انگلیس ازسوی اتحادیه اروپا به تحریم تهدید شد

به گزارش بازی های فکری، رئیس شورای اروپا خاطرنشان کرد چنانچه انگلیس به تعهداتش درخصوص ایرلند شمالی پایبند نباشد حاکمیت قانون را نقض نموده است.

انگلیس ازسوی اتحادیه اروپا به تحریم تهدید شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش به نقل از ایندیپندنت، چارلز میشل، رئیس شورای اروپا در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست گروه هفت گفت اتحادیه اروپا از تمامی ابزار های خود برای دفاع از منافعش در برابر انگلیس استفاده خواهد نمود.

رئیس شورای اروپا قبل از ملاقات با بوریس جانسون گفت چنانچه انگلیس به توافقی که در خصوص ایرلند شمالی امضا نموده پایبند نباشد حاکمیت قانون را نقض نموده است.

روزنامه ایندیپندنت نوشت اظهارات رئیس شورای اروپا در حکم تهدید تلویحی انگلیس به استفاده از تحریم های تجاری، در رابطه با ایرلند شمالی است.

اورزولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا روز پنجشنبه از انگلیس خواست به مفاد پروتکل ایرلند شمالی عمل کند. او گفت: ما با انگلیس درباره اینکه این پروتکل تنها راهکار ممکن برای جلوگیری از استقرار مرز سخت در ایرلند شمالی است به توافق رسیدیم.

رئیس کمیسیون اروپا گفت: سال ها در این خصوص بحث نموده ایم و این راهکار را به اسم تنها راهکار ممکن یافته ایم. در این خصوص، معاهده ای حاصل شده که همان توافق برگزیت است. این توافق به امضای هر دو طرف رسیده و اکنون مهم است که آن را اجرا کنیم.

، رئیس جمهور آمریکا هم سه شنبه گذشته با هشدار درباره ایرلند شمالی به انگلیس، اعلام نمود بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور پیش از حضور در نشست گروه هفت باید تصمیمی جدی در خصوص ایرلند شمالی و حل وفصل اختلافات اتخاذ کند.

مقامات ایرلند شمالی پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اعلام نمودند می خواهند در این اتحادیه باقی بمانند و پس از دهه ها وابستگی به انگلیس حالا می خواهند مستقل از این کشور برای آینده خود تصمیم بگیرند. خواسته ای که تا به امروز مقامات انگلیس به ویژه بوریس جانسون با سنگ اندازی های مختلف مانع تحقق آن شده است. مردم ایرلند شمالی از دیرباز با دولت مرکزی در لندن اختلافات عمیقی داشته و خواستار استقلال بوده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 شهریور 1400 بروزرسانی: 5 شهریور 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1095

به "انگلیس ازسوی اتحادیه اروپا به تحریم تهدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس ازسوی اتحادیه اروپا به تحریم تهدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید