محدودیت های امریکا در سوریه و عراق

به گزارش بازی های فکری، امریکا در حالی لایحه بودجه دفاعی سال 2021 را به تصویب رساند که رسانه های روسی از صدور پیش نویس لایحه ای در کنگره امریکا مبنی بر ممنوعیت سرمایه گذاری پنتاگون در منابع نفتی سوریه و عراق خبر دادند.

محدودیت های امریکا در سوریه و عراق

براساس اعلام سایت رسمی کمیته بودجه امریکا، این کشور با تخصیص 694.6 میلیارد دلار برای تجهیز دفاعی در برابر تهدیدات قریب الوقوع و آماده سازی برای بحران های آینده و همچنین رفع نیازهای نظامیان و خانواده هایشان موافقت کرده آن هم در حالی که این بودجه بندی 1.3 میلیارد دلار بیش از بودجه سال 2020 و 3.7 میلیارد دلار کمتر از بودجه درخواستی دونالد ترامپ تعیین شده است. به نوشته تاس، در بودجه بندی جدید دفاعی نظامی امریکا لایحه پیشنهادی کنگره امریکا با این مضمون قید شده: صرف بودجه برای کنترل بر منابع نفتی سوریه و عراق ممنوع است. این پیشنهاد در حالی صادر شده است که ارتش امریکا در نوامبر 2019 با صرف بودجه ای چندین بخش از ذخایر نفتی سوریه را در اختیار گرفته بود. کنگره امریکا همزمان با طرح این ممنوعیت، خواستار تخصیص 700 میلیون دلار برای آموزش نیروهای امنیتی خارجی و گروه های مبارز برای مقابله با تروریست های عراق و سوریه نیز شد.

محدودیت گذرگاهی ترکیه با رأی چین و روسیه

پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آلمان و بلژیک به شورای امنیت سازمان ملل برای افزایش زمان فعالیت دو گذرگاه مرزی ترکیه در راستا انتقال کمک های بشردوستانه به سوریه با رأی روسیه و چین وتو شد.

واسیلی نبنزیا، نماینده دایم روسیه در سازمان ملل در بیانیه ای نوشت: مقامات روسیه کاهش تدریجی گذرگاه های امدادرسانی مرزی به سوریه و لزوم بازنگری در قطعنامه پیشین سازمان ملل را ضروری می داند. ما از نیازهای بشردوستانه همه سوری ها آگاهی داریم و بواسطه آن تمدید 6 ماهه مکانیسم فعلی انتقال کمک های بشردوستانه با کاهش شمار گذرگاه ها به گذرگاه باب الهوی در مرز ترکیه را پیشنهاد می دهیم. در 6 ماه گذشته شرایط در سوریه تغییر و مساحت مرزهای تحت اختیار دولت سوریه کاهش یافته است. ما از شرکای خود در شورای امنیت و اعضای سازمان ملل می خواهیم موضوع کمک های بشردوستانه را سیاسی نکنند و در مقابل با حمایت از پیش نویس پیشنهادی، امدادرسانی به مردم ادلب را تداوم بخشند.

به گزارش رویترز، طرح پیشنهادی بلژیک و آلمان در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل به صورت مکاتبه ای به رأی گذاشته شد و به جز روسیه و چین، 13 عضو دیگر به آن رأی مثبت دادند. اما از آنجا که دو رأی منفی از سوی اعضای ثابت بود، این قطعنامه وتو شد. مقامات روسی در حالی خواستار انتقال کمک ها از مرزهای مناطق بحران زده سوریه هستند که در یک سال گذشته این کمک ها از مرز شمال غربی وارد محل استقرار تکفیری ها می شد. پس از انتشار طرح روسیه و چین برای انتقال کمک های بشردوستانه به سوریه، آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل نیز با توجه به وقوع بحران حقوق بشری در سوریه خواستار تداوم شرایط کمک رسانی سابق شد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 437

به "محدودیت های امریکا در سوریه و عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های امریکا در سوریه و عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید