هواپیمای فضایی مرموز آمریکا دوباره به فضا می رود

به گزارش بازی های فکری، هواپیمای فضایی مرموز نیروی هوایی آمریکا برای ششمین بار به مدار زمین می رود. بار این هواپیما 6 محموله از جمله یک ماهواره آموزشی است.

هواپیمای فضایی مرموز آمریکا دوباره به فضا می رود

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرگزاری مالی ایرانبه نقل از انگجت، هواپیمای فضایی مرموز X-37B قرار است دوباره به مدار زمین پرواز کند. این هواپیما به نیروی هوایی آمریکا تعلق دارد و سال گذشته با 5 بار سفر به مدار زمین، رکوردی ثبت کرد.

طبق اطلاعات موجود، قرار است X-37Bدر 16 می(27 خرداد) از مقر کیپ کاناورال به مدار زمین برود و نیروی فضایی جدیدالتاسیس آمریکا بر این عملیات نظارت می نماید.

X-37B از 2010 میلادی ماموریت های خود را شروع کرد و تا به حال چند محموله آزمایشی مرموز را به فضا برده است. هرچند قبلا درباره محموله های این هواپیما هیچ اطلاعات دقیقی وجود نداشت اما نیروی فضایی آمریکا این بار در بیانیه ای خاطرنشان کرد X-37B در ششمین ماموریت خود ماهواره ای کوچک به نام FalconSat-8 را به مدار زمین می برد.

این ماهواره توسط آموزشگاه نیروی هوایی آمریکا ساخته شده اند.

به گفته کارشناسان از آنجا که اهداف این ماموریت چندان حساس نیست، ارتش آمریکا اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر نموده است.

ماهواره FalconSat-8 یک پلتفرم آموزشی است که همراه 5 محموله عملی به مدار زمین فرستاده می گردد. همچنین در این پرواز دو آزمایش ناسا برای مطالعه تاثیرات اشعه ها بر دانه ها و موادی که در فضا رشد می نمایند نیز به فضا فرستاده می شوند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 350

به "هواپیمای فضایی مرموز آمریکا دوباره به فضا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواپیمای فضایی مرموز آمریکا دوباره به فضا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید