مان eTruck با پیمایش 800 کیلومتری به بازار می آید ، همه چیز درباره کامیون برقی مان

به گزارش بازی های فکری، مان eTruck به عنوان یک کامیون برقی در صنعت حمل و نقل در دستور فراوری واقع شده است. مان (MAN) و شرکتی به نام ABB E-mobility برنامه هایی برای ایستگاه های شارژ در سراسر اروپا ارائه کردند که شارژ کامیون های برقی را راحت تر خواهد نمود.

مان eTruck با پیمایش 800 کیلومتری به بازار می آید ، همه چیز درباره کامیون برقی مان

خبرنگاران - محمد فتح اللهی - MAN پیش بینی می نماید که کامیون تازه مان eTruck در سال 2024 به بازار عرضه گردد. مان eTruck پیمایشی بین 600 تا 800 کیلومتر خواهد داشت. به بیان این برند آلمانی، eTruck کامیونی کاملاً مناسب نیازهای صنعت حمل و نقل خواهد بود.

مان eTruck

MAN Truck & Bus تقریباً یک سال زودتر از برنامه ریزی قبلی این برند آلمانی فروش کامیون های برقی را آغاز خواهد نمود. ظاهراً رونمایی های پی در پی مرسدس بنز از کامیون های برقی خود، MAN را وادار کرد که اولین کامیون برقی خود را به سرعت آماده فروش کند.

مان اعلام نمود که تحویل 200 دستگاه از کامیون مان eTruck باید به سرعت آغاز گردد. به همین جهت، برای اولین بار یک نمونه پروتوتایپ از کامیون الکتریکی تازه این برند آلمانی در نمایشگاه خودروهای تجاری هانوفر رونمایی شد.

در این رونمایی، MAN جزئیات زیادی از مان eTruck منتشر نکرد و صرفاً اعلام شد که این کامیون برقی برای سه ماهه آخر سال 2024 آماده فروش خواهد بود.

ایجاد زیر ساخت شارژ بسیار سریع باتری های کامیون های برقی

یکی از ویژگی های فنی خاص و منحصر به فرد کامیون های تجاری برقی ظرفیت شارژ مگاواتی آنها در سال های آینده است. ABB E-mobility به عنوان ارائه دهنده راهکار های جهانی شارژ خودروهای الکتریکی، میخواهد فناوری شارژ مگاواتی را در سه سال آینده به بازار عرضه کند.

بنابراین MAN و ABB E-mobility خود را برای گام بعدی حمل و نقل الکتریکی آماده کردند. این گام ایجاد زیر ساخت عملیاتی برای کامیون های برقی است. با استفاده از این زیر ساخت کامیون های برقی آینده خواهند توانست برد روزانه بین 600 تا 800 کیلومتر را تجربه نمایند.

افتتاح مرکز eMobility

مان eTruck

MAN مرکز MAN eMobility را در ژوئن سال گذشته افتتاح کرد تا زمینه ای برای فراوری کامیون های برقی ایجاد کند. این مرکز در منطقه ای به مساحت حدود 4000 متر مربع احداث شد.

کارمندان مرکز MAN eMobility اکنون در حال آزمایش فراوری سری کامیون های برقی و فناوری های مرتبط با آن در شرایط واقعی هستند. مان اعلام نمود تا خاتمه سال 2023 تمام کارگران ماهر در مونیخ باید واجد شرایط فراوری سری کامیون های الکتریکی باشند.

مان برای فراوری کامیون های برقی به فضای فراوری در کارخانه مونیخ داشت. به همین علت بخش هایی از خط فراوری در امسال میلادی به Krakow لهستان منتقل شد. MAN حدود 130 میلیون یورو برای توسعه مان eTruck سرمایه گذاری کرد تا کارخانه لهستان با هدف سه برابر کردن ظرفیت فراوری کار خود را آغاز کند.

کامیون برقی یا هدروژنی؟

مان eTruck

MAN به غیر از فراوری کامیون مان eTruck میخواهد بر روی پروژه ساخت کامیون های هیدروژنی هم تمرکز کند. این برند آلمانی تأکید کرد که پروژه کامیون های هیدروژنی به وسیله استان باواریا پشتیبانی می گردد.

Markus Söder فرماندار استان باواریا و هوبرت آیوانگر وزیر امور مالی، 8.5 میلیون یورو برای اجرایی شدن پروژه کامیون های هیدروژنی یاری خواهند کرد.

MAN به عنوان بخشی از این پروژه به همراه شرکای صنعتی Bosch ،Faurecia و ZF در حال توسعه یک کامیون پیل سوختی هستند. قرار است در اواسط سال 2024 پنج مشتری نخستین نمونه های کامیون های هیدروژنی را تحویل بگیرند.

شرکت های BayWa ،DB Schenker ،GRESS Spedition ،Rhenus Logistics و Spedition Dettendorfer این کامیون های هیدروژنی را به مدت یک سال در دنیای واقعی آزمایش خواهند کرد.

مان باور دارد آینده صنعت حمل و نقل را کامیون های برقی شکل خواهند داد. به همین منظور تمرکز عمده این برند آلمانی بر فراوری مان eTruck خواهد بود.

Alexander Vlaskamp مدیرعامل MAN Truck & Bus می گوید: مان eTruck پایه و اساس کامیون های برقی سنگین ما را تشکیل می دهند که از سال 2024 وارد بازار خواهد شد.

تنها زمانی که هیدروژن سبز کافی و زیرساخت های مربوط به آن پس از سال 2030 در دسترس باشد، انتظار می رود از کامیون های H2 در حوزه حمل و نقل استفاده کنیم. به همین علت است که ما اکنون در حال تحقیق در خصوص سوخت هیدروژن هستیم و بودجه استان باواریا به ما این امکان را می دهد تا تخصص بیشتری در زمینه فراوری کامیون های هیدروژنی ایجاد کنیم.

مرسدس بنز eActros LongHaul کامیون 800 اسب بخاری برقی با 500 کیلومتر پیمایش

مرسدس بنز eActros معرفی گردید / یک ساعت شارژ 400 کیلومتر پیمایش

آکتروس L ادیشن 3 کامیون خاص 625 اسب بخاری مرسدس با فراوری محدود

نمایشگاه خودرو دیترویت 2022 و معرفی خودروهای رونمایی شده

منبع: بیت ران
انتشار: 2 مهر 1401 بروزرسانی: 2 مهر 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1468

به "مان eTruck با پیمایش 800 کیلومتری به بازار می آید ، همه چیز درباره کامیون برقی مان" امتیاز دهید

1 کاربر به "مان eTruck با پیمایش 800 کیلومتری به بازار می آید ، همه چیز درباره کامیون برقی مان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مان eTruck با پیمایش 800 کیلومتری به بازار می آید ، همه چیز درباره کامیون برقی مان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید