ردپای غیر پزشک ها در تبلیغات لاکچری عمل های زیبایی

به گزارش بازی های فکری، 80 تا 90 درصد پزشکانی که تبلیغات عدیده ای در زمینه جراحی پلاستیک می نمایند فاقد هر گونه مجوز هستند.

ردپای غیر پزشک ها در تبلیغات لاکچری عمل های زیبایی

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، چند سالی است که موج زیبایی های بکش و خوشگلم کن گریبان بعضی زنان و دختران جامعه را گرفته، به طوری که با شنیدن و دیدن یک تبلیغ ارزان قیمت و به اصطلاح لاکچری، سیل عظیمی از زنان و دختران را برای تغییر ظاهر چهره های خود از حالت طبیعی به عروسکی روانه مطالب می نماید.

روز هایی که زندگی بعضی زنان و دختران با انجام بوتاکس و تزریق ژل و انواع جراحی های به ظاهر زیبایی می گذرد، جراحی هایی از قبیل بینی های عروسکی و گوش های الاغی و یا چشم گربه ای شکل که خطرات بعد از آن نیز دلیل تمایز ایران به نسبت سایر کشور ها است. مرگ، اغما، خودکشی و از کار افتادگی اندام های بدن می تواند از جمله خطرات جبران ناپذیر این جراحی های بی پایه و اساس این روز های کشورمان باشد. اما سوال اینجاست این تغییر زیبایی های پوشالی از کجا نشات گرفته است؛ در واقع این ها نتیجه ورود یک فرهنگ ساختگی از کشور های غربی و انسان های غرب زده است که گریبان گیر جامعه شده، فرهنگی که به دلیل عدم اعتماد به نفس و توهماتی مانند خود زشت پنداری در میان جوانان جامعه پرورش یافته است.

تبلیغات رنگارنگ صفحات مجازی عامل ورود پزشک نماها به جراحی های زیبایی

محسن فدایی فوق تخصص جراحی پلاستیک در این راستا گفت: امروزه بدلیل تبلیغات زیبا و زندگی هایی با برچسب لاکچری بیش از نیمی از جامعه زنان را به سمت و سوی جراحی های زیبایی سوق داده، به طوری که این موضوع پای بسیاری از پزشکان نا مطلع را به این جراحی ها باز نموده است.

فدایی بیان نمود: بعضی افراد از روی وسواس و تحت الشعاع قرار دریافت تحت عمل های جراحی پلاستیک سنگین قرار می گیرند، اما این در حالی است که چنین اقدام های نادرست و بیش از حد مجاز بر روی قسمت های مختلف صورت می تواند تبعات منفی داشته و ضربات مهلکی به بافت های بدن وارد کند .

او در ادامه به افزایش غیر قابل پیش بینی عمل های زیبایی اشاره نمود و گفت: متاسفانه با افزایش جراحی های زیبایی روبرو هستیم و این امر نه تنها هیچ ارتباطی با کاهش و یا افزایش وزن ندارد بلکه می تواند موجبات بیماری هایی نظیر سرطان را در افراد افزایش دهد .

چهره یک سرمایه و دارایی تلقی می گردد

سهیل رضایی روانشناس گفت: چهره در جامعه به عنوان یک سرمایه و دارایی تلقی می گردد، اما متاسفانه بعضی افراد به دلیل اتفاقاتی در زندگی شخصی شان دستمایه تغییر ظاهر می شوند. اتفاقاتی نظیر طلاق که باعث به وجود آوردن چهره های کارتونی و یا مصنوعی می شوند.

او اضافه کرد: این حرکات منفی در دنیا اسلام نشات گرفته از کشور های غربی با فرهنگ عروسکی گرایی است.

آمار جراحی های زیبایی رو به افزایش است

محمد دنیاگیری معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور گفت: متاسفانه اعمال زیبایی در کشور شدت پیدا نموده و با ابعاد زیبایی هایی فرهنگی و دیدگاهی خود را نشان می دهد.

معاون فنی و نظارت سازمان نظام پزشکی کشور اظهار کرد: آمار جراحی های زیبایی در ایران با افزایش غیر قابل پیشگیری فرایند صعودی را در پیش گرفته است؛ لذا خواهشمند است در صورت عدم احتیاج جراحی های زیبایی از جمله جراحی های چاقی، زیبایی گوش، صورت نگیرد، چرا که این جراحی ها تبعات منفی برای افراد در بر دارد.

80درصد مراجعه نمایندگان به کلینیک های زیبایی زنان هستند

سید مهدی موسوی زاده فوق تخصص جراحی پلاستیک و مدیر گروه جراحی پلاستیک دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان اضافه کرد: 80 درصد مراجعه نمایندگان به کلینیک های جراحی های زیبایی بانوان هستند، اما نکته قابل تامل اینجاست که بعضی افراد پزشک نما با عنوان جراح پلاستیک و با تبلیغات لاکچری و شکیل در شبکه های مجازی سیل عظیمی از جراحی های زیبایی خطرناک را به راه می اندازند، این در حالیست این اعمال عوارض جبران ناپذیری را برای افراد به جای می گذراند.

موسوی در ادامه گفت: به افرادی که به هر علت قصد جراحی های زیبایی را دارند توصیه می گردد در صورت بروز مشکل به یک پزشک مشاور مراجعه نموده و در صورت صلاح دید به عمل زیبایی بپردازند. با ورود به سایت سازمان نظام پزشکی کشور از تایید آن پزشک توسط سازمان اطمینان حاصل نمایند، زیرا 80 تا 90 درصد پزشکانی که تبلیغات عدیده ای در زمینه جراحی پلاستیک می نمایند فاقد هر گونه مجوز هستند و با دریافت هزینه های هنگفت و اعمال اشتباه خطرات جبران ناپذیری را برای افراد رقم می زنند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 12

به "ردپای غیر پزشک ها در تبلیغات لاکچری عمل های زیبایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردپای غیر پزشک ها در تبلیغات لاکچری عمل های زیبایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید