رعایت پروتکل ها در فارس زیر 50 درصد است

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با گلایه از کاهش حساسیت های مردم نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی شرایط شیوع کرونا، اظهار داشت که رعایت این شیوه نامه ها در فارس به زیر 50 درصد رسیده است.

رعایت پروتکل ها در فارس زیر 50 درصد است

مهرزاد لطفی سه شنبه چهارم آبان در نشست روزانه ستاد مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علت فرایند رو به افزایش موارد ابتلا به کروناویروس و فوت ناشی از آن در فارس را کاهش قابل توجه رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک بیان و افزود: با وجود زنگ خطر آغاز موج ششم کرونا در فارس، شاهد کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی به کمتر از 50درصد هستیم.

او با یادآوری پیشتازی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در انجام اکسیناسیون علیه کروناویروس در کشور، تاکید نمود: واکسیناسیون علیه بیماری کووید19، در کنار رعایت کامل پروتکل های بهداشتی، دو عامل مهم در کنترل بیماری کرونا است که هرگونه بی توجهی و سهل انگاری در برابر این بیماری نیز می تواند شرایط استان را بحرانی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواهان مشارکت بیش از پیش مردم استان در رعایت دستورالعمل های بهداشتی در برابر کروناویروس شد و گفت: یاری به مجموعه سلامت به پاس کوشش شبانه روزی در مبارزه با کروناویروس، همدلی و همراهی بیشتر مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی را احتیاج دارد.

لطفی با بیان اینکه سهل انگاری برای دریافت واکسن و کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، باعث توسعه بیماری کووید19 و ماندگاری این ویروس خطرناک در سطح جامعه می گردد، ادامه داد: ضروری است مسئولان دستگاه های اجرایی استان برای پیشگیری و توسعه کروناویروس، نظارت بیشتری بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه در اماکن و مراکز پرتردد داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به خطر ابتلا به نوع شدید بیماری در افرادی که هنوز واکسن دریافت نکرده اند، هشدار داد و گفت: ثابت شده افرادی که در برابر کروناویروس واکسینه شده اند، افزایش ایمنی را به همراه داشته است.

او با اشاره به افزایش موارد مراجعه به مراکز 16 ساعته استان، تاکید نمود: شهفرایندان در صورت مشاهده علائم مشکوک به کروناویروس، حتما به پزشک خانواده و مراکز 16 ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه نمایند.

لطفی بعلاوه در این نشست فرایند انجام تست های pcr در مراکز 16 ساعته، تست های سریع، آخرین آمارهای مربوط به واکسیناسیون، آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و منطقه ها مختلف استان، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کووید19، نحوه خدمت رسانی به بیماران در بخش های عادی و ویژه بیمارستان های استان و اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید19 را ارزیابی کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1188

به "رعایت پروتکل ها در فارس زیر 50 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رعایت پروتکل ها در فارس زیر 50 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید