افزایش چشمگیر میزان صادرات تسلیحات کوچک آلمان در سال 2019

به گزارش بازی های فکری، یک نشریه آلمانی از افزایش چشمگیر میزان صادرات تسلیحات کوچک آلمان در سال 2019 اطلاع داد.

افزایش چشمگیر میزان صادرات تسلیحات کوچک آلمان در سال 2019

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از نشریه دی سایت آلمان، با وجود محدودیت های جدید در نظرگرفته شده از طرف دولت آلمان، اما صدور مجوز صادرات تسلیحات کوچک این کشور سال گذشته به میزان قابل توجهی افزایش پیدا نموده است.

نشریه دی سایت آلمان این خبر را با استناد به پاسخ وزارت اقتصاد آلمان به یک درخواست فراکسیون حزب چپ در آلمان منتشر نموده است.

بر این اساس دولت فدرال آلمان در سال گذشته مجوز صادرات تسلیحات کوچک از جمله تپانچه، مسلسل و سلاح های مشابه به ارزش حدود 69.49 میلیون یورو را صادر نموده است که یک افزایش حدود 79 درصدی در مقایسه با سال قبل از آن را نشان می دهد و بیشترین میزان صادرات تسلیحات کوچک از سال 2013 است.

وزارت اقتصاد آلمان در عین حال اعلام نموده است، ممنوعیت صادرات تسلیحات کوچک تصویب شده در اواسط سال 2019 برای کشورهای ثالث خارج از اروپا و ناتو تقریبا کاملا اجرایی شده است.

مسئله صادرات تسلیحات سلاح های کوچک بخصوص در آلمان مسئله ای بحث برانگیز است چرا که هر ساله هزاران نفر به وسیله این گونه تسلیحات نه تنها در جنگ ها بلکه در درگیری های شهروندی کشته می شوند.

بر اساس پاسخ وزارت اقتصاد آلمان سال گذشته مهم ترین کشورهای خریدار تسلیحات کوچک آلمانی نروژ (22.1 میلیون یورو)، انگلیس (12.1 میلیون یورو)، لیتوانی (10.1 میلیون یورو) فرانسه (8.6 میلیون یورو) و آمریکا (6.5 میلیون یورو) بوده اند.

سویم داگدلان، از سیاستمداران حزب چپ آلمان که در این باره از وزارت اقتصاد آلمان شرح خواسته بود خواهان توقف عمومی همه صادرات تسلیحات کوچک از طرف آلمان شده است.

وی تاکید نمود که تنها ممنوعیت صادرات این گونه تسلیحات به کشورهای ثالث خارج از ناتو و اتحادیه اروپا کافی نیست چرا که تسلیحات صادر شده به کشورهایی مانند ایالات متحده از آنجا به کشورهای ثالث هم ارسال می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 324

به "افزایش چشمگیر میزان صادرات تسلیحات کوچک آلمان در سال 2019" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش چشمگیر میزان صادرات تسلیحات کوچک آلمان در سال 2019"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید