راه اندازی بوم بازار در 14 روستای خراسان جنوبی

به گزارش بازی های فکری، خبرنگاران/خراسان جنوبی مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از راه اندازی بوم بازار در 14 روستای استان اطلاع داد و گفت: 218 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در استان راه اندازی شده است.

راه اندازی بوم بازار در 14 روستای خراسان جنوبی

شراره شیبانی، امروز دوشنبه دوم دی ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: با تمام محدودیت هایی که خشکسالی و مسائل دیگر برای ما به وجود آورده اند و کشاورزان با آن دست و پنجه نرم می نمایند، توانستیم در زمینه ترویج کشاورزی پیروز عمل کنیم.

وی اضافه کرد: سال جاری کشاورزان برای رقابت در سطح ملی معرفی شده اند که تا این لحظه 20 کاندیدای نمونه ملی داشتیم که به صورت بازدید میدانی توسط کارشناسان مربوطه انجام شده شده است و نتایج آن دی ماه اعلام می گردد.

به گزارش خبرنگاران، مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: سال 95 با ابلاغیه که وزیر جهاد کشاورزی صادر کرد، طرح نظام نوین ترویج کشاورزی در استان ها شکل گرفت.

شیبانی توضیح داد: توانمندی شبکه عاملین ترویج که مشتمل بر مددکاران که کشاورزان پیشرو و فارغ التحصیلان کشاورزی هستند، در دستور کار قرار گرفته است.

وی اعلام کرد: از نظر اعتباری سال جاری اعتبارات ترویج با توجه به تاکید استاندار و نگاه ویژه رئیس سازمان بر روی ترویج آموزش کشاورزی، 120 درصد افزایش پیدا نموده است و اینکه چه مقدار از این بودجه تخصیص یابد، بستگی به شرایط دارد.

وی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی آموزشی که هر سال انجام می دهیم 13 درصد از آموزش ها در بحث زراعت، 12 درصد در حوزه دام و طیور، پنج درصد در حوزه شیلات، 25 درصد در بحث باغبانی، 12 درصد در حوزه آب و خاک، پنج درصد در حوزه منابع طبیعی، شش درصد در حوزه دامپزشکی، 9 درصد در حوزه حفظ نباتات، هفت درصد در حوزه صنایع طبیعی و تشکلات و عشایری هرکدام سه درصد را به خود اختصاص داده اند.

شیبانی اضافه کرد: بر اساس موافقت نامه هایی که با استانداری مبادله شده است در سال 98 اعتبارات دو میلیارد و پانصد و نود و یک میلیون تومان است که البته مصوب شده و به دستمان نرسیده است و این اعتبارات نیز در سه حوزه آموزش زنان روستایی، ترویج فعالیت های جمعی و ساماندهی مراکز اختصاص پیدا نموده است.

وی به اهداف و راهبردهای سازمان نیز اشاره نمود و اظهار کرد: افزایش ضریب نفوذ دانش و مهارت در واحدهای بهره برداری، استقرار مدیریت دانش و فراوری رسانه های ترویجی، توانمندسازی اشتغال محور زنان و جوانان روستایی و عشایری، ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی و شبکه عاملین ترویج، آموزش و توانمندسازی سرمایه انسانی بخش کشاورزی از جمله اهداف و راهبردها است.

وی توضیح داد: برگزاری دوره های آموزشی ترویجی در قالب کلاس، کارگاه بازدید، مشاوره، آموزش انفرادی، آموزش مهارتی و ویدیو کنفرانس، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها، اجرای طرح های تحقیقی تدریجی، سایت های الگویی، سایت محصول سالم و کانون های یادگیری و روز مزرعه از اقدامات در این حوزه است.

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: اطلاع رسانی به بهره برداران به وسیله فراوریات سمعی و بصری، برنامه های رادیویی و تلویزیونی، فیلم های مستند آموزشی، پیامک های رادیویی و صوتی، رسانه های نوشتاری، فصلنامه، بروشور و نشریات آموزشی و حمایت و ساماندهی تشکل ها و صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری و توسعه مشاغل خانگی و فراهم کردن زمینه فروش محصولات فراوریی آنها به وسیله برپایی بوم بازارها از دیگر برنامه ها است.

شیبانی با اشاره به شناسایی و انتخاب فراوری نمایندگان برتر بخش کشاورزی، یادآور شد: اجرای طرح نظام نوین ترویج و پهنه بندی عرصه های کشاورزی و معین مروجین برای هر پهنه و توانمندی شبکه عاملین ترویج از دیگر اقدامات است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 34

به "راه اندازی بوم بازار در 14 روستای خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی بوم بازار در 14 روستای خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید