هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و وزش باد شدید

به گزارش بازی های فکری، سازمان هواشناسی کشور با صدور دو هشدار از نفوذ و تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور خبر داده است.

هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و وزش باد شدید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی آمده است که فردا (9 تیر) رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت در استان های خراسان شمالی، گلستان، مازندران و گیلان پیش بینی می گردد.

وقوع این شرایط جوی روز آدینه (10 تیر) در شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و ارتقاعات در استان های سمنان، تهران و البرز دور از انتظار نیست.

از این رو سازمان هواشناسی هشدار داده است که در پی بارش ها در این نقاط احتمال سیلابی شدن مقطعی مسیل ها و رودخانه ها، آبگرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد. به همین دلیل از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات پرهیز گردد.

در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگی از فعالیت سامانه بارشی و شکل گیری ابرهای همرفتی در بعضی مناطق کشور خبر داده است.

بر اساس این هشدار امروز (8 مرداد) رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت به ویژه در ساعات بعد ازظهر در شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، جنوب و نوار غربی فارس، ارتفاعات در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران، جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان پیش بینی می گردد و فردا (9 مرداد) نیز حاکمیت این شرایط در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، استان های آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، ارتفاعات در استان های زنجان،

قزوین، البرز، تهران و سمنان، جنوب سیستان و بلوچستان، غرب و شرق هرمزگان دور از انتظار نیست.

بر اساس هشدار سازمان هواشناسی بارش و رعد و برق روز آدینه (10 مرداد) در استان های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، قزوین، البرز، تهران، سمنان، شرق زنجان، مرکزی، قم، شمال همدان، جنوب و نیمه غربی فارس، نیمه غربی اصفهان، ارتفاعات در استان های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال فارس، شرق کهگیلویه و بویراحمد و شرق لرستان ادامه دارد.

در ادامه هشدار سازمان هواشناسی آمده است که روز شنبه (11 مرداد) در استان های گیلان، مازندران، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران، نیمه غربی سمنان، شمال مرکزی، شمال آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، قم، شمال اصفهان، ارتفاعات در جنوب سیستان و بلوچستان، نیمه غربی کرمان و شرق هرمزگان رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهیم داشت.

سازمان هواشناسی هشدار داده است احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل ها و رودخانه ها و احتمال آبگرفتگی و برخورد صاعقه وجود دارد. از این رو در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها و صعود به ارتفاعات احتیاط گردد.

در ادامه این هشدار سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان طی عصر امروز (8 مرداد) تا روز آدینه (10 مرداد) خبر داده است. از این رو احتمال خیزش موقت گرد و خاک، آسیب به سازه های موقت و گلخانه ها، سقوط تابلوهای تبلیغاتی و اشیای سبک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا وجود دارد.

زمانی که سازمان هواشناسی هشدار زرد رنگ صادر می نماید به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 465

به "هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و وزش باد شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار سازمان هواشناسی نسبت به وقوع رگبار باران و وزش باد شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید