طرز تهیه دسر محلبی، ویژه ماه رمضان

به گزارش بازی های فکری، خبرنگارانـ محلبی نوعی دسر بسیار خوشمزه و پر هوادار است که اصالت آن عربی است؛ اما در کشور ترکیه رواج بیشتری دارد و آن را بیشتر به نام دسر ترکیه ای می شناسند. پایه اصلی محلبی که به نام پودینگ شیر هم شناخته می گردد، نشاسته و شیر است و با روش های گوناگونی طبخ می گردد. یکی از ویژگی های این دسر لطیف و خوشمزه این است که طرز تهیه بسیار آسانی دارد و با صرف زمان خیلی کم آماده سرو می گردد.

طرز تهیه دسر محلبی، ویژه ماه رمضان

به گزارش خبرنگاران، این دسر خوشمزه که شباهت زیادی به فرنی خودمان دارد، برای ماه مبارک رمضان و سفره افطار بسیار مناسب است و برای روزه داران یک افطاری مغذی محسوب می گردد. در ادامه این مطلب طرز تهیه دسر محلبی همراه با همه نکات مهم مربوط به تهیه آن تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه دسر محلبی

شیر: 2 لیوان

شکر: 4 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت: 2 قاشق غذاخوری

گلاب: یک چهارم لیوان

وانیل: یک چهارم قاشق چای خوری

پودر هل: یک چهارم قاشق چای خوری

پودر دارچین و پودر پسته برای تزیین: به اندازه لازم

نکات مربوط به مواد اولیه

نکات مربوط به نشاسته ذرت

نشاسته ذرت شبیه آرد است و رنگ سفیدی دارد. نشاسته ذرت بعلاوه بافت نرمی دارد، به طوری که اگر مقداری از آن را بین دو انگشتتان بمالید، صدایی شبیه به جیرجیر از آن می شنوید. استفاده از نشاسته ذرت در انواع دسر ها و غذا ها عامل غلظت است. توجه داشته باشید که نشاسته گندم با نشاسته ذرت تفاوت دارد و نمی توان این دو را جایگزین یکدیگر کرد. نشاسته ذرت را می توانید در بسته بندی های بهداشتی از فروشگاه های مخصوص لوازم قنادی تهیه کنید.

نکات مربوط به گلاب

همانطور که می دانیم گلاب عصاره خوشبوی گل محمدی است که مرغوب ترین نوع آن در شهر های کاشان و میمند فارس تهیه می گردد. امروز در همه فروشگاه ها و سوپر مارکت ها شیشه های گلاب را در اشکال و با نام های تجاری گوناگون می بینیم که بسیاری از آن ها خالص نیستند و عطر و بوی گلاب اصیل را ندارند. گلاب اصل بوی گل محمدی می دهد و شما بوی ترشیدگی از آن استشمام نمی کنید. رنگ گلاب اصل شفاف، روشن و بدون رسوب است. گلاب اصل بعلاوه طعمی سنگین و مایل به تلخی دارد؛ پس هنگام خرید گلاب به این نکات توجه داشته باشید.

نکات مربوط به هل

برای تهیه شیرینی و دسر حتماً از پودر هل سبز بهره ببرید؛ زیرا نسبت به هل سفید عطر بیش تری دارد و برای تهیه دسر و شیرینی مناسب تر است.

طرز تهیه دسر محلبی

شیر را همراه با شکر، نشاسته ذرت، گلاب، وانیل و پودر هل داخل یک قابلمه بریزید و خوب هم بزنید تا همه مواد به صورت یکدست با هم مخلوط شوند. سپس قابلمه را روی شعله میانه اجاق گاز بگذارید و محتوی داخل قابلمه را مدام هم بزنید تا به جوش بیاید و به غلظت فرنی برسد. بعد از اینکه چند ثانیه جوشید، اجاق گاز را خاموش کنید و دسر آماده را داخل ظرف مورد نظر سرو بریزید و صبر کنید تا کمی خنک گردد و ببندد. در مرحله آخر روی دسر را با پودر دارچین و پودر پسته و یا هر چیزی که دوست دارید، تزیین کنید. نوش جان

منبع: فرارو
انتشار: 12 خرداد 1401 بروزرسانی: 12 خرداد 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1378

به "طرز تهیه دسر محلبی، ویژه ماه رمضان" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه دسر محلبی، ویژه ماه رمضان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه دسر محلبی، ویژه ماه رمضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید