خبرنگاران بهبود صنعت گردشگری دنیا چهار سال به طول می انجامد

به گزارش بازی های فکری، تهران- خبرنگاران- نشریه هاندلزبلات آلمان به نقل از سازمان دنیای دنیاگردی بیان کرد، چهارسال طول می کشد تا صنعت توریسم دنیا که از همه گیری کرونا به شدت آسیب دیده، به روزهای عادی بازگردد.

خبرنگاران بهبود صنعت گردشگری دنیا چهار سال به طول می انجامد

به گزارش روز یکشنبه خبرنگاران، نشریه هاندلزبلات آلمان به نقل از سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) خاطرنشان کرد، شهرهای عظیم و گردشگری اروپا مانند پاریس ، آتن ، مادرید و رم پس از همه گیری کرونا خالی از جهانگردان شده اند و در سال گذشته ، جهانگردی بین المللی 74 درصد کاهش یافته است.

همچنین براثر تعطیلی های ناشی از کرونا و کاهش سفرهای خارجی، 100 تا 120 میلیون شغل در این صنعت در معرض خطر قرار گرفته است. هر چند فعالان این صنعت امیدوار بودند که پس از یک سال از گذشت محدودیت های کرونایی، در تعطیلات سال نو شاهد جان دریافت دوباره مسافرت ها و رونق آن باشند، اما افزایش تعداد آلودگی ها ، جهش های جدید ویروس و فرایند کند واکسیناسیون این امید را دست کم تا مدتی به باد داده است.

سازمان جهانی جهانگردی پیش بینی می نماید که گردشگری بین المللی تنها پس از دو و نیم تا چهار سال به سطح پیش از بحران کرونا بازگردد.

در این میان پیش بینی می گردد با کاهش محدودیت ها، کشورهای جنوب اروپا که به طور سنتی برای جهانگردان مقصد سپری کردن تعطیلات بوده اند، سال جاری درآمدی کمتر از نیمی از درآمد سال 2019 داشته باشند. این همه گیری، پیامدهای جدی برای اقتصاد این کشورها به همراه داشته است، زیرا صنعت توریسم بخش قابل توجهی از فراوری ناخالص داخلی آنها را تشکیل می دهد.

با وجود کوشش ها برای بهبود اوضاع در ماه های گرم سال، در حال حاضر نمی توان به این مسئله امیدوار بود. به تازگی کمیسیون اروپا اعلام نموده به منظور حفاظت از کشورها در برابر انواع جدید ویروس ، سفرها باید بیشتر محدود گردد. در آلمان در خصوص ممنوعیت پرواز برای سفر در ایام تعطیل بحث می گردد و انگلیس میخواهد مسافران کشورهای خطرناک را به مدت ده روز در قرنطینه نگاه دارد.

کشورهای دیگر امیدوارند که فرایند واکسیناسیون حداقل تا فصل تابستان به اتمام برسد و آنها بتوانند برای راه دادن گردشگرها کارت واکسیناسیون را درخواست و افراد واکسینه شده را از کلیه محدودیت های سفر معاف نمایند. اما هنوز هم یک مشکل وجود دارد و آن اینکه تعیین نیست آیا افرادی که واکسینه شده اند ویروس را منتقل می نمایند یا خیر.

در اروپا بعد از فرانسه ، اسپانیا محبوب ترین مقصد تعطیلات گردشگر ها است. در یک سال گذشته، درآمد حاصل از گردشگری این کشور 69 درصد کاهش یافته و سهم این صنعت از فراوری ناخالص داخلی از 12.4 به 4.3 درصد رسیده است. پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا می خواهد 70 درصد اسپانیایی ها را تا تابستان واکسینه کند و بدین ترتیب ایمنی جمعی در این کشور ایجاد کند.

در همین حال آژانس دولتی توسعه گردشگری در فرانسه ، هنوز هیچ برآوردی برای سال 2021 ندارد. استفانی کادت رئیس این آژانس می گوید: ابتدا باید ببینیم که محدودیت های ناشی از کرونا تا چه زمانی ادامه می یابد و مهمتر از همه ، شرایط در مرزها چگونه تغییر می نماید.

وی می افزاید: ما از آلمان و هلند تعداد قابل توجهی گردشگر داشتیم. با این وجود براوردها از کاهش درآمد 50 تا 60 میلیارد یورویی ، یعنی حدود 30 درصد از تجارت سالانه گردشگری در فرانسه حکایت دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اسفند 1399 بروزرسانی: 12 اسفند 1399 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 791

به "خبرنگاران بهبود صنعت گردشگری دنیا چهار سال به طول می انجامد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بهبود صنعت گردشگری دنیا چهار سال به طول می انجامد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید