تور فیلیپین: سرکار: محصولات نانویی تحریمی آماده ورود به صنعت هستند، صادرات 3 آب شیرین کن خورشیدی به فیلیپین

به گزارش بازی های فکری، سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو گفت:ما در بحث واردات بسیاری از محصولاتی که امروز رونمایی شدند به علت تحریم ها و قیمت بسیار بالا دچار چالش بودیم. خوشبختانه حالا این محصولات آماده ورود به صنعت است و می تواند کارایی و رقابت پذیری محصولات ایرانی را ارتقا دهد.

تور فیلیپین: سرکار: محصولات نانویی تحریمی آماده ورود به صنعت هستند، صادرات 3 آب شیرین کن خورشیدی به فیلیپین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران، سعید سرکار، دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در مراسم افتتاحیه نمایشگاه نانوفناوری در جمع خبرنگاران گفت: امروز از حدود 60 طرح نو در حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد که تمام این محصولات با حمایت مستقیم دکتر ستاری در راستای توسعه فناوری نانو، ایجاد محصولات نو و رسوخ این فناوری ها در صنایع موجود صورت گرفته است.

وی در ادامه اضافه کرد: اینکه ما بتوانیم معضلات و چالش های صنعتیمان را حل کنیم بسیار اهمیت دارد. ما در بحث واردات بسیاری از محصولاتی که امروز رونمایی شدند به علت تحریم ها و قیمت بسیار بالا دچار چالش بودیم. خوشبختانه حالا این محصولات آماده ورود به صنعت است و می تواند کارایی و رقابت پذیری محصولات ایرانی را ارتقا دهد.

سعید سرکار با اشاره به فروش محصولات نانویی ایرانی در کشورهای خارجی گفت: بسیاری از این محصولات قبل از فروش در ایران به کشورهایی مانند چین، فلیپین و... صادر شده اند. هفته گذشته 3 عدد آب شیرین کن خورشیدی به کشور فیلیپین فروش رفته است . این محصول می تواند بازار بسیار خوبی در آفریقا و کشورهایی که شبکه برق گسترده ای ندارند داشته باشد.

دبیر ستادتوسعه فناوری نانو در انتهای صحبت های خود اضافه کرد: در کشورما ظرفیت های بسیار بالایی وجود دارد و باید به حوزه نانو که پتانسیل بسیار خوبی دارد بیشتر توجه گردد. بنده معتقدم بودجه معاونت علمی باید حداقل 20 هزار میلیارد تومان در سال باشد. این چیزی که ما امروز می بینیم تنها 10 درصد از قابلیت ها و ظرفیت های کشور است اگر این حوزه ها حمایت شوند اقتصاد مقاومتی که حضرت آقا فرموده اند محقق می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1299

به "تور فیلیپین: سرکار: محصولات نانویی تحریمی آماده ورود به صنعت هستند، صادرات 3 آب شیرین کن خورشیدی به فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین: سرکار: محصولات نانویی تحریمی آماده ورود به صنعت هستند، صادرات 3 آب شیرین کن خورشیدی به فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید