانبول شمال می دان تکسیم قرار گرفته است و یکی از برترین مراکز خرید استانبول به تعداد می آید. با اینکه این مرکز خرید کوچکتر از بسیاری از مراکز خرید در استانبول می باشد، اما دارای رفت و آمد بسیار زیادی است و برند ها روز جهان و استانبول را در خود جای داده است که مشغول رقابت با یکدیگر می باشند .

زمانی که شما پا در این مرکز خرید می گذارید، به نوعی پا در جهانی فشن ترکیه گذاشته اید. به روزترین لباس ها، کیف ها و کفش ها را در آنجا پیدا خواهید کرد. ساخت این مرکز خرید چیزی در حدود 130 می لیون دلار هزینه در بر داشته است، که بالغ بر 150 فروشگاه را در آن مشغول به فعالیت هستند.

سینمایی که در داخل مجتمع قرار گرفته است باعث شده است، که بسیاری از افراد برای تماشا فیلم به این منطقه مراجعه کنند. بعلاوه کافه ها و رستوران هایی که در آن قرار دارند، محل مناسب برای یک استراحت کوتاه را در حین گردش فراهم می کند.

12- گالاتا Galata از برترین مراکز خرید استانبول

اگر علاقه مند به خرید محصولات یکبار مصرف، جواهرات و صنایع دستی بیتعدادی هستید، حتما به گالاتا از برترین مراکز خرید استانبول سفر کنید. یکی از دلایل اصلی که گردشگران به این منطقه سفر می کنند برج معروف آن است که پانصد سال پس از می لاد ساخته شد.

در گذشته از این برج به اسم برج مراقبت استفاده می کردند. زمانی که شما در این منطقه در حال گردش هستید کافه های بسیار زیادی را مشاهده خواهید کرد که می توانید مدتی را برای توقف در آنجا سپری کنید و از قهوه ای اصیل ترکی نوش جان کنید.

13- خیابان بغداد Bağdat Avenue

عظیمترین خیابان استانبول که طول آن 14 کیلومتر بوده و از برترین مراکز خرید استانبول است، محل محبوب بسیاری از گردشگران و بعلاوه مردمان محلی استانبول می باشد.

از آنجایی که تعداد زیادی رستوران، کافه و بوتیک در این منطقه قرار گرفته است بسیار شلوغ و پرترافیک بوده و اگر در آخر هفته بخواهید از این خیابان تماشا نمایید باید ساعت ها در ترافیک منتظر بمانید.

بسیاری از برندهای معروف جهان و همی نطور ترکی در این منطقه شعبه های متعددی دارند که می توانید به راحتی کالاهای لوکس را تهیه نمایید. معماری بکار رفته در ساختمان های که در این خیابان واقع شده اند به قدری زیبا و منحصر به فرد است که ساعت ها چشمان شما را به خود خیره خواهد نمود.

برخی از این ساختمان ها به علت معماری فوق العاده ای که داشتند برنده جوایز متعددی شدند که می توان به ساختمان معروف بربری اشاره نمود. اگرچه رستوران های بسیاری وجود دارند که می توانید غذاهای اصیل ترکی را در آن مزه کنید، اما بیشتر رستوران هایی که در این خیابان قرار دارند به پخت همبرگر و کنتاکی می پردازند. بنابراین می توان گفت آشپزی در اینجا به نوعی آمریکایی است.

14- بازار کتاب بایزید

اگر علاقه مند به فرهنگ و هنر هستید و تمایل دارید کتاب های پر محتوا و کمی ابی که در هیچ کجا نمی توان پیدا کرد را در این مجموعه می توان یافت. به این بازار که از برترین مراکز خرید استانبول سربزنید، در زمان عثمانی مرکز چاپ کتاب این منطقه بوده و بازار کتابفروشی از اواسط قرن 20 کار خود را شروع نموده است.

امروزه می توانید کتاب های مختلف از فرهنگ های مختلف و از تمام ادیان را در این بازار پیدا کنید، اما اگر به زبان ترکی مسلط ندارید نمی توان بازدید از بایزید را تجربه خوبی قلمداد کرد چرا که بسیاری از کتاب ها به زبان ترکی نوشته شده است.

آیا مطلب برترین مراکز خرید استانبول برایتان مفید بود؟ اگر به این مراکز رفته اید نظرتان را با خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: دلتابان
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1068

به "برترین مراکز خرید استانبول که در سفر می توانید تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین مراکز خرید استانبول که در سفر می توانید تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید