محرابیان: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان در اولویت است

به گزارش بازی های فکری، تهران (پانا) - وزیر نیرو گفت تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت استان خوزستان در اولویت کاری وزارت نیرو قرار گرفته است به گونه ای که نخستین جلسه آنالیز نحوه تامین آب پایدار با حضور کارکنان و مدیران این وزارتخانه به این استان اختصاص پیدا کرد.

محرابیان: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان در اولویت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان اضافه کرد: طرح آبرسانی غدیر که آب 26 شهر و حدود یکهزار و 600 روستای استان را تامین می نماید علاوه بر آبگیری از سد کرخه، از منابع با کیفیت سد دز هم بهره مند خواهد شد و بر همین اساس در سه جبهه کاری سامانه آبرسانی از سد دز و به وسیله انتقال آب از کانال چمران در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: طی برنامه ریزی فشرده علاوه بر ارتقای کیفیت آب به وسیله انتقال آب از سد دز، نسبت به افزایش ظرفیت انتقال آب به خصوص در شهرهایی از جمله دشت آزادگان، آبادان، خرمشهر و شادگان اقدام شده است.

محرابیان در تشریح این طرح عظیم آبرسانی توضیح داد: طرح مذکور شامل تامین آب غدیر از منابع آب دز به ظرفیت 10 متر مکعب در ثانیه، توسعه ایستگاه پمپاژ ام الدبس به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان های تحت پوشش طرح و تکمیل و توسعه ایستگاه پمپاژ چمران به ظرفیت 5 متر مکعب در ثانیه برای شهرستان اهواز است.

وزیر نیرو با بیان اینکه اجرای این پروژه به طور معمول حدود 24 ماه زمان احتیاج دارد، ادامه داد: اعتبار مورد احتیاج این طرح حدود 10 هزار میلیارد ریال بوده که در حال تامین است و به سازمان آب و برق خوزستان تکلیف شده تا ظرف مدت کمتر از یک سال این پروژه اجرا گردد.

وی خاطر نشان کرد: باوجود اینکه استان خوزستان در یکی از خشک ترین سال های تاریخی خود از نظر بارندگی واقع شده است با توجه به برنامه ریزی های انجام شده برای تامین آب شرب، صنعت و کشاورزی استان خوزستان مشکل خاصی وجود ندارد و احتیاج آبی بالغ بر 165 هزار هکتار کشت های تابستانه این استان تامین شده که بعضی از کشت ها تا آبان ماه هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، پیشتر محرابیان با اشاره به این که مردم خوزستان گلایه هایی در طول سال های اخیر داشتند که با سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این گلایه ها گوش داده شد، اضافه کرد: در تدبیر و فکر حل معضلات هستیم

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 شهریور 1400 بروزرسانی: 17 شهریور 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1110

به "محرابیان: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان در اولویت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محرابیان: تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت خوزستان در اولویت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید