فوت یک نفر و مسموم شدن 7 نفر در اثر گازگرفتگی

به گزارش بازی های فکری، سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی از فوت یک نفر و مسمومیت هفت نفر با گاز مونومسید کربن، اطلاع داد.

فوت یک نفر و مسموم شدن 7 نفر در اثر گازگرفتگی

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران، وحید شادی نیا در گفت وگو با ایسنا با در تشریح این خبر اظهار کرد: به دنبال بارش برف و وزش باد، تنها در یک روز و در کم تر از 12 ساعت، یک مرد 40 ساله تبریزی به دلیل مسمومیت با مونوکسید کربن، جانش را از دست داد و هفت نفر هم در همین شهر به دلیل گازگرفتگی به مراکز درمانی تبریز، انتقال یافتند.

وی با تاکید بر ضرورت آنالیز دودکش بخاری قبل از نصب و روشن کردن آن و آنالیز لوله های بخاری، بیان نمود: آمار مرگ و میرها و مسمومیت های ناشی از مونوکوسید کربن که میل ترکیبی زیادی با خون دارد، در آذربایجان شرقی بالا بوده و هنوز فصل زمستان آغاز نشده، شاهد مرگ و یا مسمومیت تعداد زیادی از هم استانی هایمان با قاتل خاموش هستیم.

وی، سردرد، سرگیجه، سبکی سر، گیجی و منگی، پرخاشگری، تهوع و استفراغ، کاهش سطح هوشیاری، تنفس سخت و تند را از جمله علائم مسمومیت گاز مونوکسید کربن، مطرح کرد.

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنانش گفت: کارشناسان تاکید دارند که راستا دودکش را آنالیز نموده و از ایجاد پیچ و خم های زیاد در نصب دودکش پرهیز کنید؛ سرد بودن لوله بخاری نشانه کارکرد ناصحیح بخاری بوده و شعله زرد، قرمز یا نارنجی نشانه کارکرد ناصحیح است و دودکش باید به شکل H باشد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 704

به "فوت یک نفر و مسموم شدن 7 نفر در اثر گازگرفتگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوت یک نفر و مسموم شدن 7 نفر در اثر گازگرفتگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید