10 شهر واقعی برتر در بازی های ویدیویی؛ کپی برابر اصل

به گزارش بازی های فکری، یکی از چیزهای دوست داشتنی درباره بازی های ویدیویی توانمندی سازندگان آن ها در خلق دنیاهایی مجازی است که در آن ها غرق می شویم. در این بازی ها می توان انواع مکان های فانتزی از سرزمین های خیالی و قلمروهای ناشناخته در داستان های علمی تخیلی را داشته باشیم. بیشتر بازی های ویدیویی در مکان های ساختگی قرار دارند و با وجود این که حس و حال گردش در چنین دنیاهایی عالی است، نمی توانیم منکر زیبایی دنیای بعضی بازی ها شویم که به طور مستقیم از روی مکان های واقعی در دنیای خودمان ساخته شده اند.

10 شهر واقعی برتر در بازی های ویدیویی؛ کپی برابر اصل

گشت و گذار در شهرهای واقعی که توسط همه شناخته شده هستند در یک بازی ویدیویی حس عجیبی دارد. افزوده شدن المان های بازی های ویدیویی به شهرهایی که از قبل دیده ایم، روح تازه ای به آن ها می بخشد. حتی اگر هیچ وقت به چنین شهر هایی هم نرفته باشیم توجه و دقتی که سازندگان بازی ها در بازسازی مجازی آن ها می نمایند کاری می نماید که با دیدن این شهرها هیجان زده شویم. حتی وقتی که توسعه دهندگان چنین بازی هایی مجبور می شوند تغییراتی در شهر های واقعی ایجاد نمایند تا نیازهای یک بازی ویدیویی رفع گردد هم ارزش این بازسازی های مجازی سر جای خود می ماند.

در جمع آوری این لیست اصلا به این موضوع که این مکان ها در گذشته، حال یا آینده بازسازی شده اند توجهی نشده. همچنین ترتیب بندی این لیست بر اساس دقیق ترین بازسازی نیست و چه بسا بازی هایی وجود داشته باشند که با وفاداری بیشتری به مکان واقعی مربوط به خود ساخته شده باشند که در این لیست حاضر نشده اند. اصلی ترین عامل مؤثر در جای گیری بازی ها در این لیست حس و حال القا شده به هنگام گشت و گذار در شهر های آن هاست. البته برای این که مجبور نباشیم تمام این لیست را فقط از بازی های سری اساسینز کرید پر کنیم تصمیم گرفتیم تا از هر سری بازی فقط یک قسمت را راه بدهیم. در همان ابتدای مقاله هم به وضوح گفتیم که درباره بازی هایی صحبت می کنیم که مستقیما از روی شهر های واقعی ساخته شده اند؛ یعنی هر چقدر هم که سن آندریاس به کالیفرنیا شبیه باشد هم نمی توانیم بازی های سری جی تی ای را وارد این لیست کنیم.

10- فورت اسمیت، ایالت آرکانزاس / Call of Juarez: Bound in Blood

دیدن مکان های کوچک و کمتر شناخته شده در رسانه ها چندان عادی نیست. برای مثال مکان هایی مانند ایالت آرکانزاس میزبان فیلم ها یا بازی های زیادی نشده. به همین دلیل است که وقتی شهر فورت اسمیت را در بازی Call of Juarez: Bound in Blood می بینیم حس تازگی به ما می دهد. درست است که این شهر در حد و اندازه دیگر نام های موجود در این لیست نیست اما همین حس تازگی ناشی از رفتن به شهری تازه باعث می گردد تا بتوانیم از دیدن این شهر در این بازی لذت ببریم.

با وجود این که داستان این بازی در قسمت کوتاهی ما را به فورت اسمیت می برد اما این بخش از بازی واقعا به یادماندنی است. با توجه به این که از جنگ آمریکا زمان زیادی می گذرد، بازسازی یک شهر از آن دوره به شکل صد درصد دقیق اصلا شدنی نیست؛ اما بازی Call of Juarez: Bound in Blood کاری می نماید که حدودا بدانیم بودن در چنین شهری چه حسی دارد. شهری که به دروازه جنگی تبدیل شده بود.

9- سیاتل، ایالت واشنگتن / inFamous: Second Son

مقر استودیوی ساکر پانچ در ایالت واشنگتن نهاده شده است. اگر این استودیو قرار باشد شهر یکی از بازی های خود را طوری بسازد که حس و حال آن تا حد ممکن شبیه به مکان واقعی باشد مشخصا سراغ شهری می رود که هنرمندان این استودیو شناخت خوبی به آن دارند. این موضوع دقیقا درباره شهر سیاتل از بازی inFamous: Second Son صدق می نماید. در این بازی به خوبی می توانید حس و حال بودن در پایتخت باران آمریکا را لمس کنید.

به دنبال بازار تره بار سیاتل هستید؟ اگرچه اسم آن در بازی کمی فرق می نماید ولی می توانید به آنجا بروید. دوست دارید برج اسپیس نیدل را ببینید؟ مشخصا سیاتل بدون این برج بی معناست. در این بازی حتی می توانید دیوار آدامس معروف سیاتل را هم پیدا کنید. معلوم است که در شهر سیاتل بازی inFamous: Second Son بیشتر اوقات باران می بارد تا اتمسفر این شهر بیش از پیش منتقل گردد.

دیگر بازی های قابل توجه که بازیکنان را در سیاتل قرار می دهند؛

  • The Last of Us Part 2: قسمت عظیمی از بازی در سیاتل جریان دارد.
  • Shadowrun: سیاتلی آینده ای را در خود دارد.
  • Deadlight: سیاتل سال 1986 را به تصویر می کشد.

8- پریپیات، اوکراین / S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat

شهر پریپیات محل رخ دادن معروف ترین فاجعه هسته ای تاریخ است. درباره حادثه چرنوبیل صبحت می کنیم که منجر به نابودی شهر پریپیات شد. این شهر مدت هاست که متروک شده و یکی از تلخ ترین تاریخ های دنیا را به دوش می کشد. البته مشخصا وقتی فاجعه ای تراژیک رخ بدهد رسانه هایی مانند بازی های ویدیویی سراغ به تصویر کشیدن آن می فرایند. پریپیات در سال 1970 برای سکونت دادن به کارکنان نیروگاه چرنوبیل و خانواده های آن ها تأسیس شد. این شهر در سال 1986 به دلیل انفجار نیروگاه چرنوبیل به شدت در خطر تشعشعات رادیو اکتیو نهاده شد و 50 هزار ساکن آن مجبور شدند در طول دو روز خانه خود را رها نمایند. سال ها از این ماجرا می گذرد اما هنوز هم این شهر خالی از سکنه است.

بازی S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat به بازیکنان اجازه می دهد تا در خیابان های شهر پریپیات که در آن ها پشه پر نمی زند بگردیم. مکان های برجسته شهر پریپیات مانند چرخ و فلک معروف این شهر در بازی S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat دیده می شوند. حتی گیم پلی سخت و بی رحمانه این بازی هم به طور کامل در اختیار انتقال دادن اتمسفر سنگین و مرده این شهر است. در حالی که بسیاری از بازی های ویدیویی شهر هایی واقعی را نشان می دهند که در داستانی خیالی نابود شده اند، این که بازی استاکر به ما شهری را نشان می دهد که در دنیای خودمان هم به همین شکل است قلب انسان را به درد می آورد.

دیگر بازی های قابل توجه که بازیکنان را در پریپیات قرار می دهند؛

  • Call of Duty 4 Modern Warfare: یک از معروف ترین مراحل این بازی در شهر پریپیات جریان و با حادثه چرنوبیل ارتباط دارد.

7- هنگ کنگ / Sleeping Dogs

باور کردن این که استودیوهای سازنده بازی Sleeping Dogs از چین نیستند و یکی از آن ها در کانادا و دیگری در لندن استنهاده شده است اصلا راحت نیست. این بازی به خصوص برای کسانی می تواند جذاب باشد که هیچ گاه به هنگ کنگ نرفته اند و همچنین از بازی های دنیا بازی که در آمریکا یا اروپا جریان دارند خسته شده اند.

هنگ کنگی که در بازی Sleeping Dogs به نمایش در می آید خیره نماینده است. خیابان های این بازی رنگارنگ و زیبا هستند و قدم زدن در بازارهای شلوغ این بازی به خودی خود حسابی سرگرم نماینده است. البته که یکی از ویژگی های برجسته شهر هنگ کنگ سطح بالای جنایت است. مافیای مخصوص چین که به عنوان تثلیث چینی شناخته می گردد در هنگ کنگ حسابی فعال است و این شهر را به شکل نامحسوس کنترل می نماید. این موضوع را می توانیم به خوبی شهر هنگ کنگ بازی Sleeping Dogs مشاهده کنیم. البته سازندگان این بازی برای این که بتوانند شهر هنگ کنگ را به گونه ای در بازی خود قرار دهند که بیش از حد عظیم نگردد و به گیم پلی بازی ضربه نخورد مجبور شده اند تا از افزودن بخش های زیادی از شهر هنگ کنگ چشم پوشی نمایند.

دیگر بازی های قابل توجه که بازیکنان را در هنگ کنگ قرار می دهند؛

  • Fear Effect: با گروه تثلیث چینی ارتباط دارد.
  • Shenmue: ریو به هنگ کنگ سفر می نماید تا به دنبال یک نفر بگردد.
  • Shadowrun: Hong Kong: وقایع بازی در یک منطقه آزاد تجاری از هنگ کنگ در آینده رخ می دهند.

6- لندن، انگلستان / Assassins Creed Syndicate

داستان بازی Assassins Creed Syndicate در شهر لندن سال 1868 روایت می گردد. اگرچه به دلایل هنری، بازسازی شهر لندن در این بازی از نظر تاریخی صد درصد دقیق نیست اما گشتن در لندن موجود در این بازی شگفت انگیز است. اصولا تمام بازی های سری اساسینز کرید از نظر بازسازی شهرهای تاریخی بی نظیر هستند و این بازی یکی از بهترین های این سری از نظر بازسازی شهرهای واقعی است.

با وجود این که شهر لندن در بازی بازی Assassins Creed Syndicate کمی با واقعیت فاصله دارد اما می توانیم مکان های معروف شهر لندن را در این بازی ببینیم. از بیگ بن، کاخ باکینگهام و رودخانه تیمز گرفته تا کلیسای وست مینیستر و برج لندن، همگی به زیباترین شکل ممکن در این بازی حاضر هستند. این بازی از نظر بازسازی معماری و مکان های شهر لندن در دوران انقلاب صنعتی واقعا حرف ندارد.

دیگر بازی های قابل توجه که بازیکنان را در لندن قرار می دهند؛

  • The Order 1886: ماجرای بازی در لندن ویکتوریایی واقع است.
  • ZombiU: شهر لندن را در دنیایی نابود شده توسط زامبی ها به تصویر می کشد.

5- نیویورک، آمریکا / Marvels Spider-Man

جدیدترین بازی مرد عنکبوتی که برای پلی استیشن 4 عرضه شد یک شهر نیویورک معمولی را به تصویر می کشد. در این بازی خبری از یک شهر خراب شده یا شهری که ماشین های پرنده در آن جابه جا می شوند نیست. با وجود کاملا معمولی بودن، حضور در شهر نیویورک این بازی یکی از بهترین تجربه های گشت و گذار در یک شهر مجازی را خلق می نماید.

شهر این بازی زنده، زیبا و عظیم است. اگر در خیابان های شهر قدم بزنید مردم نیویورک به شما واکنش نشان می دهند و حتی می توانید با آن ها تعامل داشته باشید. اگر بخواهید به سرعت در شهر جا به جا شوید می توانید از متروی شهر نیویورک بهره ببرید که یکی از بامزه ترین سواری های موجود در میان بازی های ویدیویی است. البته مشخصا اصلی ترین و بهترین روش حرکت در نیویورک به عنوان مرد عنکبوتی استفاده از تارهای اوست. کنترل مرد عنکبوتی در این بازی عالی است. کافی است که تار های او را به کار بگیرید و بعد از حرکت میان آسمان خراش های شهر نیویورک، چشم اندازهای خیره نماینده این بازی را ببینید تا در شهر نیویورک این بازی غرق شوید.

دیگر بازی های قابل توجه که بازیکنان را در نیویورک قرار می دهند؛

  • The Warriors: بازیکنان را در میان مبارزه های شبانه در شهر نیویورک قرار می دهد.
  • Turning Point Fall of Liberty: شهر نیویورک را در دنیایی خیالی که در آن آلمانی ها به این شهر حمله نموده اند.
  • Assassins Creed III: ماجرای انقلاب آمریکا را نمایش می دهد.
  • Parasite Eve: شخصیت اصلی بازی یک پلیس تازه کار نیویورکی است.
  • The Godfather: The Game: همانند خود فیلم پدرخوانده، در دهه های چهل و پنجاه میلادی شهر نیویورک را به تصویر می کشد.

4- لس آنجلس، کالیفرنیا / L.A. Noire

کسانی که در شهر لس آنجلس زندگی نموده اند و L.A. Noire را تجربه می نمایند حین گشتن در شهر این بازی بی وقفه به مکان های این شهر که دقیقا مشابه لس آنجلس واقعی هستند اشاره خواهند کرد. شهر لس آنجلس در این بازی یکی از بهترین پیاده سازی های یک شهر در یک بازی ویدیویی به شمار می رود. اصولا تمام بازی هایی که تحت نظر شرکت راک استار ساخته می شوند شهرهایی بی نظیر و پرجزئیات دارند. در آثار نوآر، شهر به خودی خود شخصیتی مهم دارد و سازندگان آثار این سبک باید شهرهایی باورپذیر و زنده را خلق نمایند.

همان طور که گفتیم تعداد مکان های واقعی بازی L.A. Noire به شکل شگفت انگیزی بالا هستند. ایستگاه مرکزی، محله چینی ها، اداره قدیمی ثبت لس آنجلس، ساختمان قدیمی اداره پلیس لس آنجلس، کتاب خانه عمومی لس آنجلس، تماشاخانه مصری، تماشاخانه چینی و ساختمان شهرداری لس آنجلس فقط بخش کوچکی از مکان های واقعی حاضر در بازی L.A. Noire هستند.

دیگر بازی های قابل توجه که بازیکنان را در لس آنجلس قرار می دهند؛

  • Vampire: The Masquerade - Bloodlines: بخشی از این بازی در لس آنجلس مدرن جریان دارد.
  • True Crime: Streets of LA

3- توکیو، ژاپن / Persona 5

از آنجا که کشور ژاپن یکی از اصلی ترین و پیشروترین کشورهای عرصه تکنولوژی به شمار می رود، بازی های ویدیویی زیادی توسط این کشور ساخته می گردد. به دنبال فعالیت بالای کشور ژاپن در ساخت بازی های ویدیویی، تعداد بازی هایی که در شهر ژاپن جریان دارند بسیار زیاد هستند و انتخاب کردن یک بازی از میان این بازی ها اصلا ساده نیست. در ابتدا قرار گذاشتیم که بازی های این لیست باید یک شهر را به شکل مستقیم بازسازی نمایند؛ به همین دلیل هرچند که کاماروچو از روی منطقه ای واقعی از شهر توکیو ساخته شده، نمی توانیم بازی یاکوزا را در این صندلی قرار دهیم.

در نتیجه غیبت بازی یاکوزا، بازی Persona 5 این صندلی را تصاحب می نماید. نسخه دیجیتالی شهر توکیو که در این بازی پیاده سازی شده با جزئیاتی خیره نماینده خلق شده و از آن مهم تر، حس و حال نفس کشیدن در خیابان های شهر توکیو را به زیباترین شکل ممکن ایجاد القا می نماید. مکان ها و فروشگاه های زیادی که واقعا در شهر توکیو وجود دارند در این بازی بازسازی شده اند که به واقع گرایانه بودن هر چه بیشتر این شهر یاری می نماید.

دیگر بازی های قابل توجه که بازیکنان را در توکیو قرار می دهند؛

  • GhostWire Tokyo: شهر توکیو را در حالی که تمام ساکنان آن غیب شان زده و با فضایی سایبرپانکی به نمایش می گذارد.
  • Tokyo Mirage Sessions: گیم پلی بازی در توکیویی پر زرق و برق جریان دارد.

2- پاریس، فرانسه / The Saboteur

وقتی The Saboteur را بازی می کنید از جای خود در دنیای واقعی جدا می شوید و مستقیما به فرانسه می روید. حتی اگر این بازی سیاه و سفید است و در دوران جنگ دنیای دوم نهاده شده است، دنیای این بازی واقعی و زنده است. اگر مکان های این بازی را با هم رده های واقعی آن ها مقایسه کنید از کار سازنده های این بازی شگفت زده می شوید. کافی است در این بازی از برج ایفل بالا بروید و به چشم انداز پیش رو نگاه کنید تا متوجه شوید که معنای یک شهر زیبا چیست.

همه چیز از شهر پاریس در این بازی وجود دارد. کلیسای نوتره دام، طاق پیروزی، شانزلیزه، مولن روژ، موزه لوور، پانتئون پاریس و تالار شهر پاریس به همراه تعداد زیادی از مکان های معروف دیگری از پاریس در این بازی پیدا می شوند. گشت و گذار در شهر پاریس که توسط نیروهای آلمانی اشغال شده و آزادسازی آن از دست اشغال گران حسی کم نظیر دارد. علاوه بر تمام این ها اضافه می کنیم: چه چیزهایی خفن تر از بالا رفتن از برج ایفل هستند؟

دیگر بازی های قابل توجه که بازیکنان را در پاریس قرار می دهند؛

  • Medal of Honor Underground: این بازی هم پاریسی که توسط نازی ها اشغال شده را در خود دارد.
  • Remember Me: وقایع بازی در آینده شهر پاریس به نام نئو-پاریس رخ می دهند.
  • Assassins Creed Unity: داستان بازی در دوران انقلاب فرانسه و شهر پاریس جریان دارد.

1- واشنگتن دی سی / Fallout 3

کاری به این که فال آوت 3 یک فال آوت واقعی است یا نیست نداریم؛ اصلا بحث ما در این مطلب ارزش گذاری و ریشه یابی بازی ها نیست. موضوع مهم تر درباره این بازی چیزی نیست بجز شهر واشنگتن که به جرات می توانیم بگوییم یکی از بهترین شهر هایی است که در تاریخ بازی های ویدیویی به تصویر کشیده شده اند. بعید می دانیم کسی مخالف باشد که لحظه ای که در این بازی برای اولین وارد شهر واشنگتن می شویم بدون شک یکی از فراموش نشدنی ترین لحظاتی است که در زندگی گیمری ا مان تجربه نموده ایم.

گشت وگذار در خرابه های پایتخت کشور آمریکا چیزی بی همتا است. وقتی که می بینیم تمام ساختمان های مهم این شهر به خرابه هایی بی ارزش تبدیل شده اند و بشریت سقوط نموده حسی را تجربه می کنیم که هیچ کجای دیگر مثل آن وجود ندارد. به همین دلیل است که شهر واشنگتن از بازی فال آوت 3 در صدر این لیست جای گرفته. با وجود این که شهر نیو وگاس از قسمت بعدی فال آوت هم عالی است و بوستون از بازی فال آوت 4 زیبایی های خود را دارد اما اگر بدون توجه به موضوعات دیگر، فقط شهر های این سه بازی را مقایسه کنیم، واشنگتن از قسمت سوم فال آوت از همه رقیبان خود زیباتر است.

دیگر بازی های قابل توجه که بازیکنان را در واشنگتن قرار می دهند؛

  • Turning Point Fall of Liberty: قسمتی از این بازی در شهر واشنگتن جریان دارد.
  • Saucer Attack: یک بازی قدیمی برای کامپیوترهای کمودور 64 که در آن باید از واشنگتن در مقابل فضایی ها دفاع کنیم.
  • Syphon Filter: شهر واشنگتن در بیشتر بازی های این سری حاضر است.

مشخصا با توجه به محدود بودن این لیست، تمام بازی هایی که در شهر های واقعی جریان دارند را نمی توانیم آنالیز کنیم. همچنین سلیقه نقش مهمی در نگارش این مطلب دارد و ممکن است که شهر محبوب شما در این لیست حاضر نشده باشد و به نظر شما شهر هایی وجود داشته باشند که می توانستند به این لیست راه پیدا نمایند. اگر درباره چنین بازی ها نظری دارید حتما در بخش نظرات برای ما بگویید. البته در ادامه به جهت حسن ختام لیست کوتاهی از بعضی دیگر از شهرهایی که در بازی های ویدیویی حاضر شده اند را خواهیم داشت.

  • رم: Assassins Creed و Assassins Creed II
  • شیکاگو: Watch Dogs و Nocturne
  • آتلانتیک سیتی، نیوجرسی: Omerta: City of Gangsters و Leisure Suit Larry 5: Passionate Patti Does a Little Undercover Work
  • دبی: Hitman 3 ،Deus Ex Mankind Divided و Spec Ops The Line
  • سان فرانسیسکو: Driver: San Francisco و Watch Dogs 2

این مطلب بر پایه نوشته ای از وب سایت GameSpot نگاشته شده.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 28 خرداد 1400 بروزرسانی: 28 خرداد 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 982

به "10 شهر واقعی برتر در بازی های ویدیویی؛ کپی برابر اصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 شهر واقعی برتر در بازی های ویدیویی؛ کپی برابر اصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید