3 سال، 40 کشور، یک مرد!

به گزارش بازی های فکری، تجربیات یک مرد از سفر به دور جهان

آیا تا به حال به این فکر افتاده اید که از همه چیز دست بکشید و سفر به دور جهان کنید؟ آقای Wladyslaw Labuda ثابت کرد که این کار شدنی است و خیلی از ما حتی اگر پول زیادی نداشته باشیم می توانیم آن را انجام دهیم. در حقیقت شخصی که این کار را کرد و خبرنگاران می خواهد او را به شما معرفی کند، اصلا پولی برای هتل و محل اقامتش پرداخت نکرده و این، بزرگترین چالش در سفر او بوده است. با ادامه این مطلب خواندنی و مصاحبه با این شخص، ما را همراهی کنید:

3 سال، 40 کشور، یک مرد!

برای رسیدن به رویای بزرگ سفر، او باید ریسک بزرگی و می کرد و خانه و زندگی راحت خود را رها می کرد. او شغل پردرآمد خود در مرکز دولتی لهستان را رها کرد، به رابطه اش خاتمه داد و خانه اش را ترک کرد. ولادیسلاو (نام او) نه تنها از این کار پشیمان نیست، بلکه آن را برترین تصمیم زندگی اش می داند. شاید برای شما هم جالب باشد اگر بدانید که این شخص حدود 40 هزار مایل را در مدت 974 روز پیموده است.

البته که این سفر فقط یک سفر خوش و بدون دغدغه برای تماشا جهان نبود بلکه در طول سفرش برای تامین هزینه های خود در شغل های داوطلبانه مشغول بود و در جاهایی مثل کمپ در پرو، مرکز یوگا در هندوراس، آموزش به بچه ها در بلیز و کافه چی در کاستا ریکا کار نموده است.

این ها فقط بخش کوچکی از فعالیت های این شخص بوده است و همانطور که می بینید از انجام کارهای این چنینی ترسی ندارد.

او می گوید: برخی وقت ها سرویس های بهداشتی را نظافت می کردم، روز دیگر در مزرعه کار می کردم و روز دیگر در بخش پذیرش. اما بعد از آن تصمیم گرفتم از عشق و علاقه واقعی ام استفاده کنم و آغاز به فیلمبرداری کردم و به جای آن، غذا و جای خواب رایگان می گرفتم.

ولادیسلاو یکبار برای یک اژانس گردشگری در پرو، فیلمی تهیه کرد و در ازای آن، یک سفر مجانی، اقامتگاه و چندین بلیط کنسرت و فستیوال دریافت کرد. خیلی وقت ها اگر چه کاراو داوطلبانه بود اما مردم در به او پول اضافه می دادند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید او با وجود غذا و محل خواب رایگان، پولش را چطور خرج می نموده است؟ او می گوید: سفر به دور جهان بدون هواپیما امکان پذیر نیست بنابراین بخشی از آن را صرف خرید بلیط های هواپیما می کردم.

داستان این فرد دقیقا شبیه خیال است تا واقعیت و او قصد ندارد که داستان جالب و تجربه های نابش را فقط برای خودش نگه دارد. به همین علت کتابی به نام چطور بدون پول سفر کنیم را نوشت و در بیشتر از 100 کنفرانس شرکت کرد و صدها فیلم ویدیویی گرفت.

لابودا واقعا شخص خلاقی است و داستان او به ما نشان می دهد که چطور می گردد بدون هیچ عذر و بهانه ای، در پی رویاهایمان برویم. او نشان داد پول اصلا مساله بزرگی نیست.

او آخرین سفر خود را که در ماه اکتبر بود، برای یاری به خیریه انجام داد.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1339

به "3 سال، 40 کشور، یک مرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 سال، 40 کشور، یک مرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید