پکیج محصولات IVF و استارتر کالچر ماست در پارک فناوری پردیس رونمایی شد

به گزارش بازی های فکری، اولین پکیج ایرانیِ محصولات IVF فراوری یک شرکت دانش بنیان و اولین خط فراوری استارتر لبنی با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور در پارک فناوری پردیس افتتاح شد.

پکیج محصولات IVF و استارتر کالچر ماست در پارک فناوری پردیس رونمایی شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، صبح امروز طی مراسمی باحضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس، 30 محصول شرکت دانش بنیان راون سازه در زمینه درمان ناباروری و همچنین اولین خط فراوری استارتر کالچر های ماست متعلق به شرکت زیست تخمیر رونمایی شد. در این برنامه که امیرعلی حمیدیه دبیر ستاد توسعه علوم وفناوری های سلول های بنیادی، مصطفی قانعی دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا و سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو نیز حضور داشتند، فب لب الکترونیک ستاد نانو نیز افتتاح گشت.

بسته محصولات IVF فراوری شده در پارک، وارد بازار مصرف شد

در ابتدای برنامه امروز، سورنا ستاری و دیگر مدعوین طی بازدیدی که از شرکت راون سازه داشتند، از محصولات جدید این شرکت رونمایی کردند. شرکت راون سازه به عنوان عضو پارک فناوری پردیس، از سال 1388 فعالیت خود را در زمینه ساخت تجهیزات پزشکی شروع نموده است. اولین بسته محصولات IVF برای درمان ناباوری، فراوری این شرکت است که امروز پس از رونمایی وارد بازار شد.

بومی سازی دانش فراوری این مواد علاوه بر قطع وابستگی به خارج و صرفه جویی ارزی، امکان صادرات آن به کشور های منطقه و همسایگان ایران و ارز آوری بالای آن، موجب شد ایران در جمع 6 کشور فراوری کننده این تجهیزات قرار گیرد.

خودکفایی در فراوری استارتر لبنیات

بخش بعدی مراسم امروز، بازدید معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و همراهان او از شرکت زیست تخمیر بود. طی این ملاقات، از محصول جدید این شرکت استارتر کالچر ماست رونمایی شد. شرکت زیست تخمیر اولین شرکت دانش بنیان در زمینه فراوری محصولات دارویی و مکمل های پروبیوتیک است که از سال 1388 فعالیت خود را شروع نموده است.

استارتر کالچر ماست فراوری شده در شرکت زیست تخمیر، از باکتری های فراوری کننده اسید لاکتیک بومی در ایران، فراوری شده که در صنایع لبنی برای فراوری با کیفیت ترین انواع ماست و نوشیدنی های تخمیری مورد استفاده قرار می گیرد.

شرکت زیست تخمیر برای اولین بار در کشور اقدام به فراوری استارتر کالچر ماست نموده است، اقدامی که مورد استقبال معاونت علم و فناوری معاونت علمی و فناوری قرار گرفته است و به کشور در راستا بی نیازی از واردات و خروج ارز کمتر یاری می نماید.

اکوسیستم بیوتکنولوژی در حال شکل گیری است

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در این مراسم رونمایی، ضمن حمایت از فراوریکنندگان محصولات جدید در حوزه بیوتکنولوژی اعلام کرد: ما تا امروز با وجود کارخانه های پیشرفته ای که داریم به بخش تکنولوژیک فراوری لبنیات وارد نشده ایم و گلوگاه هایی در این صنعت داریم که زمان تحریم خود را نشان خواهند داد.

ستاری ادامه داد: ایران در حوزه استارتر ها یک فرهنگ غنی 6 هزار ساله دارد. هر منطقه در کشور لبنیات و استارتر سنتی خود را فراوری می نماید. اما باید کوشش کنیم که نوآوری را نیز به صنعت فراوری لبنیات تزریق کنیم تا در کنار آن بتوانیم از بانکی غنی برای توسعه صنعت و اشتغال زایی استفاده کنیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در خاتمهی سخنان خود ضمن اظهار امیدواری برای گسترش فعالیت شرکت های حوزه پروبیوتیک، اعلام کرد: حوزه بیوتکنولوژی در کشور محروم واقع شده، جای کار فراوان و بازار عظیمی در داخل کشور دارد. اکوسیستم جدید بیوتکنولوژی در حال شکل گیری است که تا امروز مخفی بوده است و در ادامه راستا شرکت های بزرگی از شرکت زیست تخمیر الگو خواهند گرفت.

دهه آینده دهه پروبیوتیک ها خواهد بود

مصطفی قانعی دبیر کمیته علمی ستاد مبارزه با کرونا در مراسم رونمایی از محصولات جدید شرکت زیست تخمیر ضمن بیان این نکته که تمام مدیریت بدن به دست باکتری ها انجام می گردد، گفت: امروز کشوری در تامین سلامت مردمش پیروز خواهدبود که باکتری های حاضر در بدن افراد را شناسایی کند، تصمیم بگیرد این باکتری ها را به چه سمتی مدیریت کند و از این طریق سلامت افراد را تضمین کند.

وی اضافه کرد: دهه آینده دهه پروبیوتیک ها خواهد بود که سلامت به وسیله سلامت باکتری های روده محقق خواهد شد و سلامت باکتری روده با مدیریت پروبیوتیک ها از جمله ماست و استارتر ها اتفاق خواهد افتاد.

افتتاح فب ملی میکرو نانو الکترونیک با تجهیزات ساخت ایران

در خاتمهی این مراسم، فب میکرو نانو الکترونیک ستاد نانو با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و دیگر مدعوین افتتاح شد.

سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در این مراسم افتتاحیه، ضمن بیان اینکه ما در کشور علیرغم وجود ظرفیت دانشگاهی بالا، زیرساخت مناسبی در رابطه با حوزه الکترونیک نداریم، توضیح داد: در راستای حل این چالش، فب با سرمایه گذاری صندوق توسعه فناوری نانو و حمایت و پشتیبانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ساخته شد. در این زمینه صندوق شکوفایی نوآوری هم یاری های فوق العاده شایانی برای تحقق طرح انجام داد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه ما توانستیم این فب را با تمام تجهیزات فراوری شده در داخل کشور و بیش از 30 دستگاه تخصصی و با توانمندی متخصصین کشور و شرکت های دانش بنیان بسازیم.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری نانو در رابطه با کارکرد های فب الکترونیک افتتاح شده اعلام کرد: فب مکانی است که می توان در آن نمونه های اولیه را مبتنی بر طراحی های الکترونیک در رابطه با آی سی ها، مدار های مجتمع و سایر قطعات میکرو و نانو الکترونیک فراوری کرد. همچنین به صورت نیمه صنعتی قابلیت فراوری قطعات میکرو نانو الکترونیک در تیراژ نسبتاً متوسط در فب وجود دارد.

سرکار در خاتمه ضمن اشاره به اینکه این مرکز با توان داخلی ایجاد شده، توضیح داد که فب الکترونیک در سال 1404 قادر به فراوری دستگاه ها و تجهیزاتی خواهد شد که واردات آن ها از کشور های خارجی ضررورتی نداشته و از این رو در آینده، کشور در بعضی از زمینه ها به خودکفایی خواهد رسید.

این فب می تواند مورد استفاده عموم متخصصان و پژوهشگران در زمینه های مرتبط باشد و پارک فناوری پردیس را به هاب مورد رجوع متخصصان این حوزه تبدیل کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 710

به "پکیج محصولات IVF و استارتر کالچر ماست در پارک فناوری پردیس رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکیج محصولات IVF و استارتر کالچر ماست در پارک فناوری پردیس رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید