فارس آماده بازگشایی مدارس، ثبت نام 870 هزار دانش آموز

به گزارش بازی های فکری، معاون پژوهش برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش وپرورش فارس از آمادگی 100 درصدی برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی نو اطلاع داد.

فارس آماده بازگشایی مدارس، ثبت نام 870 هزار دانش آموز

به گزارش از، محسن کلاری معاون آموزش و پرورش فارس با اشاره به واکسیناسیون 98 درصدی معلمان و کادر آموزشی مدارس فارس، بیان نمود که بازگشایی حضوری، نیمه حضوری یا غیر حضوری مدارس منوط به تصمیم ستاد ملی کرونا است.

او با تاکید مجدد بر آمادگی آموزش وپرورش فارس برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی نو، گفت: امید است با حضوری شدن کلاس های درس، نقیصه آموزشی و تحصیلی ایام پاندمی کرونا رفع گردد، چرا که معتقدیم غیرحضوری بودن مدارس، آسیب های متعددی به آموزش وپرورش و دانش آموزان وارد خواهد نمود.

کلاری با بیان اینکه در هر حال سال تحصیلی نو از مهر ماه شروع خواهد شد، نام کرد: متناسب با رنگبندی نقاط مختلف استان و بنا به تصمیم شورای مدرسه و همراهی اولیاء، با اولویت حفظ سلامتی دانش آموزان، برگزاری کلاس ها به صورت حضوری و غیرحضوری و تلفیقی برنامه ریزی خواهد شد.

او با حائز اهمیت دانستن نقش شورا های مدارس در بازگشایی و نحوه حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری کلاس ها، اظهار کرد: نیازمند همراهی و هم فکری انجمن های اولیاء و مربیان به ویژه شورا های مدارس و مصاحبه نزدیک با اولیا و مشورت با آن ها در نوع و نحوه تحصیل فرزندان در مدارس هستیم.

معاون آموزش و پرورش فارس ادامه داد: سیاست وزارت آموزش وپرورش برای سال نو بازگشایی مدارس به صورت حضوری در صورت مهیا بودن شرایط جامعه است.

کلاری بعلاوه از ثبت نام 870 هزار دانش آموز در سه مقژع تحصیلی در سال تحصیلی نو در فارس اطلاع داد و گفت: سال جاری در امر ثبت نام در مدت مشابه سال گذشته با رشد 10درصدی روبرو هستیم.

معاون پژوهش برنامه ریزی وتوسعه منابع آموزش وپرورش فارس از شروع توزیع کتاب های درسی دانش آموزان در مدارس استان هم خبرداد و در این خصوص بیان نمود: نزدیک به 60 هزار دانش آموز برای دریافت کتاب ثبت نام نکرده اند و می توانند با مراجعه به سامانه اینترنتی www.irtextbook.ir کتاب های درسی را سفارش دهند.

کلاری یادآور شد: کتاب های درسی دانش آموزان به مدارس سراسر استان و در منطقه ها عشایری تحویل داده شده و براساس برنامه ریزی و فراخوان مدیران مدارس طبق گروه بندی پایه های مختلف، در اختیار اولیاء و دانش آموزان قرار می گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 29 شهریور 1400 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1122

به "فارس آماده بازگشایی مدارس، ثبت نام 870 هزار دانش آموز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس آماده بازگشایی مدارس، ثبت نام 870 هزار دانش آموز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید