معرفی فهرست برترین روغن آرگان دنیا و ایران

به گزارش بازی های فکری، کمتر کسی فکر می کرد که روغن دانه میوه یک درخت در جنوب غربی مراکش، تبدیل به یکی از مهم ترین مواد اولیه در صنعت آرایشی و بهداشتی گردد. درختی که حدود 200 سال عمر می نماید و اولین میوه اش را در 30 سالگی به بار می آورد. این شرح مختصری از آرگان است. این روزها بیشتر مردم از اهمیت روغن آرگان به خوبی مطلع اند؛ اما مسئله ای وجود دارد: برترین روغن آرگان چیست؟

معرفی فهرست برترین روغن آرگان دنیا و ایران

از کجا می توان آن را تهیه کرد؟ چطور می توانیم یک روغن آرگان باکیفیت را تشخیص دهیم؟ این ها سوالاتی ست که پاسخش را در این بلاگ خبرنگاران خواهید خواند. پس با ما همراه باشید.

راهنمای شناخت روغن آرگان اصل مراکش

زمانی که محصولی به محبوبیت می رسد، همیشه شرکت ها و افرادی هستند که با عرضه محصولی مشابه و طبیعتا فیک، از این محبوبیت سود می برند. روغن آرگان فواید زیادی دارد؛ اما تنها در صورتی اثرات مثبتش را خواهید دید که اصل باشد. پیش از آن که به معرفی برترین روغن آرگان بپردازیم، می خواهیم به شما بگوییم که چطور می توانید روغن آرگان اصل را از فیک تشخیص دهید.

به فهرست مواد تشکیل دهنده دقت کنید

زمانی که محصولی را از شرکت معتبری تهیه می کنید، توضیحاتی روی پشت محصول یا جعبه بسته بندی خواهید دید. در این توضیحات، موارد متفاوتی مانند توضیحات شرکت، شیوه استفاده، استاندارد ها و مواد تشکیل دهنده محصول نوشته شده است. اگر مواد تشکیل دهند روغن آرگانی که ادعای 100 درصد اصل بودن را دارد، یک فهرست بلندبالا را شامل می گردد، می توانید از همان ابتدای کار، خرید این محصول را کنسل کنید.

حواستان به قیمت محصول باشد

اجازه دهید که از همان ابتدا یک شفاف سازی نه چندان خوشایند داشته باشیم. روغن آرگان اصل، ارزان نیست! شما می توانید طلا یا الماس را با قیمت پایین تهیه کنید؟ چرا راه دور می رویم؛ خرید آجیل عید را به خاطر بیاورید.

چند دانه پسته که محصول کشور خودمان است، اصلا بهای ارزانی ندارد. حالا شما تصور کنید که روغن هسته میوه ای که درخت آن در نواحی خاصی رشد می نماید، چقدر می تواند ارزش داشته باشد. اگر به سراغ خرید برترین روغن آرگان رفتید، حتما به قیمت آن هم توجه داشته باشید. پس اگر قیمت آن کم یا هم تراز با روغن هایی همانند نارگیل یا بادام بود، از خرید آن صرف نظر کنید.

رایحه به شما همه چیز را می گوید

رایحه برترین روغن آرگان، آن هم از نوع کاملا اصل، یک رایحه منحصر به فرد، آجیلی و خام است. زمانی که روغن آرگان را به پوست یا موی خود می زنید، تقریبا به سرعت جذب می گردد و دیگر عطر آن را حس نخواهید کرد. حالا دو حالت دیگر ممکن است:

  • اولین حالت آن است که روغن آرگان رایحه عطر مانندی داشته باشد و تا چند روز روی موهای شما بماند. طبیعتا به این محصول، فرآورده های عطری اضافه شده است و کاملا خالص نیست. این که این مواد افزودنی، اثرات جانبی داشته باشند یا خیر، باید جداگانه و از همان جدول ترکیبات آنالیز گردد.
  • دومین حالت، بدون بو بودن روغن آرگان است. اگر روغنی که تهیه کردید، مطلقا هیچ رایحه ای ندارد، احتمالا به طور مدوام بو داده شده است؛ در این شرایط خواص درمانی و ترمیم نمایندگی آن از بین رفته است. البته محتمل است آن را رقیق نموده باشند یا کلا تقلبی باشد، که خب تکلیف معلوم است.

رنگ رخساره خبر می دهد از سر ضمیر

همیشه رنگ محصولات، خصوصا محصولاتی که از دل طبیعت گرفته شده اند، یک راه حل خوب برای سنجش کیفیت آن هاست. رنگ روغن آرگان آرایشی و بهداشتی باید زرد روشن مات باشد؛ در حالی که نوع آشپزی آن متمایل به قهوه ای ست. اگر رنگ روغن آرگانی که در دست دارید بسیار درخشان و طلایی ست، امکان دارد که فیلترشده باشد. بعلاوه حالت های دیگری همانند ترکیب شدن با دیگر روغن ها و غیر اصل بودن آن هم برقرار است.

از بافت آن غافل نشوید

یکی از تفاوت های اصلی برترین روغن آرگان با دیگر روغن ها در این است که سریعا جذب پوست و مو می گردد. زمانی که از روغن هایی همانند بادام و نارگیل برای موی خود استفاده می کنید، حالت چربی آن از بین نمی رود. این موضوع در خصوص روغن آرگان صادق نیست. این روغن آن قدر صاف و ابریشمی ست که سریعا جذب می گردد و اثری از چربی در پوست یا موی شما باقی نمی ماند.

فهرست برترین برند های روغن آرگان مو

همان طور که از ابتدا قول داده بودیم، در این بخش می خواهیم فهرست برترین روغن آرگان مو را به شما معرفی کنیم. هرکدام توضیحات مختصری دارند تا بیشتر با آن ها آشنا شوید و مقایسه کنید. توجه داشته باشید که این فهرست ترتیبی ندارد.

1 - برترین روغن آرگان برای انواع مو؛ برند Arvazallia

اگر شما هم آرزوی موهایی ابریشمی دارید، اما نمی خواهید هزینه های سنگینی مانند احیا و کراتینه را متحمل شوید، این گزینه کاملا مناسب شماست. روغن آرگان برند Arvazallia به سرعت موهای شما را متحول می نماید. تخصص این روغن آرگان، ترمیم موهای آسیب دیده، شنماینده و ضعیف است. رطوبت پوست سر و موهای شما را حفظ می نماید و مانع دهیدراته شدن آن می گردد.

ویژگی های مثبت:

  • مناسب برای انواع مو
  • دارای فرمولاسیونی خاص برای افزایش خاصیت ترمیم مو
  • تقویت رشد طبیعی مو

ویژگی های منفی:

  • رایحه قوی
  • بسته بندی نسبتا ضعیف

2 - برند ArtNaturals

یکی از دغدغه های همیشگی که افراد با محصولات آرایشی و بهداشتی دارند این است که بعد از ساعت ها گشتن و پیدا کردن یک محصول مناسب، متوجه می شوند که با پوست یا موی آن ها سازگار نیست. این بار لازم نیست که نگران این موضوع باشید.

روغن آرگان برند ArtNaturals، مناسب انواع مو است. نکته جالب توجهی که دارد این است که تنها حاوی روغن آرگان نیست. ترکیبات مفید دیگری هم اضافه شده است تا دست دردست هم دهند، معجزه نمایند و در فهرست برترین روغن آرگان قرار گیرند.

ArtNaturals Argan Oil Conditioner سرشار از روغن آرگان، آلوئه ورا و عصاره اکیناسه است. این محصول به علت توانایی هایش برای یاری به ترمیم، تقویت و رشد مو، به خوبی در قلب مصرف نمایندگانش جا گرفته است. این نرم نماینده ملایم اما قدرتمند چربی های اضافی را از بین می برد و درخششی زیبا به موهای شما می بخشد. همین لطافت است که این محصول را در زیرگروه برترین مارک روغن آرگان خارجی قرار داده است.

ویژگی های مثبت:

  • بدون سولفات و پارابن
  • وگان
  • حالت دهنده و مرطوب نماینده عمیق

ویژگی های منفی:

  • غلظت بیشتر نسبت به محصولات مشابه

3 - برند Agadir

از خوبی این برند همین را بگوییم که در سایت آمازون از 5 ستاره، 4.5 ستاره را به خودش اختصاص داده است. این محصول، همان چیزی ست که برای تحقق رویای گیسوان پرپشت و شاداب نیاز دارید. روغن آرگان Agadir، نه تنها موهای شما را هیدراته می نماید و حالت می دهد، بلکه وز و موخوره را هم از بین می برد. زمان خشک شدن مو را هم تا 40 درصد کاهش می دهد. در واقع یک نمونه کامل برای جایگاه برترین روغن آرگان است.

ویژگی های مثبت:

  • بدون الکل
  • چرب نکردن مو
  • مناسب برای انواع مو

ویژگی های منفی:

  • قیمت زیاد آن نسبت به محصولات مشابه

4 - برند OGX

چهارمین محصولی که در فهرست برترین روغن آرگان قرار می گیرد، متعلق به برند OGX است. اصل روغن آرگان را باید از مراکش تهیه کرد. این محصول با برترین روغن آرگان جنوب غربی مراکش تهیه شده است. علاوه بر لطافت بخشیدن به مو و ترمیم آن، خارش و خشکی پوست سر را هم رفع می نماید. این محصول را می توان برترین برند روغن آرگان مو در ایران دانست.

ویژگی های مثبت:

  • مناسب برای انواع مو
  • جلوگیری از اشعه مضر خورشید
  • ارزان

ویژگی های منفی:

  • ممکن است برای افراد با پوست حساس، ایجاد التهاب کند.

5 - برند One N

می دانید که برای خرید برترین روغن آرگان، دقیقا باید در پی چه محصولی باشید؟ محصولی که مو را چرب نکند؛ با تغذیه مناسب مو باعث تقویت رشد آن گردد؛ برای انواع مو قابل استفاده باشد و گیسوان شما را پرپشت و درخشان کند. روغن آرگان برند One N تمامی این کارها را انجام می دهد و اگر بخواهیم ریزبینانه تر بگوییم، حتی اضافه کاری هم می نماید!

این محصول از موهای شما در برابر تمام آسیب های حاصل از مواد شیمیایی، گرمای بیش از حد حالت دهند های مو و سایر عوامل محیطی محافظت می نماید. اگر در پی برترین مارک روغن آرگان خارجی هستید، بدون شک این محصول یکی از برترین گزینه هایی ست که می توانید انتخاب کنید.

ویژگی های مثبت:

  • قابل استفاده برای موهای تحت درمان مواد شیمیایی
  • کنترل موخوره و وز مو
  • درخشش فوری

ویژگی های منفی:

  • قیمت بالای محصول

6 - Argan Oil Hair Treatment

اگر در پی نتایج سریع هستید و نمی توانید برای تماشا افسون زیبایی موهای خود صبر کنید، Argan Oil Hair Treatment را از فهرست برترین روغن آرگان، به شما معرفی می کنیم. تنها کافی ست که یک هفته صبر کنید و از تماشا قدرت عمل این محصول شگفت زده شوید. آبرسانی قوی، ترمیم موهای شنماینده و احیای آن ها از اثرات این محصول است.

ویژگی های مثبت:

  • ضد وز قوی
  • ایجاد درخشش در مو
  • صاف ترکردن مو

ویژگی های منفی:

  • نامناسب برای بچه ها
  • غلظت زیاد

7 - برند Earth Essence

اگر در پی آن هستید که محصولات مراقبتی پوست و موی شما تا جای ممکن طبیعی و عاری از مواد شیمیایی باشند، به شما محصول برند Earth Essence را پیشنهاد می کنیم. فرمول ملایم و ارگانیک آن نه تنها لطاف و درخشش موی شما را تضمین می نماید، بلکه تاربه تار موی شما را حالت می دهد.

از آن جایی که بدون سیلیکون است، سریع جذب می گردد. برای حفظ کیفیت روغن، آن را در یک بطری شیشه ای کهربایی بسته بندی می نمایند. شما می توانید چشمان خود را ببندید و به این روغن آرگان مراکشی اعتماد کنید؛ زیرا در آمریکا با استانداردهای کیفی سختگیرانه فرموله و بسته بندی شده است. تمامی این ویژگی ها موجب شده است که این محصول را به عنوان یک گزینه عالی برای برترین مارک روغن آرگان خارجی انتخاب کنیم.

ویژگی های مثبت:

  • بدون بو
  • دارای فرمولاسیون کاملا ارگانیک
  • محافظ قوی در برابر اشعه مضر خورشید

8 - روغن مو کامان مدل Booster

هشتمین محصولی که در فهرست برترین روغن آرگان قرار گرفته است، متعلق به یک برند ایرانی است. البته این را در نظر داشته باشید که روغن آرگان خالص نیست و با روغن هایی همانند نارگیل و بادام ترکیب شده است. این محصول کامان، علاوه بر آن که ساقه مو را تقویت و رطوبت مو را تامین می نماید، باعث درخشش موی شما می گردد و از موخوره جلوگیری می نماید. ویژگی مثبت دیگر آن هم، قیمت نسبتا مناسب آن در بازار است.

9 - روغن مو برند مورنیگا

همان طور که پیش تر نوشتیم، روغن آرگان خالص بسیار گران است. از طرفی شرکت های متفاوت کوشش می نمایند تا محصولات مراقبتی خود را با بیشترین اثربخشی فراوری نمایند. این دو موضوع باعث شده است که بیشتر روغن های آرگان موجود در بازار، با دیگر روغن ها ترکیب شوند.

شرکت مورینگا، چند روغن گیاهی بسیار مفید مانند روغن آرگان، مورینگا، هسته انگور، دانه جوجوبا و آفتاب گردان را با ویتامین های مهم E و A غنی نموده است تا یک محصول عالی برای موهای شما بسازد.

این محصول، رطوبت و درخشش موهای شما را تامین می نماید. مانند یک سد دفاعی قوی در برابر اشعه مضر خورشسید قرار می گیرد تا آسیبی به تارهای باارزش شما وارد نگردد. خاصیت ترمیم نمایندگی دارد و می توانید آن را بر پوست سر خود هم بهره ببرید. به نظر شما، شایسته نیست که این محصول را در گروه برترین برند روغن آرگان مو در ایران قرار دهیم؟

محصولات مراقبتی مو حاوی روغن آرگان

پس از آن که تاثیرات بسیار مثبت روغن آرگان بر مو به تائید رسید و محبوبیت آن در میان مردم افزایش پیدا کرد، شرکت های بهداشتی و مراقبتی پوست و مو، از این روغن به عنوان یکی از مواد اولیه محصولات خود استفاده کردند.

اگر دسترسی به برترین روغن آرگان اصل ندارید یا هزینه آن برای شما بسیار زیاد است، می توانید از این محصولات که حاوی روغن آرگان هستند بهره ببرید و از اثرات مثبت آن بهره مند شوید. در ادامه فهرستی از این محصولات را خواهید خواند.

1 - سرم موی روغن آرگان PANTENE

سرم موی پنتن، از برترین روغن آرگان تهیه شده است. در توضیحات این محصول نوشته شده است که ترکیب خالصی از روغن آرگان مراکشی و پروویتامین است؛ به همین علت می تواند برای تغذیه و تقویت ساقه مو مناسب باشد.

خشکی مو را رفع می نماید و باعث ترمیم انواع مسائلی می گردد که از مواد شیمیایی، اشعه خورشید و حرارت بالا برای موهای شما ایجاد شده است. با کمی چشم پوشی از سرم بودن این محصول، می توانیم آن را در فهرست برترین برند روغن آرگان مو در ایران قرار دهیم.

2 - ماسک مو حاوی آرگان بوتانیس

ماسک مو عملکردی مانند قرص های مکمل دارد. به صورت فشرده، مواد مغذی مو را تامین می نماید و جانی دوباره به آن می بخشد. بعضی از ماسک های مو نیاز به آبکشی دارند و بعضی دیگر، بدون آبکشی هم قابل استفاده هستند.

این محصول از برند بوتانیس، از دسته اول و برای موهای خشک مناسب است. از ایجاد موخوره جلوگیری می نماید و با ترمیم مو، جلوه ای تازه به آن می بخشد. به نسبت حجم 400 میلی لیتری، قیمت مناسبی دارد و تا چند ماه می توانید از آن بهره ببرید.

3 - ماسک مو حاوی آرگان و جوانه گندم هرباسنس آردن

این محصول هرباسنس آردن، مستقیما برای درمان آمده است. با مواد مغذی خود، اختصاصا برای موهای آسیب دیده و شنماینده فراوری شده است. روغن آرگان به همراه روغن جوانه گندم موجود در آن، به داخل کوتیکول مو نفوذ می نمایند و علاوه بر تامین رطوبت، اقدامات ترمیمی خود را انجام می دهند. قیمت آن هم کاملا مالی و مناسب است.

4 - سرم مو حاوی آرگان برند استم

سرم مو ها همیشه یکی از برترین گزینه ها برای بهبود حال مو هستند. چند قطره از سرم مو استم کافی ست تا موی شما در برترین شرایط خودش قرار بگیرد. مزیت این سرم مو در ترکیبات آن است. برترین روغن آرگان و کراتین در یک محصول قرار گرفته اند تا موی شما را به یک اثر هنری تبدیل نمایند. ترمیم، آب رسانی، تقویت، حفظ طراوت، جلوگیری از موخوره و نرم نمایندگی، تنها بخشی از مزیت های این محصول است.

5 - سرم مو حاوی روغن آرگان برند ویتروس

احتمالا این نام برای شما کمی ناآشناست؛ اما به شما اطمینان می دهیم که کاملا با آن آشنایی دارید. ویتروس عضو جدیدی از خانواد بزرگ و باسابقه برند گلرنگ است. این برند در لاین محصولات مراقبت موی خود، سرم موی حاوی برترین روغن آرگان را فراوری و عرضه نموده است.

در کنار روغن آرگان، از عصاره سبوس برنج هم استفاده نموده است تا اثرگذاری آن را چند برابر کند. این سرم، موهای آسیب دیده را بازسازی می نماید و خشکی آن را کاهش می دهد؛ تغذیه نماینده مو است و لطافت ابریشم مانندی به آن می دهد. این سرم برای انواع مو مناسب است.

روغن آرگان اصل را از کجا بخریم؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که چندین راه دارید. اول آن که به مراکز معتبر و تخصصی روغن آرگان مراجعه کنید. با کمی تحقیق و پرس وجو از افراد قابل اطمینان مانند متخصصین پوست و زیبایی و مشاوران، می توانید آن ها را پیدا کنید.

راه دوم، تهیه از برندهای نام آشنایی ست که محصولات مراقبتی پوست و مو فراوری می نمایند. بعضی از این برند ها، واردنماینده یا فراوری نماینده روغن آرگان هستند که می توانید با مراجعه به فروشگاه های معتبر یا داروخانه، این محصولات را تهیه کنید.

راه سوم هم این است که خودتان متخصص شناسایی شوید و برترین روغن آرگان را تشخیص دهید. اگر به نکاتی که در ابتدای بلاگ نوشتیم توجه کنید، به راحتی می توانید محصول مناسب خود را تهیه کنید.

جمع بندی از آن چه گفتیم

ما در این بلاگ، به راه های شناسایی و معرفی برترین مارک روغن آرگان خارجی و ایرانی اشاره کردیم. در کنار آن از محصولاتی نوشتیم که حاوی آرگان هستند و می توانند به سلامت موی شما بسیار یاری نمایند. طبیعت همیشه برترین گزینه ها را در اختیار ما می گذارد؛ پس می توانید به آن اطمینان کنید.

کوشش کردیم تا فهرستی از برترین روغن آرگان همراه با توضیحات کاملی را آماده کنیم تا کمی از دغدغه انتخاب محصول شما کاسته گردد. اگر هم به محصولاتی که حاوی روغن آرگان هستند مانند شامپو، ماسک و سرم مو نیاز داشتید، خبرنگاران در کنار شماست تا با تخفیف خوب، برترین کیفیت را تقدیم حضور شما کند. تا حالا تجربه استفاده از محصولات آرگان را داشته اید؟ کدام مسائل، موهای شما را بی جان و خسته نموده است؟ حتما برای ما بنویسید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1511

به "معرفی فهرست برترین روغن آرگان دنیا و ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی فهرست برترین روغن آرگان دنیا و ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید