خواب کافی در طول شبانه روز چند ساعت است؟

به گزارش بازی های فکری، خواب به اندازه کافی چند ساعت است؟میزان طبیعی و نرمال خواب چقدر است؟نوزادان بین 16 تا 18 ساعت ، پیش دبستانی ها بین 10 تا 12 ساعت، بچه های سنین مدرسه و نوجوان ها حداقل 9 ساعت در شبانه روز باید بخوابند.

خواب کافی در طول شبانه روز چند ساعت است؟

به گزارش خبرنگاران، خواب شبانه در صورتی که به مقدار کافی باشد در درک مطالب اثر بیشتری می گذارد مخصوصاً برای دانشجویان که احتیاج به خواب شبانه کافی دارند.

دانشجویان معمولاً با یک خواب خوب شبانه که همراه با آرامش باشد در تحصیلات خود پیروز تر هستند.

مطالعه ای توسط محققان دانشگاه KULeuven و UGent بر روی 621 دانشجوی سال اول دانشگاه انجام شد و کیفیت خواب آنها مورد آنالیز نهاده شد؛ محققان به این نتیجه رسیدند که خواب دانشجویان دقیقاً با نتایج آزمون مرتبط است.

استین بارت می گوید: به نظر می رسد مقدار ساعت خواب شب تاثیر قابل توجهی در عملکرد دانشجویان دارد و به طور متوسط 6 تا 7 ساعت خواب موجب عملکرد بهتری در امتحانات می گردد؛ اما حدود 30 درصد از دانشجویان مورد مطالعه که کم می خوابیدند با امتیاز کم سقوط کردند؛ همچنین باید بدانیم به طور طبیعی مقدار خواب در فردی با فرد دیگر متفاوت است.

محققان در مطالعات قبلی نیز به این نتیجه رسیدند که خواب لازم است علاوه بر این خواب خوب و به مقدار کافی شب، باعث درک بهتر می گردد؛ بنابراین خواب کافی شبانه بسیار مفید است.

منبع: دکتر سلام

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 2 تیر 1400 بروزرسانی: 2 تیر 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 991

به "خواب کافی در طول شبانه روز چند ساعت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواب کافی در طول شبانه روز چند ساعت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید