توسعه بازی های رایانه ای ساخت داخل هم پای صنعت جهانی
به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، حبیب داستانی بنیسی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان فعال در حوزه بازی های رایانه ای، با اشاره به توسعه بازی های رایانه ای هم تراز با استانداردهای جهانی عنوان نمود: نخستین شرکت دانش بنیان ثبت شده در زمینه بازی های دیجیتالی در کشور هستیم که با هدف فرهنگ سازی مفاهیم اسلامی و ایرانی به وسیله بازی های دیجیتالی، به فراوری و انتشار بازی های رایانه ای، اندرویدی و صوتی مختلفی پرداخته ایم.
این فعال حوزه فناوری دیجیتال، به فراوریات شرکت اشاره نمود و اضافه کرد: از جمله این بازی ها می توان به مجموعه بازی های عملیات انهدام و سفر جنجالی اشاره نمود که تا به امروز بازی های رایانه ای عملیات انهدام 2: نبرد خرمشهر، عملیات انهدام 3: نفس گیرترین نبرد و سفر جنجالی به عنوان محصولات دانش بنیان شناخته شده اند.
وی اضافه کرد: از ویژگی های بازی های فراوری شده این مجموعه می توان به جذابیت های تصویری، صوتی، محتوایی، گیم پلی و دیگر ویژگی های جذابیت افزا نزدیک به بازی های خوب جهانی اشاره نمود که ده ها گام از نسخۀ قبلی این مجموعه پیشرفته تر، مهیّج تر و زیباتر هستند.
مدیرعامل این شرکت، با اشاره به اولویت بخشی 3 حوزۀ تفریح، آموزش و فرهنگ سازی در ساخت این محصولات، مطرح نمود: مخاطبان این محصولات، عموم مردم و به ویژه علاقه مندان به بازی های دیجیتالی و علاقه مندان به موضوعات خاص آن بازی ها هستند.
داستانی، وجه تمایز محصولات شرکت نسبت به محصولات مشابه خارجی را در نوع محتوا و عمق محتوایی آثار دانست و اضافه کرد: بومی بودن آن برای ایران و کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی و بعلاوه پایین تربودن قیمت را می توان از ویژگی های فراوریات این شرکت دانست. علاوه بر این، بالاتربودن کیفیت، عمق فنی و پشتیبانی مستمر از کاربران محصولات از دیگر مزایای فراوریات ما به شمار می رود.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، با اشاره به بازار درخور توجه بازی های رایانه ای و محصولات دیجیتال، مطرح نمود: بر اساس آمار رسمی بنیاد ملّی بازی های رایانه ای، مجموع هزینه کرد بازی بازان ایرانی برای سخت افزار و نرم افزار بازی های دیجیتال در سال 1400، بیش از 19.000 میلیارد تومان بوده است. بازار بزرگی که می تواند به مرور در اختیار بازی سازان بومی نیز قرار گیرد.
این فعال فناور، از اندازه اشتغال ایجاد شده در پروژه های شرکت گفت و ادامه داد: هر چند که تعداد اشتغال ایجادشده برای هر یک از محصولات شرکت متفاوت هستند؛ امّا می توان افراد اشتغال یافته را به دو دستۀ ستادی و پروژه ای تقسیم بندی کرد. بعلاوه افرادی که اشتغال آن ها به صورت پروژه ای، بعضی به صورت حضوری و بعضی به صورت غیر حضوری در پروژه به ایفای نقش پرداخته اند. کم ترین تعداد افراد مشغول در یک پروژه، 5 نفر و بیش ترین تعداد افراد، 56 نفر بوده است.
داستانی، با اشاره به اقدامات زیر و پیاده سازی سازوکارهای ضروری برای توسعه بازی های دیجیتالی، مطرح نمود: فرهنگ سازی فراوری بازی های داخلی با محتوا برای مسئولین و مردم، همکاری در راه اندازی رشته های تخصّصی بازی های دیجیتالی در حوزه های علمیّه و دانشگاه ها و نیز راه اندازی سازوکارهای مناسب برای نشر بازی ها در کشورهای دیگر را می توان از مهم ترین اقدامات برای توسعه صنعت بازی های دیجیتال کشور دانست.
منبع: خبرگزاری مهر