ادامه غلظت آلاینده ها در شهرهای بزرگ؛ تهران آلوده تر می گردد

به گزارش بازی های فکری، کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا چهارشنبه این هفته جوی آرام را در بیشتر مناطق کشور خواهیم داشت که نسبتا پایدار خواهد بود بنابراین موجب افزایش غلظت آلاینده ها و غبار در شهرهای بزرگ، صنعتی و پرجمعیت به ویژه تهران خواهد شد.

ادامه غلظت آلاینده ها در شهرهای بزرگ؛ تهران آلوده تر می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، امین حسین نقشینه با بیان این مطلب اضافه نمود: انتظار داریم این پایداری جو در خوزستان به ویژه در بخش های جنوبی و مرکزی همراه با رطوبت سطح زمین به صورت مه غلیظ بروز کند یعنی در خوزستان پدیده مه غلیظ خواهیم داشت.

  • مجله چهار گوشه ایران

وی گفت: دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه با شکل گیری جریانات جنوبی بر روی سواحل شمالی افزایش دما پیش بینی شده است، این فرایند هم در استان های شمالی و هم استان اردبیل رخ خواهد داد، دوشنبه تا چهارشنبه سرعت وزش باد بر روی اردبیل افزایش پیدا می نماید.

نقشینه ادامه داد: روز چهارشنبه سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می گردد و ابتدا مناطق شمال غرب و سپس غرب را تحت تاثیر قرار می دهد، پنجشنبه نیمه غربی کشور را فرا می گیرد و سبب بارش باران، برف، وزش باد و کاهش دما می گردد، از روز پنجشنبه برای شمال غرب کشور کاهش دما پیش بینی شده است و طی پنجشنبه و آدینه هوا در این مناطق سردتر می گردد.

به گفته وی، با ورود سامانه بارشی به کشور شاهد بارش برف و باران در شمال غرب کشور در استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی اضافه نمود: هوای تهران امروز غبار محلی خواهد داشت و شب غبارآلود خواهد بود، از فردا بر غلظت آلاینده ها در پایتخت اضافه نموده می گردد و دامنه غلظت آلاینده ها تا چهارشنبه ادامه دارد و همچنان شاهد بیشتر شدن غلظت آلودگی خواهیم بود، پنجشنبه هوای تهران بارانی می گردد اما چون باد چندانی به همراه ندارد با قاطعیت نمی توان گفت که آلاینده ها را کاهش دهد، کمینه دمای امروز مهرآباد 3 و شمیرانات 1 درجه بالای صفر بود و بیشینه دما در این مناطق به ترتیب 14 و 13 درجه بالای صفر می گردد.

نقشینه گفت: شهرکرد با دمای 10 درجه زیر صفر، همدان 9 درجه زیر صفر و بندرعباس 25 درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط کشور در 24 ساعت گذشته بودند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 21

به "ادامه غلظت آلاینده ها در شهرهای بزرگ؛ تهران آلوده تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه غلظت آلاینده ها در شهرهای بزرگ؛ تهران آلوده تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید