افزایش کیفیت مراقبت از سلامت دانش آموزان با مصوبه هیات وزیران

به گزارش بازی های فکری، تهران (پانا) - با پیگیری های وزیر آموزش و پرورش آیین نامه اجرایی قانون انتقال مراقبان سلامت مدارس در جهت افزایش کیفیت مراقبت از سلامت دانش آموزان اصلاح و مصوب شد.

افزایش کیفیت مراقبت از سلامت دانش آموزان با مصوبه هیات وزیران

با پیگیری های دکتر نوری وزیر آموزش و پرورش، هیات وزیران دولت با اصلاح آیین نامه اجرایی قانون انتقال مراقبین سلامت مدارس با پیشنهاد اصلاح نرم از 1 به 750 به 1 به 480 موافقت کرد. بر اساس این مصوبه هیات وزیران، مراقبین سلامت که پیش از این 30 ساعت در هفته خدمات بهداشتی لازم در هر ساعت را موظف بودند به 25 دانش آموز ارائه دهند، به جهت افزایش کیفیت ارائه خدمات به دانش آموزان در شرایط پاندمی کووید19 با تغییر نُرم ایجاد شده می توانند در هر ساعت خدمات بهداشتی را به 16دانش آموز ارائه دهند.

اعظم گودرزی سرپرست دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش با تایید این خبر گفت: اتفاق بسیار مهمی در این رابطه با کوشش وزیر محترم رقم خورده است و طبیعتا افزایش کیفیت مراقبت از سلامت دانش آموزان را در پی خواهد داشت. اگر چه که اکنون با توجه به کمبود نیروی مراقب سلامت مدارس همکاران فرهنگی علاقمند و داوطلب، نیز با گذراندن دوره های کوتاه مدت ضمن خدمت در حوزه سلامت می توانند بعنوان رابط سلامت در جهت ارتقای سلامت دانش آموزان فعالیت نمایند.

وی با اشاره به فراهم آمدن زمینه برای جذب نیروهای مراقب سلامت در پی مصوبه اخیر ادامه داد: جهت تامین نیروهای مراقب سلامت مدارس با توجه به ایجاد رشته بهداشت مدارس در مقطع کارشناسی در دانشگاه های علوم پزشکی در کوشش هستیم تا این رشته را در دانشگاه فرهنگیان راه اندازی نموده تا از این طریق و با جذب نیرو به وسیله ماده 28 کمبود نیروی مراقب سلامت در مدارس به طور کامل مرتفع گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 31 فروردین 1401 بروزرسانی: 31 فروردین 1401 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 1343

به "افزایش کیفیت مراقبت از سلامت دانش آموزان با مصوبه هیات وزیران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش کیفیت مراقبت از سلامت دانش آموزان با مصوبه هیات وزیران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید