خبرنگاران همراهی قوا برای حفظ تولید ضروری است

به گزارش بازی های فکری، اصفهان - خبرنگاران - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس به ضرورت همراهی مجلس، دولت و دستگاه قضایی در راستای حفظ فرایند تولید تاکید کرد و افزود: هیچ اقدام قضایی و اجرایی نباید مانع تولید شود.

خبرنگاران همراهی قوا برای حفظ تولید ضروری است

به گزارش خبرنگاران، حجت اله فیروزی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه صنعتی انتخاب (اسنوا) گفت: حتی اگر قرار است برخوردی صورت گیرد به گونه ای مدیریت شود که این برخورد با سرمایه گذار، موجب تعطیلی اصل کارخانه نشود.

وی با اشاره به برخی مسائل تولید کنندگان لوازم خانگی، ادامه داد: قاچاق کالا یکی از مسائل امروز است که در قانون رفع موانع تولید نیز در این خصوص اشاراتی وجود دارد اما در برخی شهرهای مرزی به خاطر مسائل معیشتی برخی استثنائات وجود دارد که امید مجلس با همکاری دولت جدید در این خصوص اشتغال این مناطق چاره اندیشی کنند تا شاهد مواردی چون کولبری و ته لنجی نباشیم.

وی با اشاره به ضرورت حفظ تولید داخل تاکید کرد: برای استفاده از ظرفیت های خارجی باید از 2 طریق استفاده از سرمایه گذاری یا فناوری بهره جست اما حرکت به سمت مصرف و خرید کالای خارجی قطعا اشتباه است و لذا لازم است مجلس با نظارت و دولت با برنامه ریزی مناسب در این خصوص اقدام اساسی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: در این خصوص شرکت های خارجی که در شرایط سخت مردم ما را تنها گذاشتند قطعا باید با نگاه تردید نگریسته شوند زیرا عملکرد آنها نشان داده است که قابل اتکا نیستند.

وی شرح داد: تکیه بر تولید داخلی یک اصل است و مجلس نیز در بحث قانونی در این زمینه به منظور حمایت از تولید کننده داخلی ورود پیدا خواهد کرد زیرا واردات باید مدیریت شده باشد و نباید به گونه ای عمل شود که مجموعه هایی که در کشور فعال شده اند با واردات کالای مشابه خلع سلاح کرد.

همچنین نایب رئیس کمیسیون صنایع و معاون مجلس در این بازدید به تنوع محصولات و کیفیت برخی شرکت های داخلی صناعت لوازم خانگی اشاره کرد و اظهار کرد: این شرکت ها ظرفیت صادرات دارند و چشم اندازی مناسب در حهت صنایع خانگی کشور هستند.

علی جدی ادامه داد: حرکت کشور باید به گونه ای باشد که تا زمانی که ظرفیت داخلی برای تولید هست اجازه ندهیم شرکت های خارجی ورود پیدا کنند.

وی اظهارداشت: گاهی در واردات دقت کافی نمی شود و در برخی موارد از طریق قاچاق، کالای خارجی وارد کشور می شود و به تولید ضربه می زند و گاهی در قانون خلاهایی وجود دارد.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معاون مجلس با بیان اینکه رتبه دوم قاچاق کالا در کشور متعلق به لوازم خانگی است، گفت: بسیاری از این قاچاق ها از مبادی رسمی وارد می شود و لذا باید در این زمینه یک اراده جدی شکل گیرد.

وی اضافه کرد: زمانی مطرح می شد که صنعت لوازم خانگی تنها مونتاژ است ولی امروز در برخی لوازم و80 - 90 درصد، قطعات داخلی است و دیگر دلیلی ندارد که واردات را آزاد بگذاریم.

جدی ادامه داد: با رایزنی با تولید کنندگان مسائل آنها احصا و در بحث قوانین و در بحث مبارزه با قاچاق با مشورت با تولید کنندگان، متولیان امر دعوت خواهند شد و در حوزه قانون قاچاق کالا مجلس قطعا برای اجرای آن ورود پیدا خواهد کرد به ویژه اینکه این صنعت خوب تولید داخل سهم بابایی در سبد خانواده دارد.

همچنین عضو دیگر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: گام های بزرگ شرکت های داخلی در تولید محصولات متنوع و با کیفیت، عزم مجلس را برای حمایت بیشتر از آنها افزایش می دهد.

علیرضا سلیمی اظهار کرد: مجلس در خصوص افزایش تولید چند اقدام اساسی از جمله کاهش 20 درصدی مالیات تولید کنندگان در بودجه سال جاری، مبارزه با بروکراسی اداری و کاهش راستا دریافت مجوزها و مصمم بودن در اجرای بسیاری از قوانین از جمله قانون رفع موانع تولید، قانون تسهیل فضای کسب و کار و قانون مبارزه با قاچاق و استاندار را دنبال می کند.

وی با اشاره به معطل ماندن برخی قوانین از حمله قانون استاندارد، ادامه داد: سال گذشته قانون خوبی در خصوص استاندارد در مجلس به تصویب رسید ولی در برخی موارد سلیقه ای عمل می شود و گاهی الزامات قانونی آن نادیده گرفته می شود که باعث کاهش کیفیت می شود.

سلیمی تاکید کرد: افزایش استاندارد، افزایش کیفیت را به دنبال دارد و قانون استاندارد اگر چه نواقصی دارو ولی اجرای همین قانون بطور قطع در ارتقای کیفیت موثر خواهد بود زیرا امروز صاحبان برخی از صنایع از جمله صنعت لوازم خانگی از ما سخت گیری بیشتر در نولفه های استاندارد است.

به گزارش خبرنگاران، گروه صنعتی انتخاب با داشتن 6 کارخانه تولیدی، بزرگترین مجموعه سازنده لوازم خانگی کشور و برخوردار از برندهایی نظیر اسنوا بعنوان برند ملی لوازم خانگی، در شهرک صنعتی مورچه خورت در 45 کیلومتری شمال اصفهان قرار گرفته است.

اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت، بیش از 9 هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه 221 هزار میلیارد ریال و اشتغال 263 هزار نفر، حدود 840 معدن در حال بهره برداری با سرمایه بیش از 10 هزار میلیارد ریال و حدود 180 هزار واحد صنفی، صنعتی ترین استان کشور محسوب می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 902

به "خبرنگاران همراهی قوا برای حفظ تولید ضروری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران همراهی قوا برای حفظ تولید ضروری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید