نحوه پذیرش و تحصیل در دانشگاه تهران بدون کنکور ، دانشگاه های برگزارکننده امتحانات انتها ترم حضوری معین شد خبرنگاران

به گزارش بازی های فکری، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

نحوه پذیرش و تحصیل در دانشگاه تهران بدون کنکور ، دانشگاه های برگزارکننده امتحانات انتها ترم حضوری معین شد خبرنگاران

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

زمان برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی اعلام شد

اباصلت خراسانی مدیر کل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت علوم از برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری در فروردین ماه سال 1400 اطلاع داد.

به گفته وی، با پیگیری ها و احتیاج سنجی هایی که ستاد وزارت علوم انجام داده، نیرو های مورد احتیاج دانشگاه ها، مؤسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری نزدیک به سه هزار نفر است که عمدتاً در رشته های فنی، تخصصی و آزمایشگاهی استخدام می شوند.

کاهش 5000 نفری داوطلبان آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت

آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) رشته های علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی در روز های سوم، چهارم و پنجم تیرماه 1400 برگزار می گردد. با خاتمه مهلت ثبت نام داوطلبان تا خاتمه روز آدینه 22 اسفند تعداد 13 هزار و 427 نفر در آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی (Ph.D) سال 1400 ثبت نام کردند که این آمار نسبت به سال گذشته با کاهش روبرو بوده است.

ابلاغ آئین نامه ارتقای اعضای هیئت علمی تا اردیبهشت 1400

منصور غلامی وزیر علوم اعلام نمود: آئین نامه ارتقا اعضای هیئت علمی تا اردیبهشت 1400 نهایی و ابلاغ می گردد، نظرات و پیشنهادات باید تا قبل از خاتمه فروردین ارائه گردد.

دانشگاه هایی که مجوز برگزاری مجازی 50 درصد دروس خود را گرفتند

معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همراهی جمعی از صاحب نظران دانشگاهی، نظام نامه آموزش الکترونیکی را برای سال های 1400 تا 1403 تدوین و ابلاغ کرد.

فرصتی برای امریه شدن در دانشگاه شریف / ثبت نام آغاز شد

طبق اعلام معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی شریف، این دانشگاه در قالب سهیه تخصیص یافته سال 1400 تعدادی مشمول امریه برای فعالیت در آزمایشگاه ها، کارگاه ها و واحد های تخصصی آموزشی و پژوهشی می پذیرد.

کرونا، فرصتی برای بهره گیری از 47 استاد بین المللی در دانشگاه الزهرا(س)

مهناز ملانظری رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: یکی از دستاورد های آموزش مجازی بهره مندی از اساتید بین المللی بود که توانستیم در سال 99 از ظرفیت ها و توانایی های 47 استاد بین المللی (چه ایرانیان مقیم خارج و چه خارجی ها) برای تدریس متناسب با احتیاج گروه ها استفاده کنیم.

نتایج آزمون پیش کارورزی پزشکی منتشر شد/ اعلام نتایج سایر آزمون ها بعد از تعطیلات نوروز

مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام نمود نتایج آزمون پیش کارورزی (اسفند 99) ویژه داوطلبانی که محل امتحان آن ها مرکز سنجش بوده است در سایت این مرکز قابل مشاهده است. سایر داوطلبانی که در دانشگاه های علوم پزشکی آزمون خود را برگزار کردند می توانند برای مشاهده نتایج آزمون خود به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه نمایند. نتایج آزمون علوم پایه پزشکی، دندانپزشکی و جامع داروسازی اسفند 99 بعد از تعطیلات نوروز اعلام خواهد شد.

شیوه نامه دوره های آموزش عالی آزاد کوتاه مدت دانشگاه علمی کاربردی تدوین شد

علیرضا ریاحی بختیاری، مدیرکل دفتر برنامه ریزی درسی دانشگاه علمی کاربردی گفت: شیوه نامه دوره های آموزش عالی آزاد کوتاه مدت دانشگاه علمی کاربردی تدوین شد و به زودی جهت اجرا به واحد های استانی ابلاغ می گردد.

توسعه آموزش مجازی شاخص مشخص مراکز برتر در علوم پزشکی شهید بهشتی

محمد مهدی صدوقی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به برگزاری جشنوراه آموزشی در اردیبهشت ماه سال 1400، یکی از شاخص های مهم را میزان اهتمام دانشکده ها در توسعه آموزش مجازی آنلاین و آفلاین برشمرد که براساس این شاخص دانشکده ها، مراکز و گروه های آموزشی برتر شناسایی و تقدیر می شوند.

چگونه بدون شرکت در کنکور کارشناسی ارشد در دانشگاه تهران تحصیل کنیم؟

دانشگاه تهران در اجرای سیاست های راهنمایی و حمایت از دانشجویان برتر برای ورود به دوره کارشناسی ارشد با استناد به آئین نامه های شورای راهنمایی استعداد درخشان وزارت علوم و مصوبات شورای آموزشی دانشگاه، برای سال تحصیلی 1401-1400 از بین دانشجویان متقاضی (15 درصد برتر دانشگاه تهران و دانشگاه های مشمول فراخوان) نسبت به پذیرش و معرفی تعدادی از متقاضیان اقدام نموده است.

شیوه نامه دوره مشاهده گری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها ابلاغ شد

شیوه نامه دوره مشاهده گری اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شد.

امتحانات خاتمه ترم کدام دانشگاه ها حضوری برگزار می گردد؟

معاون آموزشی وزارت علوم طی نامه ای به روسای دانشگاه ها نحوه برگزاری آزمون های خاتمه ترم نیم سال دوم تحصیلی 1400- ، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزارت علوم با ارسال نامه ای به روسای دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور نحوه ارزشیابی دانشجویان برای نیم سال دوم تحصیلی 1400- 1399 و نحوه برگزاری آزمون های خاتمه ترم را اعلام نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 901

به "نحوه پذیرش و تحصیل در دانشگاه تهران بدون کنکور ، دانشگاه های برگزارکننده امتحانات انتها ترم حضوری معین شد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه پذیرش و تحصیل در دانشگاه تهران بدون کنکور ، دانشگاه های برگزارکننده امتحانات انتها ترم حضوری معین شد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید