اعتراض کوبا به اخراج دیپلماتش از کلمبیا

به گزارش بازی های فکری، دولت کوبا سفیر کلمبیا را در اعتراض به اخراج یکی از دیپلمات هایش در بحبوحه موجی از اعتراضات خشونت آمیز علیه دولت جناح راستی بوگوتا احضار نموده است.

اعتراض کوبا به اخراج دیپلماتش از کلمبیا

به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه کلمبیا روز پنجشنبه عمر رافائل گارسیا لازو، دیپلمات کوبایی را به خاطر نقض روابط دیپلماتیک کنوانسیون وین و بدون ذکر جزئیات بیشتر از بوگوتا اخراج کرد.

کوبا با اتهام دامن زدن به اعتراضات ضد دولتی در سال های اخیر از سوی دولت های محافظه کار در اکوادور و بولیوی که متحد دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق ایالات متحده بودند، روبروست؛ ترامپ وعده داده بود که می خواهد به سوسیالیسم در آمریکای لاتین انتها دهد.

وزارت خارجه کوبا در توییتی نوشت: اقدامات غیر قابل توجیه با هدف منحرف کردن جامعه بین الملل و جامعه کلمبیا از سرکوب خشونت آمیز اعتراضات توسط ارتش و پلیس این کشور که ده ها کشته و صدها زخمی برجای گذاشته است انجام شده است. دولت بوگوتا دبیر اول سفارت کوبا در کلمبیا را اخراج نموده است.

رسانه های کوبایی تصاویری اغراق آمیز از اعتراضات کلمبیا را در روزهای گذشته به نمایش گذاشته اند که در آن اپوزیسیون علیه اصلاحات مالیاتی از سوی دولت ایوان دوکو، رئیس جمهوری این کشور که باعث افزایش مالیات بر فروش می گردد، اعتراض کردند.

معترضان خواهان مقابله دولت با فقر، خشونت پلیس و نابرابری در سیستم های بهداشتی و آموزشی در این کشور شده اند.

مفسران کوبایی نیز به ویژه از دولت کلمبیا به خاطر ناکامی در مقابله با خشونت پلیس انتقاد نموده اند.

دیده بان حقوق بشر نیز گزارش داده است که از زمان شروع ناآرامی ها در کلمبیا 36 تن کشته شده اند و خشونت پلیس را هشدار دهنده دانسته است.

اعتراضات در حالی در کلمبیا شکل گرفته که دولت کوبا نیز با موجی غیرمعمول از اعتراضات در داخل روبروست و تعدادی از اعضا و متحدان گروه های هنرمند مخالف در هاوانا علیه آزادی های مدنی، بحران مالی و رشد نابرابری در این کشور دست به اعتراض زده اند.

منتقدان دولت هاوانا می گویند، این کشور باید به مسائل مربوط به حقوق بشر در کوبا رسیدگی کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: mbgames.ir شناسه مطلب: 952

به "اعتراض کوبا به اخراج دیپلماتش از کلمبیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض کوبا به اخراج دیپلماتش از کلمبیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید