درمان بیماری روانی با اکستازی و قارچ جادویی مجاز شد! ، چه بیمارانی می توانند از این داروها استفاده نمایند؟

به گزارش بازی های فکری، استرالیا استفاده از متیل دی اکسید متاآمفتامین (MDMA) یا اکستازی و قارچ جادویی را برای درمان پزشکی مجاز خاطرنشان کرد.

درمان بیماری روانی با اکستازی و قارچ جادویی مجاز شد! ، چه بیمارانی می توانند از این داروها استفاده نمایند؟

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ساینس الرت، از اول ژوئیه، در استرالیا روانپزشکان مجاز می توانند داروهایی را که به نام های اکستازی و سیلوسایبین شناخته می شوند، برای درمان اختلال استرس پس از سانحه و بعضی از انواع افسردگی تجویز نمایند.

مقامات در کانادا و ایالات متحده اجازه استفاده پزشکی از یک یا هر دو دارو را می دهند، اما فقط در آزمایشات بالینی یا با مجوزهای خاص. در ماه فوریه، اداره کالاهای درمانی استرالیا گفت که آزمایش ها نشان داده است این مواد هنگام استفاده در یک محیط تحت کنترل پزشکی، نسبتا ایمن هستند.

حامیان این طرح امیدوارند که در صورت شکست خوردن سایر درمان ها، این داروها بتوانند در مسیر سلامت روان بیماران پیشرفت هایی فراهم نمایند. مایک ماسکر، محقق سلامت روان و پیشگیری از خودکشی در دانشگاه استرالیای جنوبی، به خبرگزاری فرانسه گفت که MDMA یا اکستازی برای درمان استرس پس از سانحه مفید است، در حالی که سیلوسایبین می تواند به افسردگی یاری کند.

او شرح داد که MDMA ارتباط بیمار با درمانگر و بعلاوه صحبت در خصوص بعضی از تجربیات بد شخصی را آسان تر می نماید. سیلوسایبین روی بیماران یک اثر روانی - معنوی دارد، که با داروهای سنتی دریافت نمی کنید، و اضافه کرد که ممکن است احساس متفاوتی نسبت به خود و زندگیتان داشته باشید... و خوشبختانه، باعث می گردد دلتان بخواهد زندگی کنید.

ماسکر تردید دارد که این داروها تا سال 2024 در بین بیماران مورد استفاده گسترده قرار گیرد و گفت که روند درمان به این شکل نیست که فقط با خوردن یک قرص، بیمار بهبود پیدا کند. به عنوان مثال، درمان با اکستازی احتمالا شامل سه درمان در طول پنج تا هشت هفته است که هر جلسه حدود هشت ساعت طول می کشد.

او گفت که درمانگران در طول جلساتی که ممکن است هزینه هر یک از آنها 1000 دلار استرالیا (660 دلار آمریکا) باشد، در کنار بیماران خواهند ماند.

دکتر دیوید کالدیکات، مشاور پزشکی اورژانس و محقق داروی بالینی در دانشگاه ملی استرالیا گفت که این تغییرات استرالیا را در آنالیز فواید درمانی این داروها، بسیار بالاتر و پیروز تر از بقیه قرار خواهد داد. اما سوزان راسل، عصب روان شناس شناختی در دانشگاه سوینبرن، می گوید که در حالی که درمان ها پتانسیل بالایی دارند، استرالیا پنج سال پیش از زمانی که باید، در حال پیشروی است. او معتقد است که در هر درمانی، از بیماری های قلبی تا سرطان، نمی توان دارو را به همان سرعتی که در حال ساخت است، به بازار هم وارد کرد.

او ادامه داد: هیچ دارویی در بازار وجود ندارد که فاز سه و چهار آزمایش بالینی را نگذرانده باشد و این همان کاری است که ما در اینجا انجام می دهیم.

  • عکس | اژدهای دریایی 180 میلیون ساله که شکارچی ها را شکار می کرد! | چرا فسیل این ایکتیوسور خاص است؟

مزایای این درمان برای بعضی بیماران، بیشتر از خطرات احتمالی است و در حال حاضر گزینه دیگری برای بیماران مبتلا به بیماری های روانی خاص و مقاوم به درمان وجود ندارد. با این حال به بیماران هشدار داده می گردد که انتظار درمان معجزه آسا نداشته باشند.

ماسکر می گوید: من در خصوص تجربیات بد مردم و تجربه دوباره آسیب های روانی هنگام مصرف این مواد خوانده ام، بنابراین ما باید بسیار مراقب باشیم. فکر می کنم قبل از درمان باید به مصرف نماینده هشدار داده گردد که این یک عارضه جانبی بالقوه است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1402 بروزرسانی: 14 تیر 1402 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1591

به "درمان بیماری روانی با اکستازی و قارچ جادویی مجاز شد! ، چه بیمارانی می توانند از این داروها استفاده نمایند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان بیماری روانی با اکستازی و قارچ جادویی مجاز شد! ، چه بیمارانی می توانند از این داروها استفاده نمایند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید