برچسب سوزنی تشخیص مالاریا را ساده می نماید

به گزارش بازی های فکری، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، مالاریا همه ساله صدها هزار نفر را به کشتن می دهد و لذا آزمایش خون به وسیله تزریق سوزنی و نمونه گیری برای تشخیص سریع این بیماری اهمیت زیادی دارد. استفاده مکرر از سوزن برای آزمایش خون با درد و رنج زیادی همراه است و برای حل این مشکل یک برچسب مشابه با چسب های زخم فراوری شده که ریز سوزن های موجود بر روی آن دسترسی بدون درد به خون انسان را تسهیل می نمایند.

برچسب سوزنی تشخیص مالاریا را ساده می نماید

همچنین همین برچسب با آنالیز شاخص های کلیدی زیستی انسان معین می نماید آیا فرد به بیماری مالاریا مبتلا شده یا خیر. پیش از این برچسب های سوزنی مشابه برای تزریق آرام داروی سرطان به بدن، انتقال واکسن در قالب نانوذرات و غیره به کار گرفته شده بود.

این چسب زخم دارای 16 ریز سوزن است که به آرامی پوست را خراش می دهند ولی احساس درد در انسان ایجاد نمی نمایند. علت این است که پهنای هر یک از این سوزن ها 375 میکرون است و بر روی آنها نشانگرهای زیستی نصب شده که به سرعت وجود بیماری را معین می نمایند. فراوری هریک از این برچسب ها تنها یک دلار هزینه دارد و ارائه نتایج توسط آنها 20 دقیقه و به وسیله یک نوار متصل به برچسب انجام می گردد. قرمز شدن این نوار به معنای ابتلای فرد به مالاریا است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 آذر 1399 بروزرسانی: 12 آذر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 616

به "برچسب سوزنی تشخیص مالاریا را ساده می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برچسب سوزنی تشخیص مالاریا را ساده می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید