وزیر امور خارجه مکزیک در تکاپوی واکسن به روسیه سفر کرد

به گزارش بازی های فکری، مارسلو ابراد وزیر امور خارجه مکزیک پس از تاخیر در حمل و نقل واکسن روسی کرونا، در کوشش برای بردن واکسن به خانه و به منظور طرح موضوع بسته بندی اسپوتنیک وی در کشورش، راهی روسیه شد.

وزیر امور خارجه مکزیک در تکاپوی واکسن به روسیه سفر کرد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

از مجله مالی فوربس مکزیک، رئیس دیپلماسی این کشور با هدف پیشبرد گفت وگوها در زمینه بسته بندی واکسن کرونای اسپوتنیک وی روسیه در خاک مکزیک، با مقامات روسی ملاقات کرد.

مقام ارشد مکزیک در اظهارات خود به رسانه های روسی با بیان اینکه پیشرفت خوبی در راستا گفتگوها حاصل شده گفت: آزمایشگاه دولتی بیرمکس (Birmex) مکزیک با موسسات روسی برای رسیدن به توافق در حال همکاری است.

مکزیک قرارداد تامین 24 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی برای 12 میلیون نفر را در برنامه واکسیناسیون خود داشت. نهاد بهداشتی این کشور (کوفپریس) از اوایل ماه فوریه (بهمن ماه) مجوز استفاده اضطراری واکسن روسی را صادر کرد.

به این ترتیب، به گفته هوگو لوپز گاتل معاون وزیر بهداشت مکزیک، این کشور در انتظار دریافت 400 هزار دوز واکسن اسپوتنیک وی برای ماه فوریه (بهمن)، یک میلیون دوز برای ماه مارس (اسفند) و شش میلیون دوز نیز برای ماه آوریل (فرودین) به سر می برد.

با این وجود، مکزیک تا شنبه این هفته تنها یک میلیون و 100 هزار دوز از این واکسن را دریافت نموده است.

مکزیک همچنین در جهت فراوری مشترک واکسن آسترازنکا با آرژانتین همکاری داشته که براساس آن این داروی فراوریشده در مقیاس انبوه باید در خاک مکزیک مراحل بسته بندی را طی کند و از آنجا در میان کشورهای منطقه آمریکای لاتین توزیع گردد.

با این همه، به نوشته ال پائیس اسپانیا، در مکزیک به رغم تبلیغات رسانه ای مانند مکزیک یکی از قدرت های واکسن است، اما آنها همچنان با نگاه به خارج در انتظار واکسن ویروس کرونا منتظر مانده اند.

کشور آمریکای لاتین علاوه بر اسپوتنیک وی، از حدود 8.5 میلیون واکسن فایزر بیون تک، 4.5 میلیون آسترازنکا، 4.5 میلیون سینوواک و 2.69 میلیون کانسینو چینی استفاده نموده است.

مکزیک با ثبت بیش از 2 میلیون و 300 هزار مبتلا و نزدیک به 215 هزار جانباخته بر اثر بیماری همه گیر، چهارمین کشور از نظر میزان ابتلا در منطقه آمریکای لاتین است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 939

به "وزیر امور خارجه مکزیک در تکاپوی واکسن به روسیه سفر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر امور خارجه مکزیک در تکاپوی واکسن به روسیه سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید