جزئیاتی از 15 سال فعالیت مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ، از رشد واحد های فناور تا سطح بندی موثر

به گزارش بازی های فکری، مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی که از سال 1385 درحال فعالیت هستند، با اقداماتی موثر طی سال های اخیر با رشد و عملکردی چشمگیر روبرو شدند.

جزئیاتی از 15 سال فعالیت مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ، از رشد واحد های فناور تا سطح بندی موثر

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، براساس گزارشی که معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار خبرنگاران قرار داده است، مقایسه عملکرد مراکز رشد دانشگاه آزاد از سال 1385 تا سال 1399 نشان می دهد که در طی 15 سال فعالیت این مراکز به طور چشمگیری رشد داشته است.

مطابق جداول و نمودار های منتشر شده مجموع تعداد هسته ها / واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد در سال 1385، 12 مورد بوده و سال به سال با افزایش این تعداد به 981 مورد در سال 99 رسیده است. یعنی عوامل موثر به کار گرفته شده برای رشد واحد ها باعث شده تا مراکز رشد دانشگاه آزاد در سال 1399 با مجموع 981 هسته / واحد فناور و شرکت دانش بنیان روبه رو شود و رشد چندبرابری را تجربه کند.

مطابق اعلام دانشگاه آزاد اسلامی در این فرایند عواملی موثر بودند که از جمله آن ها می توان به بهبود ساختار و زیرساخت های مراکز رشد دانشگاه؛ برنامه های توانمندسازی مدیران مراکز رشد؛ برنامه ریزی و ایجاد هماهنگی در مراکز رشد از طریق ایجاد کمیته ها و شورای مراکز رشد؛ برنامه سطح بندی مراکز رشد و ایجاد انگیزه جهت کسب حمایت بیشتر اشاره کرد.

مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس شاخص های مختلفی سطح بندی شدند که این شاخص ها به فضاها، تعداد دوره های برگزارشده، تعداد هسته های واحد های فناور و شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد، تعداد محصولات تولیدشده، درآمد ها و هزینه های مرکز رشد بستگی دارند. درحقیقت مراکز رشد دانشگاه آزاد بر اساس مستندات ارسالی و بازدید های میدانی از طریق اداره کل کارآفرینی و مراکز رشد ارزیابی شده و پس از تأیید شورای سیاست گذرای و راهبری مراکز رشد سطح بندی شدند.

براساس نتایج ارزیابی ها، مراکز رشدی که امتیاز 600 به بالا را اخذ کرده اند پیروز به کسب سطح یک، شده اند. مراکز رشد سطح یک عبارت است از مرکز رشد واحد اصفهان، قزوین، مرکز رشد گیاهان دارویی واحد اصفهان، مشهد، اراک، تهران جنوب، اهواز، علوم و تحقیقات تهران و مرکز رشد واحد اردبیل.

مراکز رشدی که امتیاز 300 به بالا را اخذ کرده اند پیروز به کسب سطح 2 شده اند که عبارتند از مرکز رشد واحد رودهن، کرج، دورود، تهران شمال، زنجان، رشت، ساری، نجف آباد، سنندج، ایلام، سیرجان، دزفول، قائم شهر، زاهدان، بجنورد و مرکز رشد واحد قوچان.

همچنین مراکز رشدی که کمتر از 300 امتیاز را کسب کرده اند در سطح سه، قرار گرفتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 15 خرداد 1401 بروزرسانی: 15 خرداد 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1381

به "جزئیاتی از 15 سال فعالیت مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ، از رشد واحد های فناور تا سطح بندی موثر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیاتی از 15 سال فعالیت مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی ، از رشد واحد های فناور تا سطح بندی موثر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید