چرا باید به تایلند سفر کنیم؟

به گزارش بازی های فکری، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

چرا باید به تایلند سفر کنیم؟

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان دنیا دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می گردد که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی بزرگترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

کشور تایلند در مرکز سرزمین اصلی جنوب شرقی آسیا قرار گرفته است. با نگاه به نقشه تایلند می بینید که این کشور کاملاً در منطقه گرراستای قرار گرفته است، اما دارای اکوسیستم متنوعی است که شامل مناطق تپه ای جنگلی در شمال، زمین های حاصلخیز برنج در دشت های مرکزی، فلات پهناور شمال شرقی و ساحل ناهموار حاشیه شبه جزیره باریک جنوبی است.

کشور تایلند مکانی محبوب برای مسافرت، گردش و تفریح است و شاید معروف ترین منطقه تایلند پاتایا باشد که افراد زیادی برای تفریح به آن سفر می نمایند. البته یکی دیگر از مناطق دیدنی تایلند پوکت است که نباید از دیدن آن غافل شد. اگر قصد سفر به تایلند را دارید یا می خواهید سفرنامه تایلند بنویسید، حتماً به این جاهای دیدنی توجه کنید. در ادامه مطلب به آنالیز بیشتر این کشور زیبا می پردازیم، پس برای دانستن نکات بیشتر درباره تایلند، با ما همراه باشید.

سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

تاریخچه

آب و هوا

قومیت و زبان

مذهب

اقتصاد

سواحل و جزایر دیدنی تایلند

تاریخچه

اولین چیزی که درباره تایلند باید بدانید این است که این کشور تا اواسط قرن 20، صرفاً یک کشور متکی به کشاورزی بود اما از دهه 60 میلادی تعداد افرادی که به بانکوک، پایتخت تایلند، و شهرهای دیگر مهاجرت کردند افزایش یافت. البته بانکوک همچنان بزرگ ترین منطقه شهری در کشور تایلند است، اما شهرهای بزرگ دیگری هم مانند چیانگ مای در شمال نقشه تایلند، ناکهون راتچاسیما (خورات)، خون کائن و اودون تأنی در شمال شرقی نقشه تایلند، پاتایا در جنوب شرقی نقشه تایلند و هاتیا در جنوب نقشه تایلند قرار دارند.

یکی دیگر از نکات مهم درباره تایلند این است که تا سال 1939 به نام سیام خوانده می شد و هرگز تحت سلطه اروپا درنیامد. سیام مستقل توسط یک سلطنت مطلقه حکومت می شد تا اینکه در سال 1932 یک انقلاب رخ داد. از آن موقع تایلند دارای سلطنت مشروطه شد و طبق قانون اساسی انتخابات مجلس برگزار گردید. هرچند، برای مدت زیادی (تقریباً سه دهه) این کشور به خاطر کودتای نظامی، توسط نیروهای نظامی کنترل می شد.

یک نکته مهم درباره تایلند این است که تا سال 1939 به نام سیام خوانده می شد و هرگز تحت سلطه اروپا درنیامد. سیام مستقل توسط یک سلطنت مطلقه حکومت می شد تا اینکه در سال 1932 یک انقلاب رخ داد.

آب وهوا

مساحت خشکی تایلند تقریباً به اندازه اسپانیا یا فرانسه است و شامل دو منطقه جغرافیایی بزرگ است: یک بخش اصلی بزرگ در شمال و شبه جزیره ای کوچک تر در جنوب. بدنه اصلی کشور توسط میانمار در غرب، لائوس در شمال و شرق، کامبوج در جنوب شرقی و خلیج تایلند در جنوب احاطه شده است. شبه جزیره تایلند از جنوب غربی کشور تا شبه جزیره مالزی ادامه دارد. میانمار هم در امتداد بخش غربی شبه جزیره تا کرا ایستموس ادامه دارد که بعد از آن تایلند کل شبه جزیره را تا رسیدن به مرز مالزی اشغال می نماید. کشور تایلند دارای زمین های متنوعی است، از کوهستان های کم ارتفاع گرفته تا دشت های حاصلخیز کشت برنج و سواحل شنی. در سفرنامه تایلند، این کشور به پنج منطقه تقسیم می گردد: کوهستان های شمال و غرب، فلات خورات در شمال شرقی، دامنه رود چائو پرایا در مرکز، گوشه دریایی ناحیه مرکزی در جنوب شرقی و شبه جزیره بلند و باریک در جنوب غربی.

بزرگ ترین عامل مؤثر روی آب و هوای تایلند، قرار دریافت در منطقه ی گرراستای جنوب شرق آسیا و ویژگی های جغرافیایی ویژه ای است که روی توزیع بارش این کشور تأثیر گذاشته است. در شروع ماه می، هوای گرم و شرجی از جنوب غربی به سمت شمال می رود. میزان بارش در ماه سپتامبر به حدبیشتر می رسد. بین نوامبر تا فوریه، جهت وزش باد برعکس می گردد و جریان هوای شمال شرقی با خود هوای خنک به همراه می آورد. در ماه آوریل و مارس هم آب و هوا گرم و خشک است و برای سفر به تایلند پیشنهاد نمی گردد. در کل میانگین دمای هوای کشور در طول سال پایدار است و بین 25 تا 29 درجه سانتی گراد است. بیشترین اختلاف دما در شمال رخ می دهد که معمولاً در ماه دسامبر دچار سرما و یخبندان می گردد.

چرا به گرجستان سفر کنیم؟

قومیت و زبان

گرچه بیشتر ساکنان تایلند از نوادگان افرادی هستند که به زبان های تای صحبت می کردند و از اواخر قرن 13 در این منطقه غالب بوده اند، اما جمعیت تایلند شامل افراد غیر تای هم می گردد. اعضای بزرگ ترین گروه اقلیت به لهجه مالزیایی صحبت می نمایند. دیگر اقلیت های قابل توجه شامل افرادی هستند که به زبان های مون، خمر و زبان های مون-خمر دیگر خانواده استرا آسیایی صحبت می نمایند. در مناطق غربی و شمالی تایلند افرادی هستند که به زبان هایی صحبت می نمایند که متعلق به چندین خانواده زبانی دیگر هستند. تایلند خانه تعداد زیادی مهاجر و نوادگان آنها نیز هست که بیشتر اهل چین هستند، اما برخی از آنها اهل جنوب آسیا هستند. بیشتر اعضای جوامع بومی و مهاجر تایلند با فرهنگ ملی تای شناخته می شوند و به زبان تای صحبت می نمایند. از زبان انگلیسی هم برای مقاصد تجاری و اداری زیاد استفاده می گردد.

مذهب

اغلب مردم تایلند پیرو مذهب بودا هستند. مذهب بودا به وسیله سریلانکا وارد تایلند شد و مردم میانمار، لائوس، کامبوج و بخش هایی از جنوب چین و جنوب ویتنام هم به این مذهب اعتقاد دارند. جامعه راهبان، مرکز این مذهب و سنت هستند. تقریباً هر منطقه در تایلند دارای یک معبد است که راهب ها در آنجا با ردای زرد خود زندگی و مراسم های مذهبی را اجرا می نمایند.

اقتصاد

تا پیش از دهه 60 میلادی، اقتصاد تایلند بر پایه فراوری برنج و دیگر محصولات غذایی و کالاهای مصرفی داخلی و صادرات لاستیک، چوب ساج و قلع بود. دولت از کشاورزی به فراوری منسوجات، کالاهای مصرفی و قطعات الکترونیکی برای صادرات روی آورد. تا دهه 80 میلادی، تایلند در راستا صنعتی شدن گام برمی داشت و حتی بحران مالی اواخر قرن 20 هم تنها باعث کند شدن رشد اقتصاد این کشور شد و آن را به صورت کامل متوقف نکرد.

در حال حاضر تایلند پس از اندونزی دومین اقتصاد بزرگ جنوب شرقی آسیا است. همچنین چهارمین کشور ثروتمند این منطقه نیز به شمار می رود. تایلند برای کشورهای همسایه، یعنی لائوس، کامبوج و میانمار هم نقش یک اهرم مالی را ایفا می نماید. بر اساس آخرین آمار میزان بیکاری در تایلند 0.84 درصد است و فراوری ناخالص ملی این کشور در سال 2017، به میزان 1.236 میلیارد دلار بوده است.

سواحل و جزایر دیدنی تایلند

تایلند دارای جزایر دیدنی بسیاری است که به خاطر آنها شهرت دنیای دارد. ازجمله معروف ترین آنها پوکت است. بزرگ ترین جزیره تایلند پوکت است که فرودگاه بین المللی، سواحل چشم نواز و امکانات تفریحی بسیار زیادی دارد که در آسیا بی نظیر هستند و حتی این جزیره در لیست 10 جزیره برتر آسیا قرار گرفته است. 30 درصد از جمعیت پوکت مسلمان هستند.

بهترین شهر ساحلی تایلند پاتایا است که در ساحل شرقی خلیج تایلند قرار گرفته است. این شهر حدود 2.2 کیلومتر مساحت دارد و در 165 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک واقع شده است. پاتایا از لحاظ آب و هوا شبیه بانکوک است و دارای زمستان های مطبوعی است و بهترین زمان برای سفر به تایلند و به این شهر ساحلی همین زمان است.

تایلند یکی از جهانگردپذیرترین کشورهای آسیا است که سالانه افراد زیادی از سرتاسر دنیا برای سفر و تفریح راهی این کشور می شوند. این کشور علاوه بر حفظ یک سری از سنت های قدیمی خود، به خوبی با دنیای مدرن همگام شده است و چه از لحاظ فرهنگی، چه از لحاظ صنعتی پیشرفت قابل توجهی نموده است و یکی از سریع ترین کشورهای دنیا در این زمینه بوده است. این کشور دارای آب و هوای نسبتاً گرمی است و بهترین زمان برای سفر به تایلند، همانطور که در انواع سفرنامه تایلند ذکر شده است، فصل زمستان است که هوا معتدل تر است. به غیر از بانکوک، معروف ترین مناطق تایلند پاتایا و پوکت هستند که اتفاقاً بزرگ ترین و بهترین جزیره تایلند پوکت است.

منبع: ققنوس
انتشار: 29 آبان 1399 بروزرسانی: 29 آبان 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 590

به "چرا باید به تایلند سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید به تایلند سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید