خبرنگاران بیماران کرونایی بخش های مراقبت ویژه خراسان رضوی 55 درصد افزایش یافت

به گزارش بازی های فکری، مشهد- خبرنگاران- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش 55 درصدی تعداد بیماران کرونایی بستری شده در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای خراسان رضوی نسبت به هفته اول فروردین ماه جاری اطلاع داد.

خبرنگاران بیماران کرونایی بخش های مراقبت ویژه خراسان رضوی 55 درصد افزایش یافت

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از دکتر مهدی قلیان گزارش داد: در حال حاضر تعداد کل بستری شدگان ناشی از کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی هزار و 142 نفر است که از این تعداد 265 نفر در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

وی گفت: از ابتدای فروردین ماه تا به امروز میانگین تعداد بیماران جدید بستری شده مشکوک به کرونا در این استان 134 درصد و میانگین بیماران موجود بستری شده 124 درصد افزایش داشته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه نمود: فرایند افزایشی ابتلا به کرونا در استان خراسان رضوی در بخش های بستری و سرپایی و همچنین جان باختگان ناشی از این ویروس همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: تعداد مراجعه سرپایی بیماران و افراد مشکوک به بیماری کووید 19 نیز به سه هزار نفر در روز رسیده است.

دکتر قلیان گفت: با توجه به موج جدید شیوع کرونا، اگر شهفرایندان علائمی از قبیل حساسیت، سوزش چشم، کوفتگی بدن، سردرد و بیماری گوارشی دارند باید به پزشک یا مراکز جامع سلامت مراجعه نمایند.

80 درصد جمعیت 6 میلیون و 870 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه این جمعیت توسط دانشکده و دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می گردد.

براساس آخرین آمار رسمی 2 میلیون و 168 هزار و 872 نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 321 نفر دیگر از بیماران مبتلا به کووید 19در 24 ساعت گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به 65 هزار و 680 نفر رسیده است.

همچنین تا به امروز یک میلیون و 749 هزار و 41 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 922

به "خبرنگاران بیماران کرونایی بخش های مراقبت ویژه خراسان رضوی 55 درصد افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیماران کرونایی بخش های مراقبت ویژه خراسان رضوی 55 درصد افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید