انتقاد کیهان از واردات کالا از امریکا

به گزارش بازی های فکری، کیهان در مطلبی با عنوان تهاجم اقتصادی به دشمن؛ چگونه؟ نوشت: آمریکایی ها طی چند دهه اخیر همواره از دلار به عنوان یکی از ابزار های مهم فشار به کشور های دنیا استفاده کرده و آن را به مانند یک غده سرطانی به دنیا تحمیل کرده اند.

انتقاد کیهان از واردات کالا از امریکا

چین، روسیه و حتی اروپایی ها هم تحت فشار های پنهان سلطه دلار هستند، زیرا از روی اجبار باید از شرایطی که آمریکا بر آن ها تحمیل می کند تبعیت کنند! با این وصف بسیاری از کشور های جهان، خواهان خلاصی از شر این غده سرطانی در اقتصادشان هستند.

کارشناسان یکی از راه چاره های حمله به این غده را انعقاد پیمان های پولی دو یا چندجانبه میان کشور های مختلف و نیز حضور در پیمان های منطقه ای مانند اکو، اتحادیه پایاپای آسیا، سازمان همکاری های اسلامی و اوراسیا و شانگ های می دانند

حذف دلار نمی تواند دفعتا در اقتصاد رخ دهد، زیرا سال ها پایه اقتصاد ما بر این مبنای اشتباه پایه گذاری شده و لذا نمی توان به یکباره از شر این غده خلاص شد، اما حرکت تدریجی به سمت این هدف ضرورتی انکارناپذیر است.

همچنین تجربه چندماه اخیر دولت سیزدهم در استفاده از گزینه تهاتر کالا با کشور های دوست نشان داد می توان با وجود حتی نوسانات شدید اقتصادی دلار را از چرخه مبادلات تجاری حذف کرد و اگر این حرکت با شدت و قدرت بیشتر ادامه یابد چه بسا بسیاری دیگر از کشور ها با همین اقدام از شر دلار خلاص شوند.

تحریم کالا های آمریکایی خصوصا کالا های مصرفی یکی دیگر از حملاتی است که می توان با همین شرایط فعلی اقتصاد آن را انجام داد. متاسفانه طی 10 ماهه سال جاری بیش از 80 میلیون دلار کالا به طور غیرمستقیم از آمریکا وارد ایران شده که حداقل بخشی از آن مصرفی است ازجمله واردات یک تن گوشی تلفن همراه که معلوم نیست با چه ضرورتی چنین کالای لوکسی وارد کشور می شود.

درهر صورت اگر تحریم کالای آمریکایی به جد دردستور کار دستگاه های اجرایی قرار گیرد می توان سایر کشور های دوست و هم پیمان را نیز به تدریج با این حرکت همراه کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 14 خرداد 1401 بروزرسانی: 14 خرداد 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1380

به "انتقاد کیهان از واردات کالا از امریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد کیهان از واردات کالا از امریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید